Naze32acro probleem

ik heb de acc trim gedaan op het bordje en heb ze beide al een paar keer gecalibreert.

het kan misschien komen dat m'n bottom plate een héél klein beetje krom is (hout) maar dat is hooguit 2mm en zo'n verschil zou dat niet opleveren want zonder trim hangt ie veeeeel te scheef...

maar hij doet het nu dus daar ben ik blij mee, zal bij de meet (als die ooit nog komt) wel ff me laptop meenemen kunnen jullie het zien...

ik heb de acc trim gedaan op het bordje en heb ze beide al een paar keer gecalibreert.

het kan misschien komen dat m'n bottom plate een héél klein beetje krom is (hout) maar dat is hooguit 2mm en zo'n verschil zou dat niet opleveren want zonder trim hangt ie veeeeel te scheef...

maar hij doet het nu dus daar ben ik blij mee, zal bij de meet (als die ooit nog komt) wel ff me laptop meenemen kunnen jullie het zien...

Op zich zou het niet uitmaken dat je bodem krom is. Als je het bord gekalibreerd hebt op het frame terwijl het frame zelf waterpas stond, dan neemt hij in de kalibratie hoe dan ook 0 waarden aan. Als het bord dan dus scheef staat maakt dat niet uit, want dan is scheef gewoon 0. (al heeft dit wel invloed op maximaal bereik waarschijnlijk)

2mm in het midden is best veel aan het uiteinde van de arm... Je kunt als het bordje op het frame zit, daar een waterpas op leggen en de quad dan scheef zetten zodat het bordje zelf recht staat... Dan valt pas echt op hoe veel 2mm is.

die 2mm is van uiteinde tot uiteinde van het frame, achter is 2mm hoger dan voor

als ik het bordje perfect waterpas zet en hem calibreer wil ie op een of andere manier als een gek naar achteren...

wat bedoel je met "wat zegt de software?"

Nou, je hebt vaak software bij je FC waarin je dingen instelt of veranderd.. En daar zie je ook vaak de oriëntatie van je FC en de hoek waarin hij staat. Je kunt dan testen of bepaalden assen omgedraaid moeten worden middels een plaatje...

Bij multiwii zie je het bv rechts

images

baseflight had ik al, alsnog bedankt.

Hier is wat baseflight zegt en hoe het eruit ziet...

full

het baseflight plaatje ziet er zo uit als de quad staat zoals gefotografeerd

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
2 mag ie wel afwijken, dat ga je niet merken ;)

Het kan best kloppen dat de ACC trim best hoog moet staan, die is heel gevoelig af te stellen.

Kan je anders eens een filmpje maken waarin duidelijk het probleem te zien is?

nou, liever niet eigenlijk mark. hij vliegt nu eindelijk naar behoren en heb geen zin om weer een uur te zitten trimmen totdat ie weer goed vliegt. problemen zijn overigens geen spraken van. ik wilde alleen melden dat hij nu goed vloog en toen kreeg ik opeens allemaal reacties XD wel bedankt voor het meedenken hoor ;)

Nu heb ik eindelijk de naze getemd, maar nu zit ik weer met een ander probleem. Hij levelt elke keer anders, in het begin wil ie volgas vooruit (omdat ik heel erg getrimd heb) en als ik dan m'n stick naar achteren trek levelt ie wel goed, maar als ik vervolgens snelle bewegingen ga maken wil ie soms wel eens gaan "levellen" in een hoek van 30 graden.

Wie o Wie weet hoe ik dit kan oplossen??, Bij voorbaat dank

-Edit: zal vanmiddag wel ff een filmpje maken-

Ik zou eerst de pids op acro goed tunen en dan kijken naar de level.

Als een quad in acro drift heeft heb je een ander probleem. Esc niet goed gecalibreerd, cg niet goed, motor zwakker of de I te laag.

Maak ff screenshot van je settings

Begin eerst maar effe het bordje met kunststof schoeven en moeren vast te zetten.
Het liefts nog met een rubber ring of stukje benzine slang tussen het borden en moeren.
Zo heb je minder trillingen.
Dan effe nieuwe firmware erop.
Mid , min en max points instellen.
Gyro en acc te kalibreren en dat kan je beginnen tunen..

ja, was aan het vliegen, ik land hem om m'n lipo te vervangen en nu toen deed ie niets meer, ook niet aan de usb...

Kortsluiting is praktisch onmogelijk..

Je had alles met metalen schroefjes en afstandsbuizen. Daar moet je kunststof voor gebruiken man. Denk dat er bij jou electrisch iets niet goed was

Back