Naze32 icm Multiwii GUI

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door swsa13, 24 mei 2013.

  1. swsa13

    swsa13

    Lid geworden:
    24 feb 2010
    Berichten:
    78
    Hallo,

    Ik heb net een quadcopter en ben al een tijdje aan het klooien. Ik heb me FC nu goed werkend met de GUI, de channels en uitslagen zijn, naar mijn weten goed: 1060-1895 ongeveer.

    Echter als ik me FC ontkoppel van de PC en hem probeer te armen; gas dicht en yaw links, gebeurt er niks.

    Wij weet hoe ik hem wel ge armt krijg? De gyro's en uitslagen zijn volgens de GUI gewoon goed.


    [​IMG]
    image hosting 10mb limit
    Alvast bedankt
    Melvin
     
  2. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Multiwii GUI werkt niet 100% op naze of je moet een andere versie hebben. De RC Control settings tab volgorde is anders dan bij naze32. Je arm vinkje kan dus een hele andere functie hebben. Zelfs level is ook wat anders.
    Download de naze gui en stel het daar nogmaals in.

    ik heb mijn controls op 1000-2000 staan, zoals het in de multiwii documentatie vermeld is.
     
  3. swsa13

    swsa13

    Lid geworden:
    24 feb 2010
    Berichten:
    78
    okee wist ik niet, welke software moet ik dan hebben?
    gr. Melvin
     
  4. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
  5. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    ...
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2013
  6. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
  7. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Kijk deze info komt goed uit, ik ga dit weekend mijn stunt quad in elkaar zetten en dan moet ik ook even spelen met de instellingen van de naze32. Ik geloof dat de default PID waardes wel aardig goed zijn?
     
  8. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    default PID's werken bij mij perfect op meerdere quads!
     
  9. Imparator

    Imparator

    Lid geworden:
    7 dec 2012
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Veldhoven
    Ik volg deze topic ook,

    mijn spullen zijn onderweg heb alles besteld voor mijn stunt quad

    hoop dat het instellen van de naze32 acro mee valt allemaal

    Wat heb ik besteld :

    Naze32 acro
    4x ntm 1200kv motors
    4x esc RCtimer
    1x Warthox frame 20cm
    Accu's heb ik nog niet besteld ze zijn niet op voorraad bij hobbyking NL

    En heb een sony 600tvl fpv camera besteld , mag ik vragen hoe mensen deze cam hebben aangesloten via een immersion TX, aangezien deze 5v uitstuurt en de cam 12v is ?

    zag een kabel bij securitycamera2000, die meteen van 5 volt 12volt maakt echter niet op voorraad !

    iemand misschien nog een tip voor een FPV monitor ?
     
  10. frank1960

    frank1960

    Lid geworden:
    1 apr 2012
    Berichten:
    306
    Locatie:
    nijmegen
    heb de naze ook besteld, wil hem toch maar proberen, ondanks het "instellen"waar ik tegenop zie....
     
  11. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Don't worry.....naze krijgen jullie wel werkend. Denk dat die nieuwe gui wat ik hier gepost heb her allemaal stukken makkelijker maakt.

    Ik beantwoord de vragen als die er zijn.
     
  12. lennie054

    lennie054

    Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Berichten:
    1.778
    Locatie:
    Tilburg
    Volgens mij moet je minimaal 1050 halen om te armen.. Dus de einpunten aanpassen van lowstick=1000 midstick=1500 highstick=2000.

    En volgens TC kun je de multiwii GUI ook gewoon gebruiken. Wel de goede versie bij de goede firmware, maar dat is altijd al geweest..

    Configuration software / GUI

    Any multiwii protocol 2.1 or above compatible GUI will work. All advanced settings are always accessible by serial console (connect to the serial port of Naze32 and press '#' key to enter console.

    Usual Java-based MultiWiiConf 2.1 and above
    mw-wingui by EosBandi ( mw-wingui - Windows GUI for MultiWii - Google Project Hosting )
    nicodh Android Naze32 Android app - RC Groups and Windows GUI Naze32 gui AIO - RC Groups


    Uit dit topic:MultiWii ? View topic - Naze32 hardware discussion thread
     
  13. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Gewoon de baseflight gui gebruiken voor volle naze functionalitei. Multiwii gui heeft geen cli toegang en je kan ook geen software updaten.

    Ik heb de baseflight gui gisteren getest en deze werkt uitstekend!

    Hier mijn settings als voorbeeld

    Channel mapping
    [​IMG]

    Warthox frame settings. Enige wat afwijkt van standaard is mijn RC Rate, rates en RC expo en mijn Yaw P waarde. Hoe hoger de RC rate hoe sneller je quad reageert op je stick input in lineaire manier. Een vergelijkbare parameter is rate, maar deze reageert niet lineair. Je behoudt een beetje center stick gevoeligheid. 1 is maximale waarde. De twee mag je gewoon door mekaar gebruiken.
    [​IMG]

    Mijn custom settings. Dit is puur als aanbeveling van timecop een hele poos geleden. Hierdoor heb je ontzettend strakke level functie bijvoorbeeld. Als je in set menu iets wijzigd dien je ook op save daarna te klikken. Dit zijn de enige afwijkende parameters tov standaard, naast mijn minthrottle, mincommand, maxthrottle, mincheck en maxcheck.
    [​IMG]

    Mijn vliegmodes. Hier rechts kun je ook je controls testen of alles goed staat! Ik vind het ook fijn om via een kanaal te armen ipv via de stick. Ik heb ook een kanaal over hiervoor op mijn zender :D
    [​IMG]

    Denk dat je in totaal nog geen 5min bezig bent met afstellen hiermee.
     
  14. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Nice, wat zijn wel goede 'beginners' stunt waardes voor de RC Rate, rates en RC expo en Yaw P waardes? Gebruik je daarnaast ook nog expo op je zender?
     
  15. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ik gooi een klein beetje expo achter een schakelaar op mijn zender voor wat smoother vlieg gedrag. Is heel erg zenuwachtig met bovenstaande settings.

    Beginnerswaarde zou ik adviseren begin met RC Rate rond 0.9 en rates op 0. Hiermee moet je geen flips/rolls laag bij de grong proberen, maar je kan dan later langzaam de boel opkrikken. De expo laat ik persoonlijk op 0, want dan kun je op de zender in en uit schakelen. Mocht je nog nooit met multirotors gevlogen hebben, dan zou je de waardes nog lager kunnen doen eventueel.
    Yaw P kun je default laten. Mijn waarde wijkt daar niet veel vanaf. Het was een oude experiment wat nog zo gelaten is.
     
  16. Avpk

    Avpk

    Lid geworden:
    27 sep 2012
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Gilze
    Gisteren met Lennie de naze32 ingesteld op mijn quadrixette en testvlucht willen maken maar kwamen er achter dat hij nog op + modus stond.

    Helaas was het te laat om dit nog te veranderen.

    Waar kan ik de X modus instellen?
    Is dat via een commando?
     
  17. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hoi Boris, kun je mij ook een tip geven? Ik loop nog wat te pielen met de modi die ik kan toekennen. (Naze 32 full).

    Als ik nu zeg maar de atti van naza wil nadoen welke moet ik dan aanzetten:
    - Baro
    - Mag (ook?)
    - Angle
    - Horizon(?)

    Eigenlijk wil ik naar 2 modi:
    - Manual / acro
    - Baro en level

    Als je tips hebt.. graag.
     
  18. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Je gaat naar CLI in de baseflight gui en dan klik je op Mixer. Daar kun je selecteren wat je wilt. Je klikt daarna ook op save om het op te slaan.

    Ik weet niet welke software versie je gebruikt, maar meeste staan standaard op X mode.



    Atti van Naza is alleen baro en angle in dit geval. Eerlijk gezegd heb ik nooit met baro getest, omdat ik de acro versie alleen heb. Mag oftewel compas wordt bij NAZA alleen in GPS mode gebruikt.
     
  19. lennie054

    lennie054

    Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Berichten:
    1.778
    Locatie:
    Tilburg
    Hij is al gesoldeerd.. Bedankt maat!

    [​IMG]

    Denk toch dat er iets anders mis is Jurgen, hij zou idd standaard op x moeten staan. Hij wilde op de x as wel goed corrigeren, maar op de y as wilde hij juist door draaien..
     
  20. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Hebben jullie gyro gecalibreerd voor de vlucht?
     

Deel Deze Pagina