Naze 32 rev.5 motoren zakken in

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door felzinga, 25 apr 2016.

  1. felzinga

    felzinga

    Lid geworden:
    28 apr 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Rotterdam
    Beste mede forummers,
    Ik loop tegen een, voor mij, vreemd probleem aan.
    Bij mijn F450 met de Naze32 rev.5 firmware 1.12.1 gebeurt het volgende:

    Alles aangesloten, receiver kanalen kloppen allemaal en werken zoals het moet. ESC zijn alle 4 individueel gekalibreerd.
    Wanneer ik de motoren test vanuit Cleanflight lopen de motoren alle 4 perfect en blijven ook op het ingestelde toerental draaien. M.a.w. wanneer ik de het throttle schuifje op het scherm vol open zet gaan de motortjes ook allemaal max. rpm draaien.
    Wanneer ik nu via de zender de FC arm gaan de motortjes op het ingestelde startup toerental draaien. Wanneer er op de zender throttle gegeven wordt naar max. toerental zakken er na 1 รก 2 seconden 1 of 2 motorjes in naar iets boven het startup toerental??

    iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Of is er daadwerkelijk iets met de FC aan de hand?

    Alvast bedankt.

    Groet,
    Ferry
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Is dit puur op de grond zonder props of ook in de lucht ?
     
  3. felzinga

    felzinga

    Lid geworden:
    28 apr 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo Schiksie,.

    Hij heeft nog nooit gevlogen, omdat hij steeds naar 1kant trok
    Dit is dus de oorzaak maar nog niet de oplissing. Ik denk dat het toch in de FC zit.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Moeilijk te zeggen.....in welke flightmode probeer je op te stijgen en is het bijvoorbeeld ook in manual/rate mode ?
     
  5. felzinga

    felzinga

    Lid geworden:
    28 apr 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Rotterdam
    In alle modes trekt ie direct schuin weg, want niet verbaasd als 1motor al direct terug zakt naar Idle.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Kan naast de FC natuurlijk ook slechte esc of motor zijn. Als je bijvoorbeeld de motors en esc's wisselt van kant, gaat het probleem dan mee ?
     
  7. felzinga

    felzinga

    Lid geworden:
    28 apr 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Rotterdam
    Had ik idd ook geprobeerd. En ja dan gaat het probleem mee naar de andere motor/esc combo

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  8. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ok maar mee als het blijft aan dezelfde kant :) ? ACC kalibratie op een vlak oppervlak gedaan :) ? Als het probleem aan 1 kant blijft zou het inderdaad de FC kunnen zijn...maar dat hij het in alle modes doet dus ook in rate/manual is dan weer heel vreemd.
     
  9. felzinga

    felzinga

    Lid geworden:
    28 apr 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb motor/esc combo 3 (links achter) omgewisseld met 4 en dan is het combo 4 (links achter) die terugzakt.
    Ik denk dat de controller het signaal wat via usb poort binnenkomt prima doorgeeft aan alle vier de motoren maar wanneer het via de ontvanger binnenkomt het signaal naar motor 3 niet goed door wordt gegeven.
     
  10. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Ik heb dat ook gehad met een naze32, maar hij was wel gewoon vliegbaar, dat was trouwens al voor dat de antigravity mode er op zat trouwens
     
    DennisMQ vindt dit leuk.
  11. felzinga

    felzinga

    Lid geworden:
    28 apr 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Rotterdam
    Met dit probleem kom je niet eens van de grond. Het is als een quad vliegen met drie motoren!

    ps.
    Het is de FC die naar de eeuwige jachtvelden is, denk ik. Kan me niet voorstellen dat het iets met de firmware van doen heeft.
    Ik kwam nog een KK2.0 mini boardje tegen, die erin gezet en alles functioneert vooralsnog prima.

    In ieder geval bedankt voor het meedenken.

    Grtz,
    Ferry
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2016

Deel Deze Pagina