NE Solo Pro 328 - Mysterieuze stroomuitval

Dinsdagavond : ik test even de heli na herstelling van de flybar, gewoon om te zien of die reparatie geen onevenwicht veroorzaakt en de copter niet gaat schudden, vermits ik langs één kant een paar milligram gewicht heb toegevoegd. Leek OK, heb niet 'gevlogen' maar gewoon binnen in het handje laten draaien, zachtjes aan en dan naar vol gas (goed vasthouden natuurlijk). Niets aan te merken. Alles weer netjes opgeborgen. Koala blij.
Woensdagavond : Totale windstilte buiten : Ik wil eens eventjes zien of bij echt vliegen onder de straatlantaarn er toch geen abnormaal verschijnsel vast te stellen is. Tx aan, batterij in de heli, stekker aansluiten en ... héél even een tikje of kraakje van een servo, een korte flits van de rode led en dan niets meer. Géén binding, géén licht noch geluid van de heli. Stekker wel een tiental keer uitgetrokken, bekeken en weer ingestoken, kabeltjes nagekeken, alles lijkt mooi vast te zitten en contact te maken maar : telkens hetzelfde : krrr, pink en alles dood. Lipo staat op 4,10V is dus niet leeg. Alles gewoon weer weggezet. Koala sterk ontgoocheld.
Donderdagavdond : Ik wil uitzoeken wat er mis is. Tx aan, lipo in, stekker in en ... normale binding, alles werkt ???? Drie vier keer opnieuw ontkoppeld en herkoppeld en alles blijft perfect werken !!! Was het misschien de tweede batterij ? Neen, ook uitgeprobeerd en Solo werkt op beide even goed. Koala completely puzzled.
Dank u kaboutertjes.
Iemand zoiets al meegemaakt ?

Ja, meerdere malen meegemaakt met de solo pro. Buiten gevlogen, weggezet, volgende dag weer gepakt en helemaal geen response ook na rebind. Thuis gekomen geen enkel probleem meer. Zelfde verhaal met de MCP-X. Zal toch wel een radioprobleem zijn. Net als onze auto's die regelmatig urenlang niet open willen gaan met de afstandbediening.

Back