Naza GPS slecht na zender wissel :-(

Nadat ik een andere zender/ontvanger (Taranis/X8R) heb geplaatst op mijn Flip FPV wil de Naza GPS geen goede lock meer krijgen (was altijd prima!). Het blijft bij 1 groen lampje. Wat er tijdens het wisselen van zender/ontvanger wel gebeurde is het defect raken van een Lipo door te ver ontladen.. (stom, stom). Kan dit te maken hebben met het GPS probleem. Heeft iemand nog tips/trucks?

Lipo te ver ontladen zou niet mogen uitmaken.

Zit het stekertje goed in de naza?
Ook even in de software kijken of de gps module herkent word. Dit kan je zien doordat bijv de ioc functie beschikbaar is.

Als de gps module niet is aangesloten dan kan je die niet selecteren in de naza software.

IOC werkt, homelock heb ik in kunnen stellen. De GPS wordt dus kennelijk wel gezien door de Naza controller.

Ah die rode leds had je niet gemeld ;)

Sta je wel in de open lucht?
Hoe is je gps module geplaats? Fotootje?

Ik zou m'n GPS eens verplaatsen. Heeft bij mij ook wel eens het verschil gemaakt.

En calibreren. Zou niks uit moeten maken (want je calibreert kompas, niet GPS), maar het lijkt soms te helpen.

sent from a mobile device

Ah die rode leds had je niet gemeld ;)

Sta je wel in de open lucht?
Hoe is je gps module geplaats? Fotootje?

Ja, in de eerste post de rode leds vergeten te melden.

De quad/gps staat buiten en de gps is niet anders geplaatst dan in de eerste opbouw met alleen andere zender. Ik vraag mij af of de combinatie met de Taranis/X8R met de GPS dit probleem kan veroorzaken. Dit is immers het enige wat er veranderd is....

Ik herken het wel. Nadat ik overgestapt ben van Orange DSM rx naar de Frsky X8R krijg ik wel een lock maar dat duurt veel langer. Denk omdat de X8R telemetrie heeft dus ook verzend en niet alleen ontvangt.

Ben wel benieuwd hoe jij je antennes plaatst. Handleiding van de X8R is ook niet duidelijk daarover.

Idd maakt weinig uit, ik zet ze altijd op 45 graden op frame. dat lijkt leuk. En werkt prima, pakt het minste ruimte in. Samen is dat ook weer exact 90 graden...

Op een F450 zitten ze in dit geval tegen de regelaars aan en ik denk met vrij grote zekerheid dat dit niet zo handig is..

Want? ze kunnen toch achterop, op het "uitsteeksel" en dan met 45 omhoog ? Dus in een v vorm ? Meende dat dat nog wel kon...

Zijn grote dingen die antennes van de X8R

14150150669_6d7d546bac.jpg

Hieronder een plaatje hoe ik mijn FrSky X8R heb gemonteerd op de Flip met de antennes langs 1 poot en de andere langs het frame. De lock van de GPS is overigens weer uitstekend nadat ik in het vrije veld heb kunnen testen. Binnen 10 seconden maximale satellieten! Fantastische zender trouwens die Taranis, de X8R op de Naza aangesloten via de SBUS .

WP_20140604_001.jpg

Back