Naza fail safe HELP

Heb al uren en uren zitten zoeken maar geen resultaat...:confused: ook niet via google.
Ik probeer de fail safe werkende te krijgen als de zender uitvalt.
Dit is een futaba t8fg , de att mode, failsafe en manual mode werken perfect op een 3 standen switch. (stand boven=ATT ,midden=fail safe ,onder =manual)
Dit heb ik afgeregeld met de uitslag instellingen.
Wat moet ik nu doen om de failsafe te laten activeren als ik de zender uitschakel (dus geen bereik) ? :confused:
Als ik nu de zender uitschakel blijft gewoon de laatst gebruikte mode staan.

dat moet je in je zender/ ontvanger instellen. even in boekje daarvan kijken hoe je failsafe settings moet opslaan. vaak is het de standen die je wilt aanzetten en dan knopje indrukken op ontvanger ofzoiets;)

In de zender heb ik failsafe aangezet op het desbetreffende kanaal.
Als ik daar dan bevestig komt daar de waarde te staan van de uitslag die ik heb ingesteld voor de att of manual mode (staan nu alle 2 ongeveer 75% en die waarde staat dan ook in fail safe instelling, kan niet veranderd worden)
Begrijp het echt niet

even men 8FG er bij genomen:

ga naar het linkage menu ==> scroll door naar FAIL SAFE ==> kies het kanaal die je wil instellen. (ze staan nu vermoedelijk allemaal op hold) en pas naar believen aan.

zet de switch op de failsafe stand en probeer het dan aan te passen

even men 8FG er bij genomen:

ga naar het linkage menu ==> scroll door naar FAIL SAFE ==> kies het kanaal die je wil instellen. (ze staan nu vermoedelijk allemaal op hold) en pas naar believen aan.

zet de switch op de failsafe stand en probeer het dan aan te passen

Staat wel degelijk aan hoor. Als ik de switch op failstand zet en dan activeer komt er 0% te staan niet aanpasbaar.

Als ik het goed begrijp moet ie dus op 0% geraken aangezien att= 75% en man= -75% (of omgekeerd.)? Je 3standen schakelaar staat op het moment dat je failsafe instelt in het midden?

je moet je failsave waarde zo aanpassen, dat hij in de software op het scherm naar failsave springt. verder ken ik de zender niet, dus kan je helaas niet exact door de instellingen helpen. goed in het boekje kijken!

Hang de naza met de usb kabel aan je computer en start de GUI op.
Wat gebeurt er als je de zender uit zet?
Als het goed is, gaat de wijzer van de "U-waarde" nu naar failsafe.
Als die dat niet doet, moet je met je zender de gewenste failsafe waarde van het kanaal waarop U is aangesloten instellen en opslaan (in jouw geval dus het kanaal waar de 3-standen schakelaar op is aangesloten)

Daarnaast moet in failsafe-modus de throttle waarde in ieder geval groter zijn dan 10%

Al eens een ander kanaal geprobeerd? Probeer bijvoorbeeld eens throttle in failsafe op 50% in te stellen. Gewoon om te kijken of het instellen van de failsafe positie goed gaat.

ik zou als ik jou was nog eens goed het boekje doorlezen;) of anders eerst is met een losse servo op een ander kanaal proberen?

Ok het werkt nu, gewoon even de ontvanger opnieuw "gebonden" en alles werkte ineens.
pff wat een opluchting na zolang zoeken,
In ieder geval dank voor de reacties he mannen.

Back