Mij is de vraag waat jullie mee zitten ook nooit exact duidelijk geworden. Op oude kk boardjes moest je inderdaad altijd trimmen in acro, maar volgens mij met nieuwere controllers niet meer. Daar is het gewoon belangrijk dat je zo dicht mogelijk tegen de 1500 aanzit bij midstick. Volgens mij doet trimmen in Level mode met de acc trim NIKS in acro. Ik heb het in ieder geval op m'n MultiWii nooit gemerkt dat er dan iets in acro gebeurd.
Dus je zou in theory Acro kunnen trimmen/tunen via ACC Trim... als je FC niet helemaal recht zit? En dat moet je dan dus ook nog doen bij level.
Als je fc niet helemaal vlak gemonteerd zit hoef je alleen de ACC calibratie te doen met je quad vlak. Als dat niet genoeg is met de ACC trim bij trimmen.
Volgens mij kan je Acro modus NIET trimmen met Acc trim...Acc trim gaat puur om level modi (angle en horizon in MultiWii / Naze32 taal).
Volgens mij dus ook. ACC staat voor accelerometer en die gebruik je volgens mij niet in Acro mode.. Maar ik kan er naast zitten..
Even een vraagje terug aan jullie: hoe moet je dan in acro trimmen? Of zorgt de Naze32 zelf ervoor dat alles in acro modus goed en soepel vliegt..? Ook als het COG niet exact in het midden ligt? Kan me niet meer herinneren hoe ik het toentertijd op m'n MultiWii quad gedaan heb...volgens mij ook gewoon trimmen in acro en daarna in level mode de acc trim. Die quad vliegt overigens perfect.
Zit even zelf te denken...maar eigenlijk is trimmen in acro mode natuurlijk onzin. In principe zijn het de gyro's die versnelling detecteren en dit tegensturen om de beweging op te heffen mits de piloot geen stick input geeft. Zolang de gyro's dus goed gecalibreerd zijn (gebeurd geloof ik bij het armen) zal je quadje wanneer je deze zelf in een bepaalde hoek stuurt en daarna sticks loslaat exact dezelfde hoek moeten houden. En op acro moet je altijd een beetje sturen, maar na het sturen zal de quad wel op die positie willen blijven dankzij de Gyro's. Trimmen op je transmitter / sticks zou dus niet nodig moeten zijn en alleen maar de software verwarren!
Ik heb in Horizon eerlijk gezegd helemaal niet hoeven trimmen. Ik heb op aanwijzing van Boris dit gedaan.. set looptime = 3000 set acc_lpf_factor = 100 Gelijk vloog mijn 380 helemaal goed in horizon en bij Stef_Stuntpiloot ook meen ik. Bij een mini kan geloof ik de looptime naar 2500 maar pin me er niet op vast..
Niet helemaal. Met je stick geef je de gewenste hoekverdraaiing op. De regelaar stuurt net zo lang tot hij deze hoekverdraaiing haalt. In midstick moet je gewenste hoekverdraaiing natuurlijk 0 zijn. Is deze niet 0 dan zal je moeten trimmen.
Eigenlijk is het gewoon dweilen met de kraan open. Want nu ik de FC 100% goed heb zitten en de Acc kalibratie zo precies mogelijk heb uitgevoerd, vliegt hij super mega bizar strak ... Geen trim meer nodig.. Dus probleem in de kern aanpakken is altijd de betere keus.
Onduidelijk inderdaad: weinig van te vinden. Oude code en nieuwe code discussies maar niet echt een uitleg Net de default waarde van 4 naar 100 gezet en getest tusse de windkracht 5/6 vlagen door Hij lijkt wel stabieler in Acro, veel rustiger Maar ja met deze wind is het moeilijk testen voor en na... Wie helpt met de uitleg
Dank Vertaald en samengevat: Soepelere samenwerking tussen Gyro en Acc waardoor correcties beter verlopen Vraag is waarom staat hij default uit, zal na de storm beide opties eens testen. Beste manier om er achter komen
Op mijn 380 is het verschil aanzienlijk. Van een nauwelijks functionerende horizon naar een uitstekende horizon..
Snap geen zak van dat Duits Lees hier wel even mee met jullie bevindingen, Zowel looptime (ik snap wel wat het doet; het zet de doorlooptijd van het programma vast zodat elke itteratie even lang duurt maar niet de invloed ervan...) als de acc_lpf_factor is nog een beetje hocus pocus voor me Edit: met google translate naar engels wordt het al een stuk duidelijker