Nederlanders in het buitenland.. brr..

• Topicstarter Topicstarter Henri Zikken
  • Startdatum Startdatum
H

Henri Zikken

Guest
Het was mij al vaker opgevallen, maar vandaag was het weer raak, voor mijn werk moest ik met het vliegtuig.. en dan kom je daar om 11:30 's ochtends bij de gate, en dan loopt er al zo'n bierton in te strak zittend overhemd en inclusief korte broek met bouwvakkersdecolleté, op z'n slippers, plastic bekers bier weg te tikken, bij de gate.

Dat maal 10, dan nog een hele kudde vrouwen erbij met zo'n doorrookte verrimpelde huid, nu al veel te bruin van het klemzitten onder de zonnebank, helemaal volgehangen met nepgoud (manlief uiteraard ook), en maar tetteren en tetteren met zo'n schorre stem en amsterdams accept (wijlen mevr. Veerkamp is er stijlvol bij). NEEEE mensen, van een zonnebank wordt je niet mooi bruin, maar verander je in Menno Buch, en dat wil je ECHT niet.

Dan, aangekomen in het hotel, gaan alle kleren uit, en bijkans een kurk in den anus als badkleding (naar verluid zat er tussen die twee drilpuddingen ergens nog een string-achtige bikini verstopt) en gaan we in het zwembad zitten bier hijsen en lawaai maken.

Wat is dat toch met Nederlanders op vakantie? Ik ben echt geen snob, integendeel, maar dit is echt het tegenovergestelde.. en als het nou een goedkoop hotel was, maar dat is het niet. Voel je dan echt geen schaamte als je als man in de geheel marmeren hotellobby aan de balie staat bij de keurig gekapte en geklede receptioniste en je ondertussen je speedo uit je naad aan het vissen bent?

Waarom moet het allemaal zo plat, zo hard, en waarom moet er overal gezopen worden.. wat is daar de lol aan, zuipen kun je thuis ook..

Nu hoeft iemand echt niet in driedelig grijs van mij op vakantie ofzo, maar een beetje fatsoen mag toch wel.. het begint al bij de douanecontrole, er staan toch duidelijk borden, meerdere, waarop uitgelegd staat dat je metalen voorwerpen (sierraden, portomonaie, gesp broekriem, mobiel, aanstekers, kleingeld, etc) in die bak moet doen

Hoe kan het dan dat je zo verbaast reageert als de metaaldetector voor de derde keer afgaat, als je de eerste twee keer al een collectie kettingen met naamplaatjes waar BA Baraccus jaloers op zou zijn hebt afgedaan, de 2e keer je mobiel en portomonaie ingeleverd en dan de derde keer je zippo en een 'coutry style' riemgesp tevoorschijn tovert? Ja, heel raar dat die detector afgaat hoor.. en nee hoor, niemand stoort zich er aan, ook niet als je voor de derde keer als 'ontzettend grappige grap' je broek laat afzakken zodat we je hematent kunnen bewonderen, omdat je je broekriem af hebt moeten doen, echt orginaliteit ten top, hadden we dat meer dat soort humor in Nederland!

En nee, lees deze posting niet als geschreven door een azijnpisser, ik kan er wel om lachen.. maar als iemand mij vraagt uit welk land ik kom, zeg ik denk ik "Denemarken" oid.

Gezien de vakantietijd wel een mooi onderwerp om in een café over te ouwehoeren dacht ik :)

Je hebt helemaal gelijk :thumbsup:

Je pikt Nederlanders er altijd (op grote afstand) al uit.
Vorig jaar in Frankrijk op het terras van ons hotel konden we al op minstens 500 meter afstand de Nederlanders eruit pikken. Zuipende schreeuwbekken!

Je schaamt je inderdaad op zo'n moment dat je Nederlander bent.

Maar het kan nog erger. Later kwamen we in een restaurant waar (helaas) een paar Engelsen zaten. Na 10 minuten onze jas aangetrokken en snel naar een ander restaurant vertrokken. Asociaal zijn blijkt mode en niet alleen op vakantie!

Groet,
Theo

Ooit een hotel vol met Russische vakantiegangers ervaren...? Daar verbleekt werkelijk alles bij.. :snipersmile:Dan zou je bijna gaan smeken om die Engelsen...!

Het was mij al vaker opgevallen, maar vandaag was het weer raak, voor mijn werk moest ik met het vliegtuig.. en dan kom je daar om 11:30 's ochtends bij de gate, en dan loopt er al zo'n bierton in te strak zittend overhemd en inclusief korte broek met bouwvakkersdecolleté, op z'n slippers, plastic bekers bier weg te tikken, bij de gate.

Dat maal 10, dan nog een hele kudde vrouwen erbij met zo'n doorrookte verrimpelde huid, nu al veel te bruin van het klemzitten onder de zonnebank, helemaal volgehangen met nepgoud (manlief uiteraard ook), en maar tetteren en tetteren met zo'n schorre stem en amsterdams accept (wijlen mevr. Veerkamp is er stijlvol bij). NEEEE mensen, van een zonnebank wordt je niet mooi bruin, maar verander je in Menno Buch, en dat wil je ECHT niet.

Dan, aangekomen in het hotel, gaan alle kleren uit, en bijkans een kurk in den anus als badkleding (naar verluid zat er tussen die twee drilpuddingen ergens nog een string-achtige bikini verstopt) en gaan we in het zwembad zitten bier hijsen en lawaai maken.

Waarom moet het allemaal zo plat, zo hard, en waarom moet er overal gezopen worden.. wat is daar de lol aan, zuipen kun je thuis ook..

Misschien moet je op je 37e ook niet meer voor je 'werk' naar Lloret de Mar gaan..

Tsja, dat zou idd niet verstandig zijn. Gelukkig zit ik voor werk (zonder quotes) op Malta.

Hehe, oke dat stelt me enigszins gerust ;)..

Aso's heb je overal en ik kijk nergens meer van op.

Ik vraag me altijd af vervallen de normen en waarden/fatsoensregels et cetera? Was dit ook in de jaren 60 of 70? Zo nee, is daar dan een reden voor?

Aan de andere kant is het ook wel lekker om je nergens meer aan te irriteren, maar het pijnpunt zit hem dan in het feit dat je bepaalde gedragingen als normaal gaat vinden (van die paardenlullen die in het openbaar vervoer hun muziek via de luidsprekers laten afspelen, bedenk ik me nu..) Maar goed dit heeft weinig te maken met je Schiphol/luchthaven ervaringen.. ;)

Ga jij toch lekker niet op vakantie ??
Iedereen ergert zich aan van alles op vakantie , lekker belangrijk , doe waar je zin in hebt , dat doet iedereen toch overal ??
Respect is tegenwoordig helemaal nergens meer te vinden , ook hier in hollandistan niet .

Lekker pervers, foto's, foto's, we willen wel zien hoe men zich daar misdraagt of moeten we weer naar oh oh cherso gaan zitten kijken.................

Google op nel Veerkamp en je hebt wel een redeiljk beeld, TC01..

En ergeren/irriteren.. het is meer schamen. Ik durf met goed fatsoen bijna niet meer te bekennen dat ik uit Nederland kom.

Vakantie is natuurlijk 'er even uit' dus dat mensen dan meer relaxed zijn, minder 'uptight', snap ik helemaal, maar er zijn wel grenzen.. als je om 11:30 al op schiphol bij de gate bier staat te tanken, denk ik, waarom ga je dan nog op vakantie, is drank dan de enige manier om zoiets nog leuk te maken?

Ooit een hotel vol met Russische vakantiegangers ervaren...? Daar verbleekt werkelijk alles bij.. :snipersmile:Dan zou je bijna gaan smeken om die Engelsen...!

Ja, en dat vergeet ik nooit meer ;) maar wij hadden er geen last van, op Schiphol moet je veel wachten, en als je dan op mensen gaat letten schiet je in de stress. En dat is juist wat je niet moet doen als je op reis gaat.
Uiteindelijk zit je toch als haringen in een ton in hetzelfde toestel.

Mijn ervaring met Nederlanders op vakantie is dat ze heel erg aanwezig zijn om het netjes te zeggen:D

Stevo

Engelsen zijn erger, die veranderen in beesten zodra ze van hun eiland komen. Sterker nog, als ze hun dorp uitrijden al!

Nederlanders kunnen er ook wat van...

Engelsen zijn wel grappig, op strandvakanties. Komen aan met bussen tegelijk vol, spierwit, en dan kruipen ze in een ton met zonnebrand en gaan ze op het strand liggen braden.. de 2e dag zijn ze dan allemaal van wit naar rood gegaan. Je kunt de 'verse Engelsen' er ook zo uithalen, die zijn nog wit of op z'n hoogst 'medium rare'.

Het verschil met Engelsen, in mijn ervaring, is dat die zich wel gedragen op bv. vliegvelden etc. Eenmaal op de bestemming aangekomen zetten ze het 's avonds ook op een zuipen, maar in het sociale verkeer blijven ze beleefd, worden ze hooguit wat rumoerig.

Nederlanders daarentegen, of althans, een deel daarvan, lijken wel te beginnen met zuipen zodra ze de deur van kantoor achter zich dichtgetrokken hebben en gaan zich daarnaast ook onbeschoft en asociaal gedragen, ook als ze niet op het strand zijn, zoals op de luchthaven, in restaurants, enzovoort.

Engelsen zijn wel grappig, op strandvakanties. Komen aan met bussen tegelijk vol, spierwit, en dan kruipen ze in een ton met zonnebrand en gaan ze op het strand liggen braden.. de 2e dag zijn ze dan allemaal van wit naar rood gegaan. Je kunt de 'verse Engelsen' er ook zo uithalen, die zijn nog wit of op z'n hoogst 'medium rare'.

Dit kan ik 100% beamen Henri, ben zo'n kreeftengezinnetje in Zuid Frankrijk tegengekomen nabij Frejus op het strand, enorm komisch en een bekijk dat ze hadden. Die kinderen vielen wel mee qua witheid maar die ouders en met name die vader. Kleed zich helemaal uit tot op zijn Speedo maar bleek dat ie toch nog een witte broek en shirt aan had...:zon:

Ik herken het helemaal niet .
Nu kom ik ook niet in de Europese vakantie vluchten maar heb wel een paar keer moeten overstappen in zurich en london .
Verder naar boston net vaak net iets later in de zomer .
Wel vaak mensen die meer hand bagage meenemen dan ik in de buik vh toestel heb zitten .
Wel grappig een keer uitgestapt in een toeristisch uitzicht plek in een berggebied ,totaal niet echt een vakantie plek voor Nederlanders in de US.
Roep ik tegen een kameraad die daar woont, hangen we nu de toerist uit ?
2 mensen 5 meter verderop jaa hoor ,ze zijn ook overal die Nederlanders

Laatst bewerkt:
Je noemt dan ook inderdaad precies de vluchten die voor deze mensen niet interessant of te duur zijn, wat ook strookt met de opmerking handbagage vs. normale bagage.

Back