Naze32 motoren lopen niet gelijk

Dag allemaal.

Op een Qav250 hebben we een Naze32 ingebouwd met een graupner16 ontvanger. Via PPM aangesloten. De ontvangst werkt prima, alle kanalen functioneren incl aux1. Bij de motorentest echter lopen de 4 motoren niet gelijk. Motor 2 en 3 blijven achter in toerental. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen ?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ja alles gekalibreerd en staat gewoon horizontaal op de tafel. Als ik hem beweeg zie je inderdaad de aansturing naar de motoren veranderen.

Ik zou ff een grasveldje opzoeken en kijken wat ie doet als je daadwerkelijk op wil stijgen.
Zonder daadwerkelijk te vliegen kan een FC nooit precies corrigeren iig.

Idd als je alles gekalibreerd hebt, en het blijft zo kan je eventueel 2 motoren en regelaars verwisselen, m te zien of probleem mee verhuist, maar je kan ook gewoon rustig proberen op een veldje.. Soms wil het statisch wat afwijken, maar in de lucht prima vliegen..

grasveldje opgezocht en gekust. Naar voren is naar rechts onder. 2 propellers naar de kl*
Volgens baseflight is mn aansturing niet het probleem ( reactie zender - ontvanger en stuuruitslag is prima ).

Ik zal het proberen met het wisselen van de motoren. Regelaars laat ik ef zitten anders moet ik teveel uit elkaar schroeven.

kloppen je props en draairichting wel.
luister ook ff goed of je de esc bij het opnieuw inregelen wel de 2 piepjes geven en dan weer pas omlaag zeten en compleet uit.

Maak eens een foto van de receiver tab zonder je sticks aan te raken EN met je sticks beide naar rechtsboven geduwd

ja props en draairichting kloppen. Dat kun je in de motortest ook per motor testen.
Foto reciever tabs zonder stuurknuppelinput zie je hierboven. Met stuurinput met sticks blijven de motoren wel stabieler, maar er is nog steeds een verschil van ca 100 rpm terwijl copter op de tafel staat.

Esc's inregelen geeft de juiste piepjes.
Met wisselen van de motoren verschuift het probleem niet.

Hoe kalibreer ik de gyroscoop ? Dit lukt niet met de software zit alleen een knop mag calibration ( kompas ) en acc calibration.

Laatst bewerkt:
Na een aantal avonden op verschillende forums allerlei berichten te hebben bekeken en youtube filmpjes is het ons gelukt. Hij vliegt stabiel.
Na alles nog maar weer tig keer gekalibreerd te hebben en de PID instellingen van iemand anders overgenomen te hebben vanmorgen een aantal testvluchten gemaakt. Reactie op alle stuurimpulsen is goed, nu nog leren vliegen :-) is onze eerste copter met een dergelijke FC. Naza vliegen was niet leuk meer dus nu tijd voor wat anders.

Bedankt voor jullie reacties iig.

Via ppm op de bovenste 3 pins van de rc aansluiting. ( heb de stekker liggend ) In Baseflight moet je dan aangeven dat je gebruik maakt van een SUMD aansluiting.

Back