Naze32 icm Multiwii GUI

De kleine inbus stelbout die in de Cobra 5mm prop adapter moet: 4mm lang en heeeeeeeeeeel klein (als je hem kwijt bent tenminste)

Met dank aan de super service van Menno: gered

Die moet je met locktite borgen!

Ik was de mijne ook kwijt.....maar dan mid-air. locktite was op en dacht dat ie minstens een tuning vlucht zou volhouden. Niet dus! Roll of death

Heydude,

Probeer deze eens. Aangezien jij niet FPV vliegt en meer hovert denk ik dat je hiermee beter uit de voeten kan.
dag8.jpg

Vanmiddag in een veld/bosje de mini LOS uitgelaten en 2 lipos leeggezogen en de settings bevallen goed!
Het is even wennen en spelen met de PIDs in de Baseflight GUI maar tot nu toe ok.
Hij reageert super op de roll en pitch, yaw is lekker easy and smooth.

De lichte throttle correcties bij bochten zijn nog nodig in level mode, maar dat lijkt me normaal of?
Straks de acro/manual mode op de 3 pos switch instellen en morgen nog eens testen hoe dat voelt.
Nu is het lekker om te wennen aan de mini, wat een snelheid trouwens op die Cobras, 75% gas en hij is hop een eind weg :)

Het is volledig normaal dat je constant over alle assen moet corrigeren in manual mode.
In Angle mode houd ie de quad alleen vlak, de rest moet je ook zelf doen.

Het was in level mode, acro probeer ik morgen. Niet voor niets heet dat manual: hop aan het werk.
Scheelt wel dat je geholpen wordt als beginner in level mode: stapje voor stapje

Super controller voor deze mini

Als je in een bocht gaat moet je meestal wat meer throttle bijgeven ja. Narmate je langer een bepaalde multi vliegt worden dit soort zaken allemaal automatisme.

fc is is top ja :)

Heb je geen opname cam ofzo? Mijn pids waren ook een beetje gebasseerd met een mobius cam erop war pitch inertia flink kan beinvloeden.

Nee nog niet: mini in bedwang houden en filmpje maken lukt niet. Zal eens een vrijwilliger zoeken.
Zo bijzonder zijn mijn vluchtbewegingen niet hoor ;)

Ik was benieuwd naar onboard opname voor oscillaties enz. Ik gebruik ook looptime = 3000 was ik vergeten te melden.

Ah ok, klopt niet aan gedacht. Binnenkort hoop ik... Als de post/douane meewerkt.
Mobius nog niet gekocht, twijfel nog aan een NL versie of een import variant

Heb gisteren op mijn nieuwe build getest en het werkt.

De ESC's zijn vanuit de baseflight chrome gui te calibreren onder Motor/Servo Outputs tab.

Je kan daar motoren testen in dat menu. Dus je kan simpelweg volgas geven met vinkje test aan en dan lipo aansluiten en vervolgens slider naar beneden minimaal gas.
Een tip bij deze:
In plaats van met je muis te sliden kun je beste HOME en END knoppen van je keyboard gebruiken, aangezien je dan meteen naar boven of naar onder gaat. Werkt perfect!

Je kan hier dus ook makkelijk testen of je de motoren juist aangesloten hebben en of ze werken en of correct draaien.

Ik probeerde gisteren al de ECS's tegelijk te kalibreren door de volgende stappen te volgen:

1) set mincommand = 2000 <enter>
2) set mincommand = 1000
3) Lipo aansluiten
4) <enter>

Maar ik kwam erachter dat de nieuwe mincommand pas actief wordt bij een reboot van de naze.

Dus als ik "set mincommand = 2000" doe, en vervolgens reboot, en dan de lipo aansluit, dan gaan de esc's in calibratie modus, maar dan pakt de "set mincommand = 1000" weer niet. Dan moet ik eerst weer een reboot geven. Dit maakt het kalibreren dus onmogelijk.

Ja de nieuwe firmware vereist dat je een save eerst uitvoert.
wat nog makkelijker is bij de nieuwe firmware is dat je het vanuit de baseflight configurator kan uitvoeren vanuit motor tab door middel van HOME en END keys.

Je vinkt de motor test aan en je klikt op de betreffende motor slider links onder. Je drukt op HOME key van je toetsenbord en daarmee geef je dus vol gas op die betreffende motor. Vervolgens steek je de lipo erin en je drukt op de END key na het horen van de calibratie beeps. En voila je regelaar is gecalibreerd. Dit doe je vervolgens ook op de overige regelaars.

Dat had ik gelezen inderdaad, maar omdat ik geen chrome had dacht ik het snel even via de CLI te doen. Toch maar baseflight gebruiken dan, bedankt voor de info :thumbsup:.

Ik heb dit gisteren ook gedaan en is gelukt.
Hier een zeer goede tutorial rond 40 min legt hij het uit.

http://m.youtube.com/watch?feature=...ch?v=rj6IXA2hDW0&feature=youtube_gdata_player

Ik heb enkel nog 1 probleem. Armen gaat soms niet. Maar als ik dan de gas stick even open en terug sluit kan ik daarna wel armen en doet alles het perfect. Weet iemand hier de oplossing voor? Vlieg met futaba en had ergens gelezen dat de midrc dan op 1550 moet staan. Hij staat nu nog op 1500 kan het dat zijn?
Eenmaal gearmed doet hij alles perfect.

Back