naze 32 full +gps

Hallo,

ik zou graag een tri of quadcopter bouwen om een 3assige gimbal onder te hangen (dys waarschijnlijk+gopro) "zo licht en compact mogelijk" (vooral compact)
tot nu toe heb ik enkel naza gehad, maar nu ook een naze acro op een 250 quad.

ik had zitten denken om een vervanger te vinden voor de naza, en een naze 32 full te nemen met gps functie... maar welke gps neem ik dan het best en is dit wel te vergelijken mat naza? en kan dit wel? want overal lees je dat het niet compatibel is met frames groter dan 330... ??

de prestaties gaan ook te never nimmer naza benaderen.
weest daarvan goed bewust voor je eraan begint, en je brspaart net een paar tientjes

Op het moment blijft de NazA de beste FC als het gaat om gps prestaties. Ik vlieg zelf met multiwii/naze32/flip32/kk & naza.

De FC's die een gps ondersteunen heb ik allemaal wel eens voorzien van gps. Na veel tunen krijg je een redelijk werkende gps, mara het is bij lange na niet zo strak als de naza. Ik ben nooit verder gekomen dan een position hold waarbij de multicopter in een straal van 1 meter rondom gps hold punt blijft en +/- 0.5m nauwkeurig is op de altitude hold. RTH werkt ook redelijk goed, maar ook hierbij geldt dat het niet zo precies is als een naza.

Concreet zou ik je dus toch adviseren om, als je super strakke beelden wilt maken, toch voor een naza te kiezen.

De cleanflight ontwikkelaars zijn op het moment inderdaad druk bezig om betere gps algoritmes te ontwikkelen, maar ik denk dat het nog wel een tijd zal duren voordat het echt wat beter wordt. Een van de problemen wat betreft gps op de naze32/multiwii boardjes is het feit dat het digitale kompas ingebouwd is op de FC. Electromagnetische velden storen hier enorm op. Mocht je toch kiezen voor een naze/multiwii/etc zorg er dan sowieso voor dat je power distributie en stroomkabels zo ver mogelijk van de controller afliggen. Doe je dit niet, dan is een goed werkende pos hold/rth etc sowieso uitgesloten, omdat de FC simpelweg niet precies kan zeggen waar het magnetische noorden is.

ze zijn dar al jaren mee bezig

das gewoon geen core buisness. de naze is een perfecte acro controller. daar moet je em ook vooor gebruiken.

wil je gps neem dan naza

De pixhawk (vergt wat meer fine tuning maar is daarmee het meest uitgebreid en het best te tunen) met neo 8 gps module is sneller en presieser dan naza en zelfs de DJI A2 op GPS.

De Xaircraft SuperX is ook een plug and play controller en vliegt veel lekkerder in GPS (minder zoekerig) dan naza, maar is wel wat duurder (nieuw).

Back