Heb ik zonet mijn nieuwe aanwinst binnen
, De grote broer van mijn Solo Pro, probeer ik hem héél even uit, héééél even maar. Ja, hij vliegt
maar er is toch een ietsje te veel wind hier buiten voor mijn kunnen
met dit nieuwe ding, dus best maar gauw landen. Op de grasmat, die zo'n 10 cm hoog staat en dus best nog meeveert. Valt die idioot bij het landen, met de skids netjes in het gras, toch wel op zijn zijkant zeker. Knip, gedaan met vliegen, flybar doorgebroken
.
Gelukkig had ik iets tegen de huismuur horen knetteren en na een half uur rondspeuren vond ik de ontbrekende helft terug, netjes geland op een tak van de blauwe regen, zes meter van de heli vandaan, anderhalve meter boven de grond 8-O.
De flybar bleek hol te zijn, dus :
- men zoeke een heel fijn schroefje (diameter 1,7 mm, 9 mm lange schroefdraad)
- men bore met de hand de holte van de flybar verder uit, eerst met een boortje van 1 mm, daarna nog eens erdoor met 1,5 mm- De flybar is niet rond maar ovaal : 2,5 mm x 3,5 mm, dus en gaatje van 1,5 mm laat nog voldoende materiaal over.
- men trekke met het schroefje in een tangetje voorzichtig draad in beide delen van de flybar.
- dan met CA-lijm het schroefje in één deel vast zetten, er inschroeven met de schroevendraaier want het gaat uiteraard stug, even wachten,............. kop van schroef afknijpen, braam dat aan de snede buiten de diameter komt wegvijlen, druppeltje secondenlijm er op en ook een drupke in het gaatje in het andere stuk, dan het deel met het schroefje erin op het andere deel van de bar vijzen en klaar is kees. Nog even wachten tot alles uitgehard is en we vliegen opnieuw. Voor even toch ... heel even misschien?
Eerlijkheidshalve toegeven, ik heb meteen de CF X-treme flybar met toebehoren besteld want als ik om de 20 sec. een vijs moet inbouwen in de flybar dan geraakt hij eind van de week niet meer van grond.




Gelukkig had ik iets tegen de huismuur horen knetteren en na een half uur rondspeuren vond ik de ontbrekende helft terug, netjes geland op een tak van de blauwe regen, zes meter van de heli vandaan, anderhalve meter boven de grond 8-O.
De flybar bleek hol te zijn, dus :
- men zoeke een heel fijn schroefje (diameter 1,7 mm, 9 mm lange schroefdraad)
- men bore met de hand de holte van de flybar verder uit, eerst met een boortje van 1 mm, daarna nog eens erdoor met 1,5 mm- De flybar is niet rond maar ovaal : 2,5 mm x 3,5 mm, dus en gaatje van 1,5 mm laat nog voldoende materiaal over.
- men trekke met het schroefje in een tangetje voorzichtig draad in beide delen van de flybar.
- dan met CA-lijm het schroefje in één deel vast zetten, er inschroeven met de schroevendraaier want het gaat uiteraard stug, even wachten,............. kop van schroef afknijpen, braam dat aan de snede buiten de diameter komt wegvijlen, druppeltje secondenlijm er op en ook een drupke in het gaatje in het andere stuk, dan het deel met het schroefje erin op het andere deel van de bar vijzen en klaar is kees. Nog even wachten tot alles uitgehard is en we vliegen opnieuw. Voor even toch ... heel even misschien?
Eerlijkheidshalve toegeven, ik heb meteen de CF X-treme flybar met toebehoren besteld want als ik om de 20 sec. een vijs moet inbouwen in de flybar dan geraakt hij eind van de week niet meer van grond.