NE SP 260 - Crash statistiek

Laten we het even proberen : statistisch nagaan wat er bij de Nine Eagles Solo Pro 260 het zwakste is, tenminste het meest stuk gevlogen wordt door beginners. Kan helpen bij het samenstellen van het medicijnenkistje dat best samengesteld wordt om het beestje in de lucht te kunnen houden ondanks crashes.:). Onze ervaringsdeskundige (Indoorvlieger) stelde al dat : "skids, rotorkop, staartmotor en flybar" de meest nodige onderdelen zijn.


Bij mij gingen stuk, in de volgorde :
1° - flybar (bij een duik in een papiermand):rolleyes:
2° - staart afgeknapt of 1,5 cm van het frame (weet niet zeker hoe - kids kwamen het me tonen, naar verluidt was een boekenkast plots in de weg gaan staan):shock:
3° - balletjes van een mixer afgebroken (voluit tegen een muur gegaan):rolleyes:
4° - beide pins waarop de rotorbladen zitten afgebroken (weet niet meer hoe ik daarin geslaagd ben maar ze waren er wel allebei af - simpele reparatie mogelijk, zie FAQ van Indoorvlieger/SoloProFan).:-|
5° - flybar één metalen gewichtje heeft het ruime sop ??? gekozen (wind-chime geraakt tijdens vlucht - wie laat nu zo'n ding aan de luchter hangen als hij gaat vliegen in die kamer, moet je ook slim voor zijn .. snel opgelost, gewichtje uit de eerder gebroken flybar gehaald - dus kapotte flybars ,niet weggooien!).:p
6° - rotorkop bovenaan gesplitst (geen idee hoe je dat moet doen) én 7° tweede flybar.:n00b:

3,4 en 6 op te lossen door Xtreme Delrin rotorkop (geveerde rotorbladenas) en Xtreme metal mixers.

En toen had ik hem onder controle : sedert méér dan een maand niets meer stuk gevlogen maar waarschijnlijk een TX naar de knoppen.

Next one please!

K2
 
Als ik puur op mijn eigen ervaring af moet gaan, dan heb ik de volgende crash-schade gehad.

- Canopy (klein scheurtje, kon er gewoon mee doorvliegen)
- Staartmotor, paar keer met de staart eerst gecrasht, waarvan 1 keer in een hek, terwijl de motor nog draaide.
- Rotorkop, pennen waren verbogen (resultaat van dezelfde crashes waar de staartmotor is gesneuveld) waardoor de heli wat ging schudden bij vooruit vliegen
- setje linkjes (die tussen swash en mixer arms), omdat 1 gat was uitgesleten (mogelijk gevolg van die rotorkop met verbogen pennen, gaf extra trillingen). Eerst gerepareerd met een dun laagje CA lijm aan de binnenkant van het gat, later vervangen, uit voorzorg, al was de speling op het gerepareerde linkje na een aantal vluchten nog steeds te verwaarlozen.


Skids en flybar heb ik nooit gebroken, wel een keer een verbogen flybar gehad, maar die kon ik weer recht buigen. Ook een vastlopende servo, maar na het beter afstellen van de eindpunten (EPA) was dat ook verholpen.
 
Back
Top