Naze32: gevoelige throttlestick center

Afgelopen week heb ik een Naze32 Rev5 aangeschaft. Eentje met barometer, de volledige versie dus.

Alle instellingen zijn in orde, behalve de throttle. Het is niet onvliegbaar, maar wel best vervelend.
Mijn tricopter hovert netjes bij 50% stick en blijft goed stabiel dan, maar wanneer ik de stick omlaag haal om te dalen, dan reageert hij redelijk zenuwachtig. Het is een beetje een situatie van "alles of niets", ofwel hovert hij goed, ofwel zakt hij direct keihard naar beneden. Ik kan dat dan wel weer gewoon compenseren door gas bij te geven, maar ook dat gaat heel abrupt.

Het gebied rondom de center stick van de throttle is met andere woorden dus redelijk gevoelig. Vooral bij het dalen.

Ik moet daarbij vermelden dat dit zich enkel lijkt voor te doen wanneer ik de barometer (altitude hold dus) inschakel. In alle andere flight modes doet hij het niet.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ergens iets bij de PID-instellingen?

is dit met baro, acc of rate mode?

Heb je weleens wat met throttle curve/expo gedaan dat het verkeerd afgesteld staat?

Uitsluitend bij baro. Dus dan lijkt het mij niet metee een probleem met de rates. Dan zouden die ook effect moeten hebben in de andere flight modes denk ik?

Het lijkt echter inderdaad, qua effect, wel een beetje op een omgekeerde expo-setting ik zekere zin. Verder is het bordje volledig nog ingesteld op fabrieksinstellingen. Niets aan veranderd.

Er is wel een "alt" (altitude vermoed ik?) instelling bij de pid-gains. Wat zou daar een normale waarde zijn? Misschien daar eens naar kijken?

Zojuist gemerkt dat het probleem zich toch ook in andere modes voordoet. Alleen wat minder schokkend, omdat, bij baro, de naze bij 50% throttle automatisch lockt op hover. Maar in alle gevallen zou het dalen dus liefst iets minder abrupt moeten gaan. :)

Je zou kunnen proberen je props een maatje kleiner te pakken, die laten zich meestal iets makkelijker corrigeren.

Heb je de baro wel afgedekt om de invloed van wind en zon te voorkomen?
Over het tunen van althold:

For aquiring your own PID settings set ALT_P = 0 and tune the VEL pid
until the copter only drifts a little from its position when you
activate althold. Then set ALT_P to a value where it holds the position
stable

Back