Naza V2 motoren armen

Ik heb de volgende setup:

Octo Multi
Naza V2
Spektrum DX18

Als ik mijn Multi wil armen dan starten de motoren niet. Zet ik in de Naza setup de "motor idle speed" een stapje hoger zet dan "recommended" dan werkt het wel goed.
Is dit normaal?

27-2-2014.jpg

Volgens mij heeft dat te maken met de calibratie van je esc's. Ik had bijvoorbeeld dat bij de motortest de motoren niet draaiden. end points wat verzet, opnieuw gecalibreerd en een stuk meer succes..

@ lennart : bij mij doet de motor test het ook niet.
Jij hebt de endpoints van je throttle op de zender verplaatst en daarna de zender opnieuw gecalibreerd in de naza assistant ? Of de esc' s daarna opnieuw gecalibreerd met behulp van ontvanger en zender?

De belangrijkste zaken heb je hier niet staan..
Motor en esc.

Maar goed, iedere motor esc combi heeft andere idle speed. Meestal kom je met "recomanded" wel weg.

Zorg ervoor dat de esc gekalibreerd zijn door de ONTVANGER. En zorg dat je 100 0 100 als curve hebt. Als dit ook nog niet goed is, kan je de idle speed verhogen.

Wat ook kan is dat je de minimale waarde met 20 % verhoogt. dus -120 0 100 en daarna na kalibratie hem weer terug zet naar -100 0 100.

Of een combi van deze 2 ;)

@psygho.
Motoren sunny x2212 980 kv
Esc : afro esc 30A hk

Alles werkt wel, na armen gaan de motoren draaien bij 50% ( mid-stick).
De esc's zijn gecalibreerd op zender VOOR plaatsing.
Alleen de motortest doet het niet.

Bij armen MOETEN motoren gaan draaien! (ook bij de v2)
Bij motor test MOET je input hebben op de motoren.

Dat hij pas bij 50% meer gas geeft is NORMAAL voor v2. Echter bij armen moeten ze al draaien!
Zo niet dan zie post #6 ;)

Aangezien het hoog zit, toch ff snel gekeken voordat ik naar mn werk moet.
Ik heb de motor iddle speed in de assistant nu op hoog staan (max) , en als ik de motoren test 1 voor 1 , maken ze een stuk of 4 omwentelingen. Dus ze blijven niet draaien.
Als ik daarna de quad activeer(arm) dan toeren ze wel in laagste stick positie.En toeren pas op bij midstick.
Dit is juist toch ? Dan is het kwartje gevallen.

Dat klopt in motor test draaien ze maar even... NOOIT CONSTANT.
Bij armen draaien ze wel CONSTANT, en gaan harder draaien als je voorbij de 50% gas komt.

Ik had exact hetzelfde afgelopen zondag! Na het armen reageert bij jou de copter wel op stickinput?

Ik gebruikt Maytech SimonK ESC'S en Tiger motoren die ik met mijn zender heb gekalibreerd.

Dit probleem heb ik eigenlijk vanaf het bouwen van de Multi. Nu ik de idle speed een tandje hoger heb staan werkt het volgens mij allemaal wel goed.
Ik vlieg zo al een paar maanden zonder problemen.

Back