Navalmodels scheve romp..

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door JanWiebe80, 29 jan 2019.

  1. JanWiebe80

    JanWiebe80

    Lid geworden:
    26 jan 2019
    Berichten:
    42
    Locatie:
    Wilhelmshaven Duitsland
    Iemand bekend met de scheepsmodellen van Naval Models?
    Wil net beginnen aan de Frieslandklasse, een cadeau voor mn vader (hij was stoker op de D815; de Overijssel) en de romp is zo scheef als maar kan.

    Héél vervelend, aangezien ik nu de romp vanuit Duitsland terug moet sturen en mijn vaders verjaardag niet ga halen, wordt dan ws. een vaderdagcadeau



     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Jan Wiebe, Heel vervelend dat de romp scheef is, maar vanaf de foto's is moeilijk te beoordelen wat het probleem is. Is de romp asymmetrisch (beide kanten niet gelijk) of zit er een soort draai in de romp, waardoor kop en kont ten opzichte van elkaar scheef staan? Van welk materiaal is de romp gemaakt? Begrijp dat het een plastic bouwdoos in schaal 1:350 is. Zou er eerst eens een telefoontje met de leverancier aan wagen en vragen of je een andere geleverd kunt krijgen. Maar als zo'n ding tijdens het transport klem komt te zitten heb je kans op vervorming. En al helemaal bij een hogere temperatuur.
    Kan al langer geleden en op een andere plaats zijn gebeurd. Als ze hem willen wisselen is dat denk ik toch de beste optie. Zou ik zelf zo'n scheef ding hebben gekregen (dus niet gekocht) dan zou ik proberen om de romp op een bouwplank te leggen en met een föhn voorzichtig op te warmen. Dan in model brengen, op de bouwplank fixeren en dan af laten koelen. Maar dat moet je durven en kunnen.
    En als je 110 Euro uit geeft voor een bouwdoos, dan moet die goed zijn. Vaderdag kan ik niet voor je uitstellen en ik weet niet over hoeveel vrije tijd je beschikt. Succes ermee! Gr. Klaas.
     
  3. JanWiebe80

    JanWiebe80

    Lid geworden:
    26 jan 2019
    Berichten:
    42
    Locatie:
    Wilhelmshaven Duitsland
    Hallo Klaas,

    Bedankt voor je reactie.
    De romp is asymmetrisch én er zit voor in het boegdeel een draaiing..
    Het materiaal is resin.
    Ik heb inderdaad de leverancier gemaild, nu afwachten wat deze te vertellen heeft.
    Jouw methode om op te warmen enz.. daar waag ik me niet aan, dat gaat bij mij zeker fout haha..
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Geen dank hoor! Je hebt gewoon recht op een goed product. En verder veel bouwplezier. Was in 1965 gelegerd in Seedorf en ben toen in Hamburg op een van de jagers geweest. Welke weet ik niet meer. Jammer dat je toen niet op de voor mij interessante plaatsen mocht komen. O.a op de brug en in de MK. Wel een bemanningsverblijf gezien met veel hangmatten. Besef me nu pas dat je in Wilhelmshaven woont. Zijn ze daar altijd nog actief met de Marine? Gr. Klaas.
     
    mave77 vindt dit leuk.
  5. JanWiebe80

    JanWiebe80

    Lid geworden:
    26 jan 2019
    Berichten:
    42
    Locatie:
    Wilhelmshaven Duitsland
    Wilhelmshaven is 1 van de belangrijkste marinehavens van Duitsland, 11 Fregatten en een stuk of 6 verzorgingschepen hebben hier hun thuishaven.
    Daarnaast ligt hier een oude Destroyer uit de stoomtijd; de Mölders D186 in het Marinemuseum. Uit dienst gesteld in 2003! Ja, echt. Zo lang hebben die Duitsers, ook, nog met stoomschepen gevaren. Terwijl bij ons de laatste stoomdestroyer in 1982 (jup, de Overijssel) verkocht is aan Peru.
    Verder nog een S71 Gepard torpedoboot, een mijnenjager (1995 uit dienst) en de U-10 een u-boot diesel/elektrisch uit de jaren '60.
    Best leuk om rond te kijken, ook veel modelschepen in het museum zelf. Ik kan er de hele dag rondlopen haha..

    Ben zelf een Landmacht-man, ken Seedorf goed, regelmatig geweest als jonge vent.
     
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ja, in Seedorf was ik ook nog een jonge vent. Heb als dienstplichtige bij de Pantsergenie gediend en was chauffeur op een YK616. Maar we zullen niet verder afdwalen. Hoop dat je een goed exemplaar weet te bemachtigen en iets moois voor je vader kunt maken. Gr. Klaas.
     
  7. JanWiebe80

    JanWiebe80

    Lid geworden:
    26 jan 2019
    Berichten:
    42
    Locatie:
    Wilhelmshaven Duitsland
    Vandaag bericht gehad Naval Models en een nieuwe romp is al onderweg.
    Moet zeggen dat dit vrij snel en zonder problemen is opgelost. Goede klantenservice!
     
    Jan Walpot vindt dit leuk.
  8. Bitchin

    Bitchin

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    167
    Het zijn massieve rompen, maar in het water en in een goede mal moet dit toch te herstellen zijn.
    Het is idd een goede service van Naval, ik heb zelf de Bitter, maar daar heb ik toch wel het een en ander zelf voor gemaakt. Het was 1 van de laatste gietingen door de vorige leverancier van hun, al is het me nog goed herrinner van het gesprek was dat Artitect

    Maar ik ben heel benieuwd naar jouw verslag of foto;s daar deze nog op mijn verlanglijst staat
     

Deel Deze Pagina