naza v2 probleem gps

Hallo,

ik heb een nieuwe naza v2 aangeschaft en gemonteerd op mijn f450 met zenmuse...
maar in de software krijg ik geen gps, en error 27. dat ik de gps opnieuw moet calibreren, maar ik geraak niet in het calibratiemenu omdat ik enkel manual en atti heb... als ik de software opstarte kwam er wel even gps te staan, nu niets meer...

iemand een idee wat het probleem kan zijn?

hja dit heb ik ook al gevonden, maar lijkt me riscant...
inmiddels heb ik de switch werkend... maar nog steeds geeft hij die error, en kan ik niet in het calibratiemenu...

ook de IOC werkt me nog niet.
onder basic heb ik de
3way switch aangezet en zie ik het balkje verspringen. echter onder het ioc menu gebeurt er niets...

ik heb al naza v1 en Mlite gevlogen en dit ging doodsimpel... de v2 heb ik die problemen hmm

het zou nu wel moeten gelukt zijn...
paar keer heropgestart en nu doet hij het wel, vanavond eens kijken wat hij werkelijk doet...

heb nu ook mn zender zo ingesteld dat ik een 3way knop heb met gps atti en manual
en een 2de voor failsafe op gps en atti(op manual krijg ik hem niet) maar ik vlieg niet veel meer op manual...

nu de zenmuse nog goed uitrichten en fpv erop, dus dat calibreren moet zowiso nog opnieuw

Hallo,

ik vlieg nu al enkele weken met de V2 en de zenmuse H3 3D met ene boscam fpv setje erop. werkt prima...
Ik heb nu een dji mini iosd gekocht, maar ben even het noorden kwijt met de connecties...

Als ik het goed begrijp gaat de osd op de naza PMU. en de zenmuse plug je dan in op de osd.

Maar voor het signaal...
zonder de osd heb ik de Av connector(jack) op de zenmuse module aangesloten naar de boscam zender.
Maar nu moet ik ergens de verbinding maken met de osd... maar dit versta ik niet direct. kan iemand me helpen?

zou het kunnen? bovenste GND en de oranje video out verbinden met de boscam. en de onderste GND en de gele video in naar de Av connector op de zenmuse?

ja dat blaadje ben je niet veel mee, want daar staat het op zonder de zenmuse en meestal voor de phantom voorzien...

dit schematje dat je toont gaat, dan gaan de bovenste 2 naar die jack aansluiting op de zenmuse, ?

tenzij je een los kabeltje gebruikt ipv de usb poort op de zenmuse...want het camerabeeld komt binnen op de zenmuse module en die gaat dan naar de boscam,
toch al bedankt!
Groeten

Hallo,

ik heb het nu zo zitten volgens volgend schema.

de osd functies zie ik op mn scherm, maar geen video beeld en de osd flikkert ook groen...

P1040508.JPG

Heb het nu werkend gekregen...maar

werk ik met een los kabeltje op de gopro heb ik perfect beeld.
werk ik met het kabeltje van de zenmuse dan hb ik licht streeptrekking in mn beeld... dit is nu ook zo erg niet...

wat ik nu pas opmerk is dat mijn gopro ook geladen wordt door de zenmuse... op zich leuk, maar is voor mij echt niet nodig... ook komt de gopro wel warm...

eens zoeken of ik dit kan uitschakelen...

check, geen strepen meer en geen ladende gopro... alles lijkt te werken( nog geen testvlucht gedaan)

maar de iosd flikkert wel nog steeds groen...

maar de iosd flikkert wel nog steeds groen...

in de manual (van de mini iosd van dji) staat wel waarom dat is ;)

Manual:
Voor de luie klikkers, (of men welke wel zoekt maar,niets konden vinden)

http://download.dji-innovations.com/downloads/nazam-v2/en/iOSD_mini_User_Manual_v1.02_en.pdf

Daarin staat vermeld, hoe het met de led codes is gesteld! Echt waar ?ECHT WAAR! (fabeltje krant) ;)

even in nederlands vertaald:

OSD mini LED Indicator
Abnormal : rood
Normal: groen
Data communicating: knipperend groen..

Ofwel volstrekt normaal, zo moeilijk was dat toch niet?, als je zelfs de manual niet leest,of niet op wil zoeken... Dan snap dat de dingen soms lastig zijn... ;)

Laatst bewerkt:
sorry maar ik heb de manual meermaals gelezen hoor! en alles altijd op voorhand opgezocht. ik wil gewoon zeker zijn van mn stuk en niet iets opblazen vooraleer het 100% werkt! ENNN als je verder googled op het groene knipperend ledje dan zie je bij veel topics dat ze zeggen ok normaal...

maar bij velen dat het niet werkt en dat het groen moet blijven branden, en dat er vele zijn die zelfs dan de iosd terugsturen, ook lees je dan dat het bij sommige allemaal werkt en flikkert en na een bepaalde tijde de iosd omhulsel wegsmelt...

dus je moet me niet verwijten dat ik niets opzoek of uitzoek. ik ben gewoon een leek in electronica en probeer er IETS van te snappen zonder veel verkeerd te doen...

Ik ga niet zomaar stekkertjes versteken, of solderen of weet ik veel wat doen zonder de manual te lezen ofzo...

Ik heb zelf jou complete verslagen van de f550 en f450 doorlezen!

Spijt me zeer, maar in de bijgevoegde link staat gewoon heel duidelijk wat de led doet.
snap of begrijp je het niet,zeg dan wat je gedaan hebt, en wat je niet snapt.

Dan weten wij ook hoe we jouw het beste kunnen helpen. Daar voorkom je deze onduidelijkheden mee ... Het is aan jouw wat je gelooft, of waar je waarde aan hecht, vergeet niet dat we je enkel willen helpen.

Net zoals bijna iedereen die hier op dit forum komt. Voor en door users.
Iedereen die post,neemt daar tijd en moeite voor. Ze hadden ook niet kunnen antwoorden. ;)

Back