NB16 1/16 nitro werkt niet, winkel neemt niet direct in?!

Hey mensen,

[Gisteren bij XXXXXXXXX een NB16 aangeschaft, vooral voor de speel en de reviews waren goed genoeg voor mij.

Echter kom ik thuis, doe ik de AAA batterijen in het bakje, in de zender en zet hem aan.

Het heeft 10 sec gewerkt voor hij er mee stopte. Een van de batterijen was bloedheet en ik zie dat het contactpuntje aan de voorkant van het batterijbakje gesmolten is (het plastic om het metaal)...

Batterijen zijn goed, oplaadbare NI-HM van GP.
Alles zat er goed in, anders doet hij het niet die eerste 10 seconden.

MAAR NU...

Ik die winkel gebeld. Ik weet dat hij er nog een heeft staan. Echter was zijn reactie: "Nee ik wissel niet om, ik stuur een e-mail naar mijn leverancier in Engeland en wacht dat af. Als we alles zouden gaan omruilen zou ik zo falliet zijn."

Moet ik dit afwachten? Moet ik dit pikken? Dit is duidelijk een fabrieksfout en de klant is daar de dupe van. Ik heb toch niets met de leverancier te maken??? Ik heb de auto bij HEM gekocht en verwacht van HEM een goed product...

Meningen please?

Mod edit: emil.
naam verwijdert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Binnen een aantal dagen na aankoop heb je volgens mij recht op directe vervanging.

Aangezien het product beschadigd is door verbranding lijkt het mij dat je algeheel recht hebt op vervanging.

Als je via de webshop hebt gekocht, dan heb je zowiezo direct recht op vervanging, "bescherming koper op afstand" heet dat (google maar eens).

Inderdaad,

Ik zou zeggen:

"No more mister nice guy, ik wil nu een nieuwe". "hoe jij dat regelt met je leverancier dat is je eigen probleem..........."

Thanks voor de replies, ik heb hem zelf in Weesp opgehaald. Echter is hij het nunet gaan doen.... op miraculeuze wijze. Ik heb de stekkertjes er opnieuw in en uit gehaald en er lijkt geen vuiltje aan de lucht... naja ik kijk even de kat uit de boom...

Iig thanks voor de replies!

Heb de naam verwijder, winkel besprekingen zijn niet toegestaan. De gang van zaken, mag wel genoend worden,even als het advies, maar niet de naam

bedankt.

prima wist niet dat dit niet was toegestaan. afijn van winkel X een mail gehad dat de leverancier zegt dat het aan de accubox ligt. kan erg goed. ze sturen me een nieuwe accubox. fine byme... =)

Okay hij heeft het 5 min gedaan. En weer stopte hij er mee. Dit keer schoot ook het trektouwtje er uit maar dat is mijn fout I guess, een keer eerder gehad toen ik 13 was ... vreemdgenoeg schoot deze weer terug toen ik hem los wilde draaien...

Motortje loopt nu goed stationair, is ingereden en alles. Touwtje is weer prima. Alleen het elektronische gedeelte doet dus gewoon niets.

Waar kan dit aan liggen???
Kan dit aan het batterijenbakje liggen? Ik betwijfel het zo... ook op het moment dat het gebeurd stuurt hij vol naar rechts. Heel raar dit.

En dus dat de eerste keer 1 batterij bloedheet werd en iets binnen het bakje gedeeltelijk smolt (tijdelijk tot ik een nieuw bakje heb met folie opgelost)

Dus, wat denken jullie? :)

Heb je dezelfde batterijen gebruikt?
Je schrijft namelijk dat 1 van de batterijen heet werd. Als een accupakket (of in jouw geval een aantal gekoppelde batterijen) zwaar wordt belast, worden ze allemaal heet. Wordt er maar 1 heet, dan ligt dat meestal aan de betreffende batterij / accucel (waarschijnlijk omgepoold)
Als dat het geval is, is dat dus waarschijnlijk ook de oorzaak van het gesmolten contactpuntje en je storing.

Laatst bewerkt:
Thanks. Alleen heb ik een ander setje gebruikt en de auto deed nog steeds niets. Toen ineens wel wat na een uurtje of 2 uit gestaan te hebben. Maar ook dit stopte dus na een minuutje of 2 werk tijd... indien niet minder.

Thx voor je feedback. :)

Thanks. Alleen heb ik een ander setje gebruikt en de auto deed nog steeds niets. Toen ineens wel wat na een uurtje of 2 uit gestaan te hebben. Maar ook dit stopte dus na een minuutje of 2 werk tijd... indien niet minder.

Thx voor je feedback. :)

Nogal wiedes dat hij weer niks deed, bij de eerste keer is je accu bakje waarschijnlijk te beschadigd. Gewoon wachten op de vervanging en dan nogmaals proberen.

Nogal wiedes dat hij weer niks deed, bij de eerste keer is je accu bakje waarschijnlijk te beschadigd. Gewoon wachten op de vervanging en dan nogmaals proberen.

Ja maar what the heck kan er beschadigen aan een ACCU BAKJE. Ik bedoel het is plastic, 3 stukjes ijzer en 2 draadjes... :P Ik heb hem tijdelijk gefixed and it deff should work.

Maar kan dit niet de ontvanger zijn... ? Die ziet er van binnen trouwens pico bello uit...

Okay heb het accubakje gecontroleerd en trust me: its OK.Draadje los gehaald en die er manueel ingeduwd, ik hoor dat hij gewoon contact maakt.

Met alleen de gas servo er in: gebeurd niets.
Met alleen de stuur servo er in: gebeurd niets.

Beide servo's er in: gebeurd niets TENZIJ de wielen recht of naar links staan, hij zet die servo direct naar rechts.

What's going on????

Welke kristallen heb je waar zitten? (zender/ontvanger)

Wat betreft garantie; voor garantie moet je bij de winkelier zijn inderdaad. Dat de winkelier dat doorspeelt naar zijn leverancier, moet ie lekker zelf weten, maar heb jij verder niets mee te maken.

Omruilen is zeker niet verplicht, ook niet bij een internetaankoop. Mensen, als je daar dingen over gaat typen op een forum, zorg dan ook dat je weet waar het over gaat. Bedenk je dat iemand dan boos naar een winkelier stapt, terwijl dat helemaal niet terecht is.

Hoe zit het dan wel?

Jij koopt iets. Op dat moment is er een koopovereenkomst. Jouw deel van de overeenkomst is dat je moet betalen op de afgesproken manier, het verkopersdeel is dat de verkoper jou levert hetgeen beloofd is.

Als je via internet wat aankoopt, is er een afkoel-termijn. Binnen die termijn mag je als koper de koop ontbinden. Dat is dus neit omruilen, dat is terugsturen en je geld terugkrijgen. Dit heeft dus niets met garantie te maken.

Heb je niet via internet aangeschaft, kun je niet de koop ontbinden, tenzij de verkoper zich niet aan de overeenkomst houdt.

Bij een aanspraak op garantie heeft de leverancier dan een redelijke termijn om e.e.a. te (laten) repareren of een vervangend product te regelen wat dezelfde eigenschappen heeft.

Omruilen is dus ZEKER niet verplicht. Er zijn winkels die met een 'swapstock' werken, die dat dus doen, maar het is geen recht wat je hebt als koper.

Deze winkelier doet het dus gewoon netjes tot nu toe. Hij heeft de klacht opgenomen en voor een oplossing gezorgd.

Dan wat meer inhoudelijk; stop nu eens met jantje ongeduld zijn en alles openschroeven enzovoort. Tenzij je weet waar je mee bezig bent, is de kans groot dat je nu zelf dingen aan het slopen bent, en dan valt het niet onder garantie.

Leg het geheel NU weg, in de kast. Als de winkelier bericht dat de accubak gearriveerd is, neem dan de hele rambam mee naar de winkel en laat de winkelier je demonstreren dat het werkt.

Wat betreft garantiegevallen etc geldt helaas altijd dat gelijk hebben iets anders is dan gelijk krijgen. Je kunt best gelijk hebben dat je bv. ergens garantie op hebt, maar dat wil niet zeggen dat je het ook krijgt. Natuurlijk kun je het juridisch afdwingen, maar ik kan je op voorhand vertellen dat een rechtzaak voor iets uit deze prijsklasse, echt niet interessant is. "ja maar de verliezer betaald".. in je dromen ja. Je kunt de verliezer van een dergelijke rechtzaak laten veroordelen tot de kosten, maar daar zit een maximum aan. Tenzij je zelf advocaat bent, is dat maximum altijd lager dan jouw kosten, je zult dus altijd met een kostenpost blijven zitten.

"met stroop vang je meer vliegen dan met azijn". In dit soort gevallen dus niet met grote bek en van alles eisend naar de winkelier rennen, maar gewoon in alle redelijkheid overleggen en kijken of er een oplossing mogelijk is. Als de winkelier z'n hakken in het zand gaat zetten, ben je zuur.

Bedankt voor je uitgebreide reactie! :) Apreciated! Over de kristallen weet ik het niet, dit zijn de standaard kristallen die bijgeleverd werden. Alles is 100% zoals geleverd en het was een RTR set.

Verder heb ik iig wel dusdanige ervaring dat ik weet hoe ik iets open schroef en er weer op zet. Zo ver ik weet kan ik niets kapot gemaakt hebben, ben er wel uiterst voorzichtig mee.

Wat betreft de winkelier. Hij heeft de klacht naar de leverancier gestuurd maar er zelf niet eens naar gekeken. Dat ik een nieuwe accubox toegestuurd krijg oke maar... het lijkt me dat die prima in orde is. Er staat overigens op de site dat ruilen kan wanneer er een fabrieksfout is, lastig alleen met dit speelgoed dit aan te wijzen, iemand met ervaring en verstand moet er even naar kijken I'd say...

So far iig een enorme domper.... erg jammer... :( :(

Wat je auto nu doet, is typisch iets wat je krijgt als je geen contact tussen zender/ontvanger hebt. Controleer even of beide kristallen er wel goed inzitten, of beide antenne's nog wel goed aangesloten zitten en of je niet per ongeluk zend- en ontvangstkristal omgewisseld hebt (die zijn dus NIET hetzelfde).

De winkelier heeft gedaan wat ie moest doen, tenminste, zodra hij die nieuwe accubak ophoest. Zijn verplichting is om jou binnen redelijk termijn een vervangend exemplaar (van het onderdeel) te leveren, en het lijkt erop dat ie dat doet.

Dat het een domper is, snap ik wel.. als je nieuw speelgoed hebt, wil je spelen.. maar ja, nog even geduld hebben ;)

De kristallen heb ik niet aangeraakt... en het is overduidelijk ivm het gedoetje er omheen wat de zender en ontvanger kristallen zijn.... Ene heeft wat rubber en een sticker er op. De andere een plastic kapje zodat het *mooi* in je besturing past...

Hij heeft 2 pennetjes, hoe deze in een ontvanger gaat maakt dat enigsinds uit???

Nee, dat maakt verder niet uit, je kunt ze niet 'verkeerdom' plaatsen. Wel kan het even helpen om ze er een keer uit te halen en opnieuw in te steken.

Andere oorzaak zou toch ook die batterijbak kunnen zijn. Batterijbakjes hebben vaak een vrij hoge overgangsweerstand, wat naar verloop van tijd alleen maar erger wordt.

Als je ontvanger niet genoeg spanning krijgt, kun je dit gedrag ook krijgen.

Het beste is om dat soort batterijbakjes (waar je penlites inklemt) gewoon weg te gooien en te vervangen door een degelijk accu-pakket.

Als ik het zo lees heb je al vanaf het begin deze problemen. Wat ik op het filmpje zie, lijkt me inderdaad een probleem met de ontvanger.

Meest waarschijnlijk:
- ontvanger krijgt geen stroom
- ontvanger is stuk
- kristal is stuk

Gezien het probleem met je batterijbakje, zou het daar toch wel eens aan kunnen liggen (ook al lijkt het onlogisch)
Overige mogelijkheden zou je alleen kunnen testen door de ontvanger om te wisselen met een andere (maar ik denk niet dat je die hebt)

Ik sluit me in deze aan bij Hezik; niet verder klooien, wachten tot je nieuwe batterijbakje binnen is en er dan mee naar de leverancier om hem ter plekke in te bouwen en te testen. Mocht het probleem zich dan nog voordoen, laat hem dan maar voor een oplossing zorgen.

Nog een tip: vervang de batterijhouder door een gesoldeerd accupakket. Is een stuk betrouwbaarder dan losse batterijen.

Back