Naza-m vlakbij Q-Brain ESC

Ik heb een Q-Brain 4x25A ESC. Dit is een module met 4 ESC's bij elkaar gebouwd, dus centraal in de quadcopter te monteren.

Is het een probleem dat de Naza-m flightcontroller vlak naast of boven/onder deze ESC zit?
De GPS-module zet ik uiteraard zo ver mogelijk van motoren, ESC en lipo.

Wat ik al leerde van andere fora en DJI wiki:
Zeg het me zeker wanneer ik ergens een fout maak!

- naza flight controller heeft geen last van interferentie van ESC, motoren (behalve eventuele trilling dan), RX, VTX,.... Enkel opletten met zonlicht op de linkse zijde (zijde barometer).

- RX (2,4Ghz) en VTX (5,8 Ghz) best zo ver mogelijk van elkaar plaatsen. Zijn ook al iets gevoeliger voor nabij geplaatste ESC, motoren en draden tussen beide. Daarnaast opletten voor "schaduwwerking" van de carbon frameplaten.

- GPS (met kompas) van Naza is eigenlijk het meest gevoellige. Ver genoeg weg plaatsen van magnetische velden van motoren en ik vermoed ook ESC? Blijkbaar ook ver genoeg weg houden van zaken als een GoPro.
Of de GPS een probleem maakt van de nabijheid van de lipo of de RX of VTX weet ik (nog) niet.

Prima toch :-). Ik hoor het wel vaker met lipo bij gps-antenne maar heb zelf bij de F450 of F550 nog nooit gekke problemen gehad terwijl de lipo praktisch naast/onder de antenne met gps ligt. Maar voorkomen is altijd beter dan genezen natuurlijk :-)

Back