Naze32 geen power/verbinding

Nadat ik gisteren me quadje in elkaar gebouwt heb, merkte ik gelijk dat me naze geen stroom krijg geen blauwe led! Tot zover alles goed aangesloten.

Dus de pc en laptop aangezet waar vervolgens de blauwe led gaat branden! Vervolgens de aanbevolen programma's gedownload en geïnstalleerd., dus de usb aangesloten,

En vervolgens krijg ik gelijk de melding. # no configuration received whitin 10 seconds, comminucation failed, - serial port closed!

Ik heb 'baseflight' op de laptop omdat die alleen via Chrome werkt!

En heb de progamma hercules op de pc

Op bijde de zelfde melding!

Ik wou de reset proberen en dan nieuwe firmware erop, maar zoals al gezegt werkt me naze niet via de progamma's..

Als ik me lipo aansluit piept die 1x om de 5 seconde maar geen bleu led!

Dus iemand nog een idee?

Blijkbaar wordt je naze32 niet goed van stroom voorzien door de ESC's, zitten die allemaal goed aangesloten? Welke ESC's gebruik je?

Voor het aansluiten op de laptop is geen stroom van de esc nodig, enkel 5v van de USB.

Als je wilt testen of de ontvanger goed werkt dan moet je wel stroom van de esc hebben.

Bij het testen uiteraard geen propellers op de quadcopter doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 12a esc de naam weet ik ff niet zo wel goeie iig;)

Als ik em aan de laptop geeft die blauwe led aan. Via lipo doet die niks

En ik zet pas de props erop als ik weet dat die 99% klaar is ;)

Servosnoertjes van de ESC's goed geplaatst? Als die 180 graden gedraaid zitten, is er geen spanning en geen impuls.

Er zijn twee kleurcoderingen voor servosnoertjes

Wit impuls
rood plus
zwart min

of

oranje impuls
rood plus
bruin min

Gaan de ESC's wel piepen als je de lipo aansluit? Bij aansluiting via de USB krijgt je FC wel stroom, bij gebruik van de lipo niet dus daar moet wel iets fout mee zijn...

atu8apu2.jpg

Ik heb nu ledjes!! Nu volgende stap..

Ik heb ook niet dat de rest van de led's gaan branden groen en rood, heb ik ook een speciale flashtool nodig voor alles? Bij de manual staat dat een gewone usb gebruikt kan worden

En je kunt ook eerst wat lezen hoe alles moet voordat er rook ontstaat...
De basis werking van een Naze en hoe je hem aansluit staat echt wel online in de Abusemark manual . Dat deel is niet moeilijk

Jij kan echt niet wachten he;-)

Afkick verschijnselen :D must fly!!

Maarja ik stop ermee, heb de manual al teveel door gelezen teveel Google doorgespits, gisteren tot 11 uur in de avond tot 4 uur in.de nacht bezig geweest en vanmorgen van 10 tot nu! :( en topix, ik kan zondag misschien wel komen als alles verder goed blijft, vanwege gisteren kan ik niet ver van huis gaan nu, moet bij me vrouwtje in de buurt blijven, :)

Back