navigatieverlichting schepen

full

Ik denk dat mijn eerdere posting verkeerd gepost was , vandaar dat ik het hier nogmaals neerzet.

Onlangs had ik een paar navigatielampen nodig.
Maar een lampje paste er niet in.
Nu kwam ik een paar ledjes tegen van het formaat van circa 1,5 mm . Speciaal gelakt koperdraad van 0,2 mm aan deze led gesoldeerd.
Een dikke druppel Pattex 100% erop en in het huisje geduwd.
Goed laten drogen en je hebt een pracht boordlicht met voldoende licht.
Als de lijm opgedroogd is nog de rest van de open ruimten in het huisje opvullen .
Doordat de lijm om de led is heengelopen krijg je een rondstralend licht van de led, die normaal maar in een bepaalde richting schijnt.
Zo kan je ook een rondstralend licht maken in kleur rood en groen.
Het enige wat je dan moet hebben is een doorzichtig buisje van kleine diameter en
De led aanbrengen met de lijm in het buisje .

full

Laatst bewerkt door een moderator:
En waar komt die kleine led dan wel vandaan?
Linkje?
Cor

Edit: al zoiets gevonden
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/156611/

Laatst bewerkt:
Cor en Vincent,
Die van Conrad is iets groter dacht ik
Bij het klikkie van Vincent zijn de 603 ledjes die mijn ledjes benaderen.
Mocht je ooit printplaten van oude modems van zeelandnet hebben daar zitten ze ook op .
Die haal je met een scherpe houtbeitel eraf.
Ook op andere printen komen ze voor. je moet er maar net een vinden.
Heb je een kapot ledscherm hebben daar kun je ze ook in vinden.
Succes met de zoektocht door ledland.
Gr. Rins

bij de site van klikkie doen moeten ze per 100 worden besteld, dus dan is het nog duur denk ik.

Dan betaal je nog maar 17,95 euro plus de verzendkosten VERZEKERD, dit omdat Leo al meerdere malen led's verzonden heeft via de normale manier maar dat het dus niet aankwam op het adres (zoals ik het ervaren heb :()

Hij heeft dus de verzendwijze aangepast zodat er meer zekerheid is dat de klant ook echt zijn bestelde product binnen kreeg,

Vergeleken bij de C*** waar ze dus al 2,67 betaald voor 1 led, dus reken uit je winst...

Maar als je persoonlijk contact opneemt met Leo kan je minder leds bij hem verkrijgen, Daarom zeg ik ook, zijn service is echt super...

Back