Naza lite GPS fix, hoe zie je dat?

Hallo,

Ik vlieg zelf met een NAZA v2. Na een halve minuut gaat de led een paar seconde snel groen knipperen. Zo zie ik dat de naza een GPS fix heeft. Niet onbelangrijk met een failsave.

Nu heeft een vriend van mij een F450 met naza lite gebouwd. Vliegt verder super. Alleen komt die serie groene knippers niet.. Werkt dit anders bij de Lite dan bij de V2? Hij vliegt altijd in ATT of GPS.

Naza-m-led.png

Je hebt een GPS fix, als je GPS ontvanger een plaats kan bepalen. Theoretisch kan dat volgens mij al bij 3 satelieten. Hoe meer satelieten je oppikt, hoe nauwkeuriger de plaatsbepaling. Als ik het goed lees, hebben ze bij Dji vastgesteld dat de nauwkeurigheid boven de 8 satelieten goed genoeg is / niet beter wordt.

Als de naza genoeg satellieten heeft gevonden dan knippert de led groen zonder rood onderbroken. Op het moment dat je dan Throttle activeerd dan slaat hij automatisch home point op ook wel genoemd RTC (return to china)
Zonder grappen, de led laat niet zien dat home point is opgeslagen

KLOPT, pas NADAT de motoren het EERST gestart worden NA een fix, DAT is het home point.

Dus niet in de tuin even proberen, en dan pas naar het vliegveld ;)

Top jongens dit wist ik nog niet maar heel erg bedankt voor de info. Maar dat groene geknipper geeft dan puur aan dat de naza gereed is en opgewarmd? En de lite heeft deze functie niet?

Laatst bewerkt door een moderator:
@psygho.
Je schrijft in je verslag het volgende en ik vraag me af of je dit goed hebt ingevuld..

Ff plakke.

Hoogte Roer (Elevator) slider naar links is multi rotor naar achteren, slider naar rechts is multi rotor naar voren.
Rolroer/vleugel Roer (Aileron) slider naar links, is multi rotor naar links, slider rechts is multi rotor naar rechts.

Einde plakken.

Moet het niet zijn elevator slider naar voren multirotor naar voren.
Elevator slider naar achteren multirotor naar achteren?

Toch duurt het in dat filmpje een hele tijd voor je een goede fix hebt en een homepoint

Daar ging ik telkens de fout in.
Ik ga nu pas de lucht in als de led exact werkt zoals in deze film.

Interessante info!
Ben pas bezig met multi's en de Naza-m lite en wordt gek van al dat led geknipper...
Deze topic maakt veel duidelijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back