Naze 32 Gyro Probleem

Hallo allemaal,

Een paar weken geleden heb ik mijn eerste quad gebouwd. Vervolgens

Helaas heb ik een klein probleempje ik beschrijf hem in stappen.

1. Arm de quad, props gaan draaien (opstijgen/vliegen gaat ook prima)

2. Also ik mijn throttle knuppel helemaal omlaag haal functioneerd de gyro niet. Dit betekent dus als ik vlieg en mijn gas dicht trek (props draaien wel nog) dat de quad zonder gyro naar beneden gaat, helemaal scheef dus.

Heeft iemand enig idee wat hier mis is?

Mijn setup: Naze 32 (Flip clone), Dys 1806, 12A simonK esc, spektrum ontvanger,

Mvg. Lars

Bedankt voor de snelle reacties. Het is dus normaal als ik het goed begrijp.

Dus als jullie de quad armen (de motorn gaan draaien op de min. throttle), en de props draaien, doet de gyro het niet en word er niet gestabiliseerd tenzij je de motoren wat harder laat draaien.

Bedankt allemaal, dan weet ik nu in ieder geval dat het normaal is.

Idd. markjuhh, maar do corrigeren doet het bij mij alleen als ik mijn gasknuppel meet dan 5% omhoog doe

Ja dat is normaal.
Tip: "Zet motor spin on arm" (dat de motoren gaan draaien als je de quad ARMED) uit. Dan gaan de motoren pas draaien bij meer dan 5% throttle en weet je zodoende dat hij volledig operationeel is.
Regel: tijdens het vliegen nooit je gas helemaal dicht zetten want dan krijgt je quad dezelfde vliegeigenschappen als een baksteen.

Laatste cleanflight 1.8.1 heeft pid_at_min_throttle functie die standaard aanstaat. Gyro werkt vanaf het moment dat je die armt. Alleen de yaw kun je pas gebruiken vanaf min_check om te kunnen armen en disarmen natuurlijk.

Back