Naze32 icm Multiwii GUI

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door swsa13, 24 mei 2013.

  1. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Thnx jongens, heb die van marktplaats besteld moet volgens mij prima werken. Idd even met de AT commands de baudrate etc instellen. Goed idee om de pin te wijzigen!

    Ga hem denk ik op een softserial aansluiten...of de minimosd op de softserial. Nog ff bedenken wat handig is. Thnx in ieder geval!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
  3. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja ik ken EZ gui al, gebruik ik ook voor MultiWii...sterker nog heb een deel ervan zelfs in het NL vertaald:)

    Ik weet het wat betreft de UART. Nadeel is dat de UART gedeeld is met de FrSky telemetry port. Wat ik denk ik ga doen:

    - FrSky telemetry op softserial 1
    - MinimOSD op softserial 2
    - Bluetooth op UART

    Dan hoef ik alleen maar even de bluetooth af te koppelen als ik gebruik maak van USB, aangezien de USB ook verbonden is met de UART (net zoals de FrSky telemetry port als je 'm "hard" aansluit).

    Thnx voor het meedenken!
     
  4. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Rcmodels reviewt naze32
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Bij deze kan ik bevestigen dat de HC05 bluetooth module (in mijn geval met adapterboardje) perfect werkt met de Naze32. Je kan de bluetooth module zelf instellen met de AT commando's, Ik heb er voor gekozen om de standaard baudrate van de Naze32 aan te houden.
     
  6. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Vreemd, misschien iemand die weet waarom dit optreedt:

    Situatie vooraf:
    Lipo en usb aansluiten, en in Baseflight de motortest functie gebruiken werkt perfect!

    Mod: 4x dikke ledjes op de 12v aangesloten...

    Situatie nu: ik kan de normale settings aanpassen via usb. Als ik de lipo aansluit is het tabbald motor/servo outputs en een paar andere tabs gewoon "leeg" dwz een leeg scherm (wit)


    Raar... De leds worden gevoed vanaf de lipo (12V via weerstand) en niet vanaf de Naze
     
  7. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    baseflight gui update automatisch. Waarschijnlijk hebben de ledjes er niks mee te maken, maar is de update doorgevoerd van afgelopen nacht waarbij er wat weg is.

    06.01.2014 - 0.41
    - Configurator reached 4000+ users on 05.29.2014
    - Support for new current sensing code (latest firmware)
     
  8. jerp

    jerp

    Lid geworden:
    10 okt 2004
    Berichten:
    178
    Locatie:
    ridderkerk
    Beste medeforumleden,
    Allereerst bedankt voor de vele uitleg en bouwverslagen van sommige van jullie. Ik heb er een hoop van geleerd. Ik ben meer een "lezer" dan een "reageerder".

    Ik vlieg al geruime tijd een flipfpvframe met een nazA in attitude mode en dat gaat mij goed af. Nu was ik erg gecharmeerd van de mini spider en heb deze gekocht bij slotracers en hier een nazE32 funfly in gezet.
    -bouwverslag van BorisB (check)
    -default instellingen ,pids (check)
    -motornummers en draairichting (check)
    De maiden gedaan.
    Nu draait de spider lanzaam rechtsom, telkens weer en moet dit continue corrigeren met de yaw naar links.
    Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn, of waar kan ik dit aanpassen ?
    En de funfly versie heeft een barometer, dan zou hij toch op hoogte moeten blijven op midstick?
    Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
    Groet, Jeroen
     
  9. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Gooi de P van je yaw eerst eens naar 12.5 ofzo. Ik weet wel dat slotracers model wat lastiger yaw had.
    Ik neem aan dat je regelaars wel goed gecalibreerd zijn?
     
  10. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    De P vd yaw staat rond 10 bij mijn slotracer hexa (met naze32 inmiddels)

    Baro? Alleen als alle sticks centraal staan: maar als de PIDs niet goed staan op Acro zou ik daar mog niet op vertrouwen
     
  11. jerp

    jerp

    Lid geworden:
    10 okt 2004
    Berichten:
    178
    Locatie:
    ridderkerk
    Instelling zojuist gewijzigd. Ik dacht dat de PID instellingen meer met de snelheid van reageren en herstel temaken had . Morgen maar weer testen, als ik dat nu ga doen gaan de buren klagen :agrue:
     
  12. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Te lage P kan er voor zorgen dat je drift op Yaw hebt. Vaak kan de oorzaak ergens anders in liggen....slechte cg of de regelaars niet goed gecalibreerd.
     
  13. jerp

    jerp

    Lid geworden:
    10 okt 2004
    Berichten:
    178
    Locatie:
    ridderkerk
    Vandaag heel eventjes kunnen testen, met de aangepaste pid instelling voor de yaw (10) en hiermee moet ik verder tunen want hij blijft nu nagenoeg recht, beetje andere kant op dus weer iets lager zetten.
    @BorisB : regelaars gecalibreerd NA instellen endpoints (1000-2000)
    CG nagevraagd bij Heyudude, (heeft zelfde frame) en hij heeft cg 1,5 cm verder naar voren zitten . Ik ga er vanuit dat HIJ het goed heeft , en pfoeiii, wat scheelt dat veel met de lipo eronder die verplaatst wordt.
    MOET de nazE nu in het center van het CG geplaats worden? ( dan 15 mm naar voren inbouwen) ?
    Dit is nu de situatie :
    [​IMG]

    Alleen de vtx en de clover zitten er nog niet op , en de gopro voorlopig nog niet nodig
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Cg bij de hexa kun je makkelijk vinden door een zo goed mogelijke cirkel te tekenen over de props. Dan is het middenpunt van de cirkel je cg.
    Naze hoeft niet perse exact op de cg te liggen, maar is wel beste.
    Ik heb die hexa van slotracer ook gevlogen een tijd geleden en ik kreeg hem wel goed vliegend.
     
  15. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Nou ik heb mijne ook binnen en nog 2 onderweg :) wil toch ook wat flips en loops gaan maken en dan is Horizon mode wel makkkelijk ha ha. Mooi bordje dit zeg en de software ziet er ook perfect uit.

    Ik heb gisteren alles gesoldeerd en even getest en het werkt prima. Alleen als ik de Naze met de usb alleen aansluit op de laptop krijgt de ontvanger( natuurlijk) geen stroom. Kan ik zonder gevaar dan de esc's aansluiten icm de usb ? Ik had al gelezen dat het kon maar wil het toch even dubbelchecken met de experts voordat ik blauwe rook zie :)
     
  16. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg

    Lipo en USB samen?
    Ja kan: anders is een motortest ook niet mogelijk ;)
     
  17. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ja dat is normaal. Usb kan natuurlijk niet zoveel stroom leveren.
    Er zit in de naze een schakeling wat ervoor zorgt dat op het moment dat er 5V van de regelaars binnenkomt er wel voering naar je ontvanger uitgaat en bij USB niet.
     
  18. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Top, bedankt :) Mmzzz Drone Matters heeft de cobra motors stiekem ook al verstuurd terwijl er nog steeds staat "restock in 2 weeks".
     
  19. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Heeft iemand trouwens ooit de failsafe op een orange reciever werkend gekregen op de Naze32 ? Wel grappig gisteren, ik had de Naze de dag ervoor al getest met een 6 channel receiver en kon hem toen zonder aanpassingen armen. Gisteren op de 8 channnel wilde hij niet armen met de sticks en een switch, 3 % erbij op rudder en toe ging het prima. Nu nog eens zoeken naar een oplossing voor de failsafe...nu blijven de motors langzaam draaien als ik de zender uit zet.
     
  20. FGRacer

    FGRacer

    Lid geworden:
    25 jan 2007
    Berichten:
    1.122
    Locatie:
    Belgiƫ
    Dat is beter dan dat ze volledig stoppen, dan komt ie als een baksteen uit de lucht, zolang hij niet vol gas gaat met een fly-away is dat geen verkeerde instelling lijkt me als hij geremd naar beneden komt.:D
     

Deel Deze Pagina