Naza M lite Storing

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door EGrouve, 4 mrt 2017.

  1. EGrouve

    EGrouve

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Markelo
    Hallo,

    heb een TBS discovery met de Naza M lite versie er op en nu ben ik al jaren tevreden over het mooie aparaatje,
    maar nu kom ik helaas niet uit een storing...

    de Naza blijft continu rood knipperen en dat staat in de boeken dat hij gecalibreerd moet worden of dat er iets anders aan de hand is.
    Nu heb ik de calibratie al meerdere malen uitgevoerd en dit mocht niet baten...

    krijg teven met kanaal 1 ´aillerons op papier´ geen verbinding met de Naza..... hier ben ik achter gekomen toen ik de naza koppelde aan de computer en deze uitlas....<

    alle kabels zijn verder in orde, maar kan het ook zo zijn dat de Naza het een x op heeft...

    hoop dat iemand hier mij kan helpen met dit probleem
     
  2. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    probeer eerst of de ontvanger en zender wel netjes doen wat ze moeten doen. sluit desnoods een servo aan op kanaal 1 van de ontvanger (de ontvanger zelf!) en beweeg de stick. nu weet je iig of het aan de naza ligt of de tx/rx.

    tijdens het opstarten zie je wel het groene ledje aangaan? kan zijn dat het groene deel van de led het niet meer doet, en je naza eigenlijk oranje knippert. (oranje knipperen= rx probleem - geen rx signaal - missende rx input op kanaal 1 tot 4)
     
  3. EGrouve

    EGrouve

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Markelo
    hallo,

    de naza knippert inderdaad nog wel gewoon eerst groen.....

    zal zsm eens uittesten of kanaal 1 van de ontvanger nog wel werkt....

    laat het zsm weten... in ieder geval alvast bedankt voor je reactie!!!
     
  4. EGrouve

    EGrouve

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Markelo
    Heb het eindelijk eens geprobeert en het bleek hem niet in de ontvanger te zitten
    heb tevens de ontvanger rechtstreeks op de NAZA aangesloten en ben tot
    de conclusie gekomen dat de NAZA de geest heeft gegeven want kanaal 1 werkt perfect
    het een motor er rechtstreeks op aangesloten en deze werkte super.....

    dus heb me een nieuwe NAZA besteld en nu afwachten wanneer deze binnen komt.....

    zou het kunnen dat de NAZA door teveel trilling op een gegeven moment de geest geeft???
     
  5. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    je maakt een schrijf foutje denk ik? de ontvanger zit altijd al rechtstreeks aan de naza vast.. ;)

    en je moet wel heel veel trillingen hebben om een naza stuk te trilllen...
     
  6. EGrouve

    EGrouve

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Markelo
    Halo Dutchcommando,

    ik vlieg met een TBS Discovery en hierbij zit de ontvanger op de bovenste plaat en de naza ligt tussen de bovenste plaat en de onderste plaat in en zijn verbonden doormiddel van het geleide systeem in de printplaat...
    dus eigenlijk is het niet een heel gek schrijffoutje ;)

    de discovery is mij laatst ook uit de lucht komen vallen moet ik eerlijk bekennen dus daar kan
    het ook wel aan liggen ;)
     
  7. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    ah check....
    dacht dat een disco alleen voor vtx en pdb traces op het frame had..

    nee, dan is het geen schrijffoutje.. lol
     
    EGrouve vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina