naze32 med spektrum satteliet

Een vraagje, heeft iemand ervaring med het vliegen med een quad med naze32 en alleen med een satelliet gemonteerd.
Is dit vanwege reikwijdte mogelijk, of beter maar met een long range ontvanger ?
Ik wil deze op mijn little spyder verbouwn, om zonlicht mogelijk te blijven. Ik vlieg geen fpv dus de quad blijft redelijk dichtbij

Groetjes Edwin

Naze32 met 1 satellite is zeker mogelijk! Ik zou dan wel voor een Carbon DSMX satellite gaan, en de antenne uit het frame geleiden via een plastic antenne buisje. Dan heb je prima bereik. Wil je echt op safe gaan zal je voor een volwaardige full range receiver moeten gaan, neem daarbij ook een carbon receiver... al vlieg ik zelf met een standaard AR6210 met een normale DSMX sat. Het is dan iets meer pielen om de kleine antennetjes goed te plaatsen.

https://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM9646

SPM9546-450.jpg

Ik vlieg met een mini (230/250 size, 4X 5X3 prop), wel FPV dus af en toe redelijke afstand, in ieder geval ver buiten visuele range. Zit een naze32 op met alleen een normale spektrum sat, dus met korte antenne sprieten. De quad is niet van Carbon dus dat is een voordeel maar heb nog geen ontvangst issues gehad.

Als ik keuze had zou ik voor FPV liever een full range ontvanger gebruiken, maar zeker voor visueel vliegen is een sat alleen geen enkel probleem, doen veel 450 heli vliegers ook.

Moet in jou geval geen enkel probleem zijn.

Laatst bewerkt:
Zit een naze32 op met alleen een normale spektrum sat, dus met korte antenne sprieten. De quad is niet van Carbon dus dat is een voordeel maar heb nog geen ontvangst issues gehad

1 satellite werkt ook prima idd (maar is niet de optimale setup met spektrum), zolang je line of sight houdt als je wat verder gaat, en de "sprietjes" niet tegen het carbon aan zitten. Carbon houdt RF signaal tegen.

+1 het best moet de antenne zo proberen te plaatsen dat er nooit carbon materiaal tussen de antenne's is, die moeten elkaar in alle oriëntaties kunnen 'zien'.
Zonder fpv kom je met een spektrum systeem niet gauw reikwijdte te kort en als je een dx6i hebt die je op "US" kan instellen geeft dat nog wat extra marge (althans op de mijne wel).

Met fpv vond ik het vervelende dat je pas weet wanneer je buiten bereik gaat als de besturing niet meer werkt. Dan is een set met groter bereik en terugkoppeling van de signaalsterkte toch handiger.

Back