Naze32 finetunen yaw

Chow

Forum veteraan
Ik ben al een paar dagen bezig met mijn 380. Iemand anders ook met zelfde model trouwens. We hebben de quad nu bijna zoals we hem willen hebben. Ik heb manual en horizon goed werkend. Echjter yaw blijft een ding. Hij blijft driften. Voelt aan als een heli staart in rate mode met gain te laag.

Op dit moment heb ik op yaw

P 8.5
I 0.075

Ik heb verder de volgende settings erin gezet wat de quad verder wel aanzienlijk beter laat vliegen.

set looptime = 3000
set acc_lpf_factor = 100

Tips om die yaw meer locked in te krijgen of ben ik gewoon teveel een heli staart gewend?

Wel heel erg hoog die I. Heb je regelaars wel correct gecalibreerd en spinnen de motoren tegelijk op allemaal?

Probeer P wat hoger te zetten ook

Ja is gecallibreerd en motoren spinnen exact gelijk op. Zal ik anders I weer wat zakken en eerst P omhoog doen?

Probeer eerst P naar 9 of 10 te doen en dan kijken hoe het gaat. I heb ik eigenlijk nooit op yaw moeten verhogen.

Dan probeer ik dat morgen even. Gooi ik de I even terug naar 0.075 en dan P naar 9.

Ok, ik ben normaal wel van de "never change a winning team" maar ik ga dat wel even proberen. Krijg ik ook wat meer gevoel voor wat de diverse PIDS precies doen..

Back