Naze32 icm Multiwii GUI

Nou ik heb deze stappen gevold: '

"Dus je doet bijv.
mincommand= 2000 en drukt op Send of ENTER
je typt in mincommand=1000 connect de lipo
Na het horen van calibratie beeps druk je ENTER of op Send en je stuurt zo de lagere waarde naar de ESC.
Dan heb je dus endpoints tussen 1000-2000 gecalibreerd. Vervolgens moet je daar dus ook je minthrottle, maxthrottle en maxcheck en mincheck op afstellen."

Ik hoor ook al de beeps, dus het proces lukt gewoon goed. Daarna wil ik testen of ze ook goed gekalibreerd zijn, maar dan merk ik dat 3 motoren erg overeenkomen en eentje die blijft heel erg achter. Ik denk dat het komt omdat het een splinternieuwe esc's is.

Daarna heb ik het ook nog een voor een geprobeerd:

Ik pak dan een esc signaal kabel deze doe ik in throttle channel van ontvanger. Ik doe ik op zender max thorttle, ik plug de batterij in en wacht op de beepjes. Daarna doe ik throttle helemaal omlaag en dan weer paar beepjes en dan batterij loshalen. Dit doe ik totdat ik alle vier de motoren heb gehad.

Ik moet wel zeggen dat alle vier de esc's aan een harnas vastgesoldeerd zijn, dus ik kan ze niet helemaal apart voeden op de accu.

Het zijn Turnigy 25A plush esc's. het gaat ook om dezelfde versie, hij is alleen zojuist splinternieuw uit de verpakking gehaald. De andere 3 oude esc's waren al geprogrammeerd op een kk2.0 board.

Probeer een andere range voor die Turnigy Plush ESC's. Wellicht hebben ze moeite met 1000-2000. Kijk inderdaad ook of ze gelijk geprogrammeerd zijn met de programmer card.

probeer eens 1150-1950 range voor die Plush.

Bedankt! Ik heb ze nu nogmaals gekalibreerd en drie motoren doen het perfect alleen de 4e doet heel vreemd. Deze gaat pas draaien met 50% + throttle. Verder heb ik helaas geen programmeer kaart. Zijn er misschien andere mogelijkheden?

Programmeren via de sticks met piepjes.

Staat in de handleiding van je ESC's beschreven hoe en wat je in kan stellen...

@ Boris: 1000 - 2000 is geen probleem bij mijn 25A plush esc's, dus hier zou het ook moeten werken.

Waar kan ik trouwens firmware versie 2.2 vinden? Ik kan hem namelijk niet vinden in de download lijst.

Wat de quadcopter nu doet:

Nadat ik de batterij heb ingeplugd gaan al de 4 esc's snel en constand beepen. Wanneer ik hem dan arm stopt het en doen de motoren het gewoon. Ik merk wel dat de twee voorste motoren achterblijven. Ook merk ik wanneer ik hem disarm dat de vier motoren volgas gaan draaien.

Iemand nog tips?

wat bedoel je met firmware versie 2.2? Bedoel je baseflight met multiwii 2.2? Die zit namelijk in de laatste baseflight versies.

Spanning van je boardje halen en opnieuw proberen, helpt bij mij altijd.
Dus USB eruit en lipo los.

Het is echt een geweldig goede FC, moet niet onderdoen voor een CC3D en heeft meer mogelijkheden.

Heeft er iemand hier al met een sonar geëxperimenteerd? Lijkt me ideaal voor de winter als we met de club in een sporthal vliegen.

Net even los aangesloten, zie de hoogte in Baseflight.
Leuk voor ca $3 geloof ik, maar wat zou dit moeten doen?
Binnenkort maar eens netjes onder de quad hangen :D

CPU 72MHz, detected sensors: ACC SONAR ACC: MPU6050
Cycle Time: 3003, I2C Errors: 0

Het zou op lage hoogstes erg strak de juiste hoogte moeten houden, op plaatsen waar bv een baro het veel minder doet. Als bv in een sporthal de deur open gaat kan dit een opmerkelijk verschil zijn voor een baro met nare gevolgen vandien. Hiermee zou het zo stabiel moeten zijn als een Parrot.

Oké, jammer dat je het niet via een kanaal aan/uit kan schakelen om zo het verschil te kunnen merken.
Ik kan natuurlijk wel de min hoogte op bijvoorbeeld 50cm instellen en dan kijken wat ie daaronder en daarboven doet.

Armen lukt niet

De Naze32 rev5 in de Mini H hangt nu aan de Baseflight2 GUI

Laatste firmware erop: kanalen werken allemaal, ESC bliepen als een gek
Motoren zijn 1 voor 1 gecalibreerd (met stock firmware nog dus geen Simonk)

maar armen lukt me niet: zou het aan mijn Graupner MX-16 liggen?
Ik heb de Minthrottle range al eens aangepast: helaas

Tips? Iemand?

Back