Naza-M Lite upgrade naar V2

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door monoblock, 19 dec 2014.

  1. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Dit is mijn eerste berichtje. Goedenavond daar.
    Ik heb een probleempje, maar ik stel me eerst ff voor.
    Ik ben een modelbouwer sinds mijn 16 de verjaardag. Nu ben ik bijna 73. Schiet lekker op zou ik zeggen.
    Sinds mijn 18de vlieg ik. Toendertijd met lijnbesturing en later met vrije vlucht.
    de hobby raakte in verval maar heb hem 4 jaar geleden weer opgepakt.
    Ik vlieg nu bij Icarus en Mistery in Amsterdan Afrikahaven en Purmerend met mijn vliegtuigen.Easystar ed.

    Nu ben ik met een 4copter bezig, maar.......................krijg de NAZA niet aan de gang. Ik heb tegen beter weten in een versie light gekocht.
    Krijg het spul niet aan de praat.
    Ik heb een bordje gemaakt met daarop de Naza Mc, de Sat ontvanger en een motortje met bijbehorende regelaar.
    Nou heb ik nog een ongelukje gehad met de V-sen. Had hem verkeerd aangesloten.Ik ben ook bezig geweest met het KK2.1.5 bordje van HK.
    Maar daar moet ik te snel reageren, vandaar dat ik dacht om met een Sat te vliegen, maar ja.

    Als ik de Naza aansluit met de LRD en Exp en ik gebruik het throttle draadje van de regelaar en is sluit de USB aan, zou ik op mijn Pc toch wat response
    moeten zien.
    Ik doe dus iets verkeerd.
    Heb op internet allerlei filmpjes zitten kijken, maar kom er niet uit. Heeft iemand van jullie misschien wat advies voor me?
    Bij voorbaat dank.


    :)
     
  2. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Oh, als er iemand van jullie mij kan helpen, heb ik er geen bezwaar in als die langs zou willen komen.
    Ik woon in Assendelft.


    :p
     
  3. Drouger

    Drouger

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    34
    Brand het lampje van je led indicator wel?

    Zodra je hem op de computer aansluit zal deze groen moeten branden.

    Anders heb je kans dat hij niet eens aan gaat.
    Mischien heb je de vsen wel opgeblazen met verkeerd aansluiten.
     
  4. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Ja hoor. alles doet het. Als ik aan de computer koppel brand ie rood en knippert. Na een sec. of 5 is ie groen. Dat opblazen zou kunnen, maar ik meet nog wel iets door. kan niet beoordelen of ik wel spanning moet meten. draadje moet onder de stekker van de sat worden ingeschoven. Ik schoof hem in X3. Daar kan ik toch eventueel ook het commando draadje van een motorregelaar voor gebruiken , of niet soms.
    Ik had ook gelezen, dat het door w10 zou kunnen komen. Heb gisteren een aparte HD met w8.1 gemaakt. Hielp ook nx. Heb de software 1.0 geinstalleerd. geen effect.
    Nou las ik ook iets over een 330 Ohm weerstand. maar dat scijnt te maken te hebben met een upgrade naar V2. Ik wil eigenlijk wel eerst weten of alles het wel doet. Voorlopig nog geen leven in de brouwerij.
     
  5. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Je wil het niet geloven.....................Ik heb kontakt met de computer. Geweldig he?
    Led brand groen...............Ik heb er 2 stekkers en 1 draadje in de NAZA zitten. Dat draadje is van de regelaar van een motor. Zit op X3..........vraagje: moet de V-sen worden aangesloten? Waar is die voor.?
    Andere vraag...........Moet ik of kan ik upgraden? Ik heb gelezen, dat de versie 4.02 een verbetering geeft t.o.v. de versie 1.0, wat vliegeigenschappen betreft.
    Trouwens Please spuien jullie hoe ik moet upgraden. Ik wil eindelijk wel eens vliegen. Thx Boys..........

    :p
     
  6. Drouger

    Drouger

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    34
    Ik ga er vanuit dat die componenten wel beveiligd zijn tegen verkeerd aansluiten.
    Ik heb zelf een laptop met 7 en een pc met 10. Op beide systemen kan ik gewoon mijn naza uitlezen/instellen.

    Ik heb de upgrade gedaan naar V2 zonder problemen en zonder weerstand.
    Misschien toch proberen?
    Kan wel ergens een bitje omgevallen zijn.
    Je kan hem ook altijd weer downgraden.
     
  7. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    V-sen opnieuw geinstalleerd. Hij doet het nog, hoewel de buitenste draad( de donkerbruine) aardig geroosterd is. maar...............hij doet het nog. Ik weet niet of ik die draad in zijn geheel kan vervangen. Maar voor het uitproberen vind ik het nu wel ff goed. Ik moet verder. V2 proberen dan maar. Waar vind ik de software? Daarna denk ik dat ik de boel moet gaan instellen. Ik ben heeeel blij met me Windows 7 schijf. W 10 gaat echt niet bij mij. Vraagje: Heb jij bij je W10 alles nog aan staan. Ik bedoel je firewall en virusscanner? Thx Drouger. Ik ben er erg blij mee....................:p

    .
     
  8. Drouger

    Drouger

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    34
    Hier komt de software vandaan.

    http://naza-upgrade.com/index_naza.php

    En YouTube staat vol met filmpjes waarin het duidelijk wordt uitgelegd hoe het in zijn werk gaat.
    Ook zal je de V2 software van naza moeten hebben.
    Hier moet je even opletten dat je software versie 2.20 binnen haalt die tot V4.02 firmware gaat.
    Ik had eerst de nieuwste versie en daar werkte het niet mee.

    Succes en hoop dat het lukt en je verder kan.
     
  9. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Thx Drouger. Ik meld me morgen wel weer denk ik. Bedankt voor nu..............

    .
     
  10. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Goeden avond..................morgen mooi vliegweer. Eerst maar ff doen dan. Er zou nog wel wat mist kunnen komen. Nou ja, moet maar.
    Ik ben om pakweg 9.30 uur op het vliegveld. Moet ff een motorzwever invliegen en een eigenbouw instellen. Ben om 1.00 alweer weg.
    Hoop, dat het mooi weer wordt. Kan ik ff lekker in de zon liggen. Met me naza schiet ik niet erg op.
    Ik kan wel een andere driver installeren, maar de V2 wil het niet doen. Heel jammer.
    Ik vind het menu van V2 wel erg mooi en overzichtelijk. Efin ik zie wel. Ik krijg ook nog geen vat op de zender/ontvanger/naza/ lijn.
    Ik kan daardoor me stuurknuppels niet instellen. Ik zie geen resultaat op het scherm. Efin veel lezen denk ik.

    Fijne avond nog.......................

    .
     
  11. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Zo, alles wat er maar staat over Light en V2 doorgespit en uitgeprobeerd. Mijn doel was 2 ledig..........A kijken of het toch mogelijk was om op mijn W10 enige software te kunnen installeren, die werkt. Niet dus. B op mijn HD met W7 het zelfde uitgeprobeerd. Wat blijft gaan is de Light versie met de driver versie 2. Zo, daar hou ik het dan voorlopig bij.
    Nu verder. Ik zie als ik mijn Naza activeer op mijn W7 de Light Software met een constant brandend groen lampje en een flikkerend donker blauw lampje. Ik heb een Dx6i zender met een Ar6100e ontvanger. Ik maak geen probleem van 2 of 3 mogelijkheden. Gps en Manueel is voor mij voorlopig oke. Ook hier heb ik al genoeg over gelezen en bekeken. Nx werkt er bij mij. Als ik keurig mijn ontvangertje aan de naza hang, Kan ik daar nx mee. Werkt gewoon niet. Zo, zou er iemand mij verder op weg kunnen helpen?
    Zou ik wel erg fijn vinden.

    .
     
  12. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
  13. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Hee, Thx Wim. Ga ik meteen doen..:p
    Jesoes..........geweldig. Wat een meesterstuk. Met een beetje mazzle kom ik er uit.



    .
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2016
  14. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Nou las ik, dat je geen frame mag gebruiken met ijzer er in. Dit i.v.m. de storing die kan optreden bij het Compass. Ik heb een frame van HK de X500 met 5 instelbare armen.
    Kan ik dat wel of niet gebruiken.?Weet iemand dat?
    Thx.

    .
     
  15. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Project gestopt van mijn kant. Hij begon weer te zeuren, dat ik toch niet de goede versie van Dji had. Ben daar nog mee bezig geweest. Stop hiermee.
    Jammer. Alleen een KK bordje is me te onstabiel. Misschien iets compleets kopen? Kan ik in ieder geval vliegen, of naar een andere oplossing zoeken.

    Cy

    .
     
  16. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Heb zelf met Naza lite en Naza M2 op metalen frames gevlogen en dat gaf geen enkel probleem. Als je nu eens gewoon de normale juiste Naza Lite software terug zet op de FC, dan moet hij toch gewoon werken lijkt mij.
     
  17. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Ja zou fijn zijn, als ik het er op kreeg. Ik krijg het NIET geinstalleerd. De light niet ook de V2 niet.
    Wel lullig, maar is niet anders. Net gekocht bij Toemen voor 141 euries.
    Maar ik ben er nou klaar mee. Heb er 10 dagen aan zitten klojowe. Zo gaat de lol er af.

    Bedankt voor je ondersteuning in ieder geval.


    Groet Juliuz.
     
  18. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Als ik jou was zou ik terug gaan naar Toemen desnoot neem je je laptop mee .
    En vraag aan hen of ze het willen installeren ( hoort bij een beetje service )
    En anders vraag je je geld terug , deze winkel staat bekend als onbetrouwbaar en slechte service .
    Naza is een goede flicht controller dat weten er meer op dit forum .
    Dus laat je niet kennen en ga actie ondernemen , de aanhouder wint .
    Toytoy .

    Gr Wim
     
  19. Juliuz

    Juliuz

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Assendelft
    Thx voor het advies Wim.

    Ik wil nx zeggen, maar op me w 7 heb ik denk ik weer response. Ik heb daar op de standaard software een groene lamp en een blauw knipperende lamp en een error.
    Error is nr. CFG-ERR
    Duid op niet goed geinstalleerde Software of nog iets anders. Als me lampies branden kan dat toch niet de software zijn?

    Me zender (Dx6i) doet ook iets. Als ik hem aan of uit doe gaat er in me ontvanger een ledje branden.
    Ik heb de V-sen aangesloten op X3. Das toch goed?

    Hoe kom ik van die error af. Gaarne ff advies.

    Thx zover.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2016
  20. Dirk W

    Dirk W

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    344
    Locatie:
    Beveren-Waas belgiƫ
    Dit draadje is al een tijdje dood maar ik vraag me af of deze update zou werken met een nieuwe lite die ik nu zou kopen?
    Misschien heeft dji er al een stokje voor gestoken met nieuwere software.
    Is er iemand die onlangs nog een nieuwe lite op deze manier een update heeft gegeven of zijn er intussen zoveel problemen met de update dat het de moeite niet meer waard is?
     

Deel Deze Pagina