natte ontvanger

• Topicstarter Topicstarter wijmabrouwer
  • Startdatum Startdatum
W

wijmabrouwer

Guest
Hey,

Mijn ontvanger van mijn robbe futaba f-14 is volgensmij nat geworden ofzo, in ieder geval ik ben dus bezig met een voerboot en ik sloot de hele boel aan om wat te varen, de motoren gingen niet lopen dus ik denk he wat raar, ik heb gelijk stroom eraf gehaald toen ben ik gaan testen heb ik alles opengemaakt, toen zag ik bij de ontvanger bij het kristal een soort beetje gelig spul zitten wat er niet leek te horen. Dat spul heb ik toen weggehaald met een tandenborstel en daarna heel ff gestest en de motoren gingen weer lopen. Verder alles laten drogen en nu doetie et weer maar loop ik nou nog kans op problemen of moet ik nog uitkijken ergens voor?

ontvanger.jpg

de ontvanger printplaat zoals hij er nu uitziet, het zat dus linksbovenin.

het zijn waarschijnlijk 2 druppels geweest want de rest was kurkdroog en alle oxidatie is dus weg maar toch zou ik hem nog een aantal dagen niet moeten gebruiken?

haha welja gebruik maar gewoon weer. Heb verhalen gelezen van mensen die hun complete vliegtuig de plomp in hebben gevlogen, en nadat de electronica een half uurtje gebakken (niet te heet natuurlijk) heeft in de oven, gewoon er weer mee zijn gaan vliegen.

in het faq staan handige tips maar werken die ook nog als de ontvanger een aantal weken gewoon in de garage heeft gelegen??? het is daar op zich wel droog maar koud enz.

Help, help, helppppp????????

Vermoedelijk heb je het probleem wel verholpen, probeer ervoor te zorgen dat de ontvanger droog blijft in de toekomst. Wordt ie toch weer eens nat, dan zo snel mogelijk droog maken (kastje eraf en droogfohnen).
Wordt de ontvanger (of andere electronische apparatuur) nat in zout water dan moet je er echt snel bij zijn, niet wachten, maar meteen afspoelen in leidingwater of nog beter gedestilleerd water en dan drogen (geen uurtje wachten, dan ben je te laat).

Wat is trouwens een VOERBOOT?

nee, het was een smartech buggy waarmee ik ben wezen slippen toen het nat was! bleek de volgende dag niet zo handig, ik kreeg namelijk een storing die me m´n linker voor ophanging en een veer
gekost.

fbk zei:
Wat is trouwens een VOERBOOT?
Een voerboot is volgens mij een klein bootje waarmee vissers hun lokvoer het water op varen om het op de juiste plek te water te kunnen laten.

Back