Naza Gains, hoe de rudder en altitude af te stellen?

Hoi, ik vroeg mij af wat je eigenlijk merkt als de gain van het richtingsroer en de hoogte te laag of te hoog staan bij de Naza M (Lite)? Gaat deze bij het richtingsroer vooral ook oscilleren of doet deze iets anders? En bij hoogte gains, neem aan dat bij een te lage afstelling de multirotor moeite zal hebben om de juiste hoogte vast te houden, maar wat merk ik als deze gain te hoog staat?

Ik heb al gezocht naar video's op YouTube en dergelijke sites, maar vind alleen video's waar ze de rolroer, hoogteroer en auto-level/attitude uitleggen, maar niet het richtingsroer en hoogte.

Hoogte, (altitude hold) stel je af IN vlucht niet op hover. Je wil in een stabele beweging zo weinig mogleijk variate in hoogte.

Yaw gain is wat lastiger... Je wilt niet dat hij uit zichzelf verdraaid. Bij en te hoge yaw gain is hij erg agresief en maakt hij ook meestal extra onbedoelde hoogte. Dit na een bedoelde de yaw draai... Andersom is ook waar.. Echter dit is een grove beredenering, maar hier kan je wel handig gebruik van maken!

Welicht handig:

Dji naza f450: (quadcoptyer)
manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes

Dji naza f550: (hexacopter)
manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f550-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes

en speciaal op naza lite:
Hoverthings Flip fpv:, het ideale dji f450 upgrade frame ??? (ja!)
%5Bbouwverslag%5D-hoverthings-flip-fpv-frame-het-ideale-dji-f450-upgrade-frame-manual-instellen-naza-lite-gps__-24-11-2013-a

Laatst bewerkt door een moderator:
Al doende word ik steeds kritischer, vandaar deze vraag.

mijn tbs met naza lite vliegt eigenlijk heel erg goed, maar als ik een filmpje tijdens de vlucht maak zie ik het beeld toch regelmatig even hobbelen. 3 seconden strak beeld, daarna even een lichte beweging omhoog. Dit bij rustig aanvliegen.

Met welke gain zou ik dit kunnen verminderen? Ik weet inmiddels hoe ik dit met de zender in het veld kan uitproberen, maar ik heb slechts 1 kanaal hiervoor beschikbaar.

gr

Dick

Back