Hallo speed fans, wil graag even vragen of er forum leden zijn die ervaring hebben met Navicraft in het algemeen, en in het bijzonder met hun elekto uitvoeringen. NAVICRAFT BERNICO P1 RTR 2.4GHZ, X-TREME BRUSHLESS POWER - RC Race Center Belgie ik ben aant denken om tegen mijn verjaardag (juli) er eentje te kopen, maar wil natuurlijk eerst eens navragen of het zijn geld waard is voor ik 500E uitgeef Thanx SkiD
Hallo Skid, Daar elke informatie over de boot ontbreekt in je link, valt er weinig zinnigs over te zeggen. Waarschijnlijk betreft het een boot van Chinese oorsprong, maar zonder te weten welke afmetingen de boot heeft en welke hardware er is ingebouwd wordt het koffiedik kijken. Groeten, Jan.
Ook met googlelen vind je nog maar weinig info over deze Navicraft boot, hooguit een foto van de motor maar dat is het dan ook wel. Ik zou toch eerst veel meer info in z'n algemeen willen hebben alvorens je -zeker voor zo'n bedrag- die boot zou kopen. Ik zou wel meer van de binnenkant, achterkant en onderkant willen zien, hoe vaart 'ie, etc. Zeker als je zoiets op afstand wilt kopen. Deze boten op electro staan vooralsnog niet bekend als gewilde boten, het is meer verbranding wat je over Navicraft vindt als ik even snel zoek op Navicraft. Mogelijk kun je de boot evt. ergens eerst bekijken? Groeten, BJ
Hallo, klopt er is nog weinig over te vinden omdat de boot pas in juli uitkomt. mijn vraag was eigenlijk meer bedoeld over navicraft int algemeen, service, gebruikte materiaalen, handling enz.. Maar ik heb wel wat info gevonden, het lijkt erop dat hij nu int rood gaat komen met Bernico racing design en zon 75km moet gaan Navicraft 2200KV bl motor 90A 4-6s esc cnc machined alloy hardware handcrafted fiberglass hull 2,4 GHz radio ongeveer 1m lang
of mischien mijn vraag eens anders stellen.... wat voor soort EP speedboot, deep v of cat, raden jullie aan met een budget van rond de 450/500E, liefst een rtr of artr, zenders heb ik nog. belangrijk voor mij is dat de onderdelen, motor, esc, as, roer, prop meteen goed op elkaar zijn afgestemt en dat ik niet eerst in 4 verschillende winkels kleine delen moet gaan bestellen. alvast bedankt voor jullie reacties
In NL hebben we daarvoor 'n gespecialiseerde winkel , 2Brothers in Bussum. Is op 2 uur rijden vanaf Mol , maar zéér de moeite waard. Vooraf even bellen om te overleggen , dan hoef je alleen maar je portemonee mee te nemen.
Hallo Skid, Die info heb ik ook gevonden, mijn gedachten: - de romp heeft steps, die er uitzien als bij het origineel, voor het model betekent dit, dat ze niet, of nauwelijks als zodanig zullen werken, het water is namelijk niet op schaal, effectief is het dus een ongestepte romp. - De motor lijkt een 3660 formaat te hebben, voor een romp van 90 cm (bijna 10 centimeter is overhang) vind ik dit aan de magere kant, zelfs als het een vierpool zou zijn, wat ik eerlijk gezegd niet verwacht. Met ruim 29000 toeren onder last moet er dan iets van een geslepen en gebalanceerde 48 - 51 mm metaalprop achter hangen wil je de 75km/h halen. Met een capaciteit van 5000mAh zal de vaartijd ongeveer 8 minuten zijn. Een 90A regelaar heeft niet veel reserves in dit formaat boot. - De boot ziet er op de foto's gelikt uit, maar als Dragon de bouwer ervan is, dan zal de toplaag harder zijn dan het vinylester laminaat eronder, waardoor je bij gewoon gebruik (ermee varen) al haarscheuren in de gelcoat zult krijgen. De structurele sterkte lijdt er niet onder maar er zet zich wel vuil af in de haarscheuren. - Het roerblad lijkt met twee boutjes te zijn bevestigd, als de voorste geen kunststof breekbout is, heb je een probleem als je op volle snelheid ergens overheen vaart; waarschijnlijk scheuren in de spiegel, als het roergarnituur er niet in z'n geheel afbreekt tenminste... Voor wat je er voor krijgt, vind ik de boot te duur, als ik afga op mijn ervaring met Chinese polyester rompen, moet je er zelf eerst het nodige aan verherbouwen wil de boot goed en betrouwbaar varen. Dan moet je denken aan het verstevigen van de bodem en de spiegel met glasweefsel en epoxy, dan eventueel een andere motor, zodat je de romp ook eens op z'n ontwerpsnelheid kunt krijgen en indien gewenst een hoger aantal cellen, zodat de regelaar het wat gemakkelijker krijgt. Als je de boot bij een lokale handelaar koopt, zul je daar moeten aankloppen voor service en onderdelen. Groeten, Jan.
Hoi Jan, bedankt voor de uitgebreide uitleg, dat zijn zeker dingen om eens over na te denken... ik ben ondertussen nog wat aant verder zoeken, maar vind nist echt veel ep boten van ongeveer 1m, daar heb je de traxxas spartan( Traxxas Spartan - Traxxas Boten - Toemen Modelbouw) maar die heeft een gfk romp, en de thunder tiger outlaw obl (Thunder Tiger Outlaw OBL Super Compo 2,4 GHZ + Charger) Of heeft mischien iemand een andere goede raad voor een EP V boot van ongeveer 1m lang die ook een beetje vooruit gaat, zo tussen de 450/550E excl. zender, batt., lader. Cheerz SkiD
Navicraft heb ook zo boot vele vinden dat kit boot omdat geen top merk is of zo ik vind persoonlijk een leuk boot al heeft hij ook wel gebreken zo als elke boot wel heeft ben mijn volledig aan verbouwen ander motor en nog ander aanpasingen