naza lite low battery fault 4.

Hoi,
ik heb een raar probleem met mijn nieuwe multistar acccus.
de naza lite geeft bij een vol opgeladen accu de snel rood knipperende led met low voltage alarm.
wanneer ik de naza op de usb aansluit geeft hij error 4 low voltage terwijl ik in de assistant 12.4 volt aflees.
aanneer ik de gewone turnigy accus aansluit is er niks aan de hand.. hoe kan dit? Gebruikte accus zijn multistar 3s 3000 mah 10c.. de ene x werken ze wel goed en vlieg ik 12 minuten en de andere keer gaat hij direct op low voltage en wil hij niet van de grond... help!!!!

Gr jesse

Hoe staan de low voltage settings ?
!0c is wel erg weinig, minimaal 20c liever 25c of hoger.
Volt meter gecalibreerd in Ass software

Die 10c is zat.. ik heb beetje rekenwerk gedaan en mijn hele setup trekt niet meer dan 20A.. accus moge 30 leveren.. burst 60A dus dat is het probleem niet.. low voltage protectie first leven 10.5 volt second leven 9.5 volt.. voltmeter van naza is gecalibreert en klopt ook met mijn multimeter.. probleem heeft zich inmiddels geevolueert en hij geeft ook errors op mijn 25C accus.. ik begin eraan te denken dat mijn naza kadoek is..

Laatst bewerkt:
Wanneer ik de low voltage switch uitzet in de assistant werkt alles gewoon en vliegt de quad weer prima. Niks word warm en soldeerverbindingen zijn prima.. gelukkig heb ik telemetry oo minn zender en kan ik de accu spanning uitlezen tijdens het vliegen. Deze gebruikte ik al en werkt prima..

Aan je posts te zien weet je het zelf veel beter dan degenen die je proberen te helpen.

Idd +1 ;):D:alien:

Maar goed zelf weten... Ik gaf je enkel een zetje in een richting, maar als je denkt dat niet het probleem is, dan houd het hier idd op... ;)

Lage c waarde, is meer spanningsval onder belasting, is eerder ingrijpen van je lvp...

Dan lezen jullie niet goed wat er staat.. hij gaat al in low voltage protection voordat de motoren gestart worden.. oftewel naza start op en begint direct rood te knipperen.. daarbij ik lees mijn accu voltage continu uit tijdens vliegen en die komt echt niet onder de 10.5 volt bij opstijgen oid... ik ben echt niet gek.. als ik het antwoord zelf wist had ik het niet gevraagd.. dit heeft niks te maken met lage c-waarden want hij doet hetzelfde bij 25c accus zoals ik ook al gemeld had!!

Die meeting van deLipo door Naza ervaar ik zelf ook niet als prettig. Werkt niet goed of anders gewoon niet praktisch.
Gewoon uitzetten en op timer vliegen is mijn advies.

Toch nog een opmerking. Niemand hier beweerd dat je gek bent oid. Mensen proberen je te helpen en vragen dus van alles enz. Soms moet je dan zaken twee maal verklaren. Maar men probeert je te helpen, vergeet niet dan er vaak vragen worden gesteld waarbij de vragen steller zelf verkeerde info geeft.
Natuurlijk ben jij wel iemand die alles snapt en niet dom is, maar je hebt WEL een probleem.
Dus accepteer de vele vragen en als je dat niet niet fijn vindt los het zelf op en stel de vraag dan liever niet! :wink:

Back