Naza lite + turnigy ESC

ik ben net nieuw hier op het forum, onlangs heb ik een pakket met multicopters overgenomen van iemand.
De F550 heb ik al vliegend gekregen maar er was ook een F450 bij die de vorige eigenaar gecrashed heeft tijdens de demonstratie.
Aanvankelijk leek er enkel een landingspoot stuk en een draadje los te zitten van een motor aan de ESC, maar de print van de ESC is Gescheurd.
Bij de onderdelen zaten ook 4 ESC turnigy SimonK gemonteerd op een oud frame, ik heb deze nu gesoldeert op de 450 maar de motoren draaien verkeerd, ik heb zelf al wat opgezocht en dacht dat opgelost werd door de draden van de motoren naar de ESC te wisselen, dit geeft echter geen verschil. Moeten deze op een andere manier ingesteld worden of de draairichting markeren, ze terug los solderen en ze dan op de juiste plaats solderen?

Verder heb ik nog een vraagje over de naza lite, ik kan IOD bij deze niet aanvinken en instellen in de software, bij de F550 ( naza M1) werkt deze wel, heb ook al de gps puck omgewisseld maar geen verschil, de zender profielen staan ook gelijk ingesteld.

Als je 2 van de 3 draden wisselt moeten de motoren de andere richting op gaan draaien.

Is de GPS al gecalibreerd en heb je het naza dansje gedaan met die 450, ik dacht dat zolang hij niet gecalibreerd is je ook IOC niet in kan schakelen.

ioc kan idd alleen bij een gecalibreerde gps, en zonder storing.

Ziet hij de gps niet (led kleuren, of end point instelling) werkt het uiteraard ook niet.

De draadjes omwisselen had ik dus al geprobeerd maar geen verandering, daarom dat ik me af vroeg of er bij deze ESC iets anders moest gebeuren.

Zal straks nog eens proberen en als dat opgelost is ook de kalibratie voor de naza nog eens aanpakken

BEDANKT alvast voor de hulp en suggesties!

Wat ik gisteren uitgespookt hebt weet ik niet maar de draadjes simpelweg omwisselen was nu
toch de oplossing.
En ook de naza lijkt het nu te doen na kalibratie.

Ondertussen heeft de F450 zijn eerste testvluchtjes achter de rug :-)

Bedankt iedereen.

Back