Naza lite met gps

Hallo even een vraag voor ik het weer verprutst. Mijn eerste f450 met v2 naza is weggevlogen ik vermoed dat ik niet lang genoeg heb gewacht met het opslaan van het home point. Moet ik nu wachten met wegvliegen op de tweede reeks groene knippers voordat hij het home point heeft opgeslagen of is het wachten op de eerste reeks en kan je vliegen. Ik heb nu naza lite met gps. Graag weet ik dut zeker voordat het weer fout gaat[emoji24] [emoji2]

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon leren vliegen zonder GPS. dan heb je dat gezeik niet.

Of gewoon de handleiding even lezen

Home-point: Before takeoff, current position of multi-rotor will be saved as home-point by MC automatically when you start the motorsfor the first time after 6 or more GPS satellites are found (red light blinks once or no blinking) for10seconds.

Heb ik dus gedaan de handleiding lezen misschien kan jij laten zien waar het staat dat ik wel of niet moet wachten op de tweede en reeks, ik vlieg in atti, alleen is het wel makkelijk om een home point te hebben voir als hrt fout gaat vandaar de vraag. Ik ben er al een kwijt.

Pagina 13 staat keurig beschreven wat alle led kleurtjes betekenen als je hem opstart.

Twee groene knippers =
(indicatesthat is stick(s) not at center)

Pagina 13 staat keurig beschreven wat alle led kleurtjes betekenen als je hem opstart.

Twee groene knippers =
(indicatesthat is stick(s) not at center)
Sorry maar misschien lees ik niet goed maar ik kan hier niet uit opmaken dat dit met de gps te maken heeft. ik heb dit ook gezien op dji wiki. maar wat ik hier lees is dat mijn stick niet in het midden staat.

Ik weet uit ervaring dat als je met de phantom fc40 (naza V2) 6 of meer satelieten hebt er een snelle knipper (10x) reeks volgt. Als ik dan lang genoeg wachte ongeveer 30 seconden dan kreeg ik nog een keer dezelfde snelle groene knipper serie. wat ik vraag (en sorry Tasz de bedoeling is goed:p) of dit nu het opslaan van de home positie is of is dit gewoon een bevestiging dat hij klaar is om te vliegen.

Sorry als ik niet duidelijk ben geweest:rolleyes:

De Phantom is geen v2 naza. Deze heeft eigen Phantom firmware.
Dus werkt ook weer anders.

Daarbij hangt het er ook vanaf welke firmware versie je gebruikt.

Led indicatie is in de loop der tijd al een aantal keer gewijzigd

Ok zo leer ik nog eens wat had wel dezelfde oranje gele fc aan de binnenkant van de phantom. Gps zal dan wel anders zijn.

dus wat denk je gewoon vliegen na de snelle groene knipper of wachten op de tweede serie heb net weer de handleiding gelezen maar daar staat niets in over snelle groene led knipper alleen dat hij de home positie opslaat

Moeten toch meer mensen met naza vliegen die er al eens een kwijt geraakt zijn....

Maar het kwijtraken heeft niets te maken met het opslaan van je Home punt.

Ook zonder home punt kan je gewoon vliegen.

Gewoon atti vliegen en je raakt hem nooit meer kwijt

Hahaha snap ik maar ik was aan het fpv vliegen was ongeveer 600 meter ver op een open vlakte en opeens sneeuw in de bril ik schrok en zag hem niet meer en gooide hem in fail safe maar het vogeltje kwam niet terug. Ps dit was met immersion 600 mw tx fatshark predator dennisk 5 blad clovers dus 600 mtr moet geen problemen geven al vaak zat gedaan dus je begrijpt los vliegen was er niet bij ergste vond ik nog de gopro en mini osd die weg zijn. Maar ja weer opnieuw beginnen alleen nu met m lite. Hoop dat het net zo vliegt ik stijg altijd op in gps en schakel dan naar atti.

Aha dank je ed. Maar zo is het mij verteld toen ik mijn phantom kocht en ik dacht een f450 is ook naza. Dus op stijgen in atti als hij zijn homepoint heeft gelockt heb ik het dus altijd fout gedaan. Waarom mag je eigenlijk niet in gps opstijgen?

Heeft met de gps te maken. Hij wil naar een punt toe, even heel simpel gezegd, zie het als een soort ruitjes papier.. Met kruispunten.

Gps pos. zit op 1 van die kruispunten. dus zeg maar een raster van bv 1 meter. De kans dat jij opstijgt van zon kruispunt is nihiel. Hij wil dus meteen naar dat kruispunt toe zeg maar. Met als gevolg dat hij of omkukelt bij de start , of opeens een meter of 2 verspringt. en als jij 60cm van je Multi af zit,of ERGER een ander, heb je een probleem.

Maar ook dit is simpel even op te zoeken in bv google....

GPS en ioc is een HULPMIDDEL. Net als cruise control in een auto. Eerst leren rijden , dan pas de cruise control gebruiken. zo is het met multi's net zo. Helaas vliegen hordes op gps en denken dan te kunnen vliegen. Het minimale wat je moet kunnen is toch wel hem in atti mode helemaal kunnen vliegen. Nose in, side in, en tail in. Graag ook bv een 8je kunnen vliegen in de bovenstaande posities.

Verdiep je goed in de zaken voordat je begint.

Ik heb een probleem met zoeken op google ik kan nooit vinden wat ik zoek krijg alleen maar gerelateerde hits van woorden zoals naza en opstijgen of gps

Back