Nederlands Handleiding Futaba Megatech 3pm

• Topicstarter Topicstarter Stefan Koning
  • Startdatum Startdatum
S

Stefan Koning

Guest
hallo ik zoek de Nederlands Handleiding Futaba Megatech 3pm, want toe ik de doos van de zender open maakte zat er alleen een duitse in. wie weet waar ik die nederlands kan downloaden of zo iets ?

Greetz Stefan

Kan je helaas niet helpen aan de handleiding, maareh al gekeken op de site van Futuba?

Maareh als je hem in Nederland gekocht heb dan MOET er een Nederlandse handleiding bij zitten, je zou in dat geval kunnen aankloppen bij de winkel waar je hem gekocht hebt, of informeren bij Futaba

Heb ff op de site van Futaba gekeken en de 3PM is nog redelijk nieuw en er is nog geen handleiding van on-line.

mijn vader heeft de zelfde zender ook bij de zelfde winkel gekocht en daar zat het ook nie bij

Zou ff contact opnemen met de winkel, kunnen zij Futaba (of andere leverancier) bellen voor de handleiding...

Je kan ook zelf ff informeren bij Futaba... maar zoals ik al zei, heb hem on-line niet gevonden, maar wie weet hebben ze hem al wel... kunnen ze je hem mailen o.i.d.

Nederland is een klein land en zo ook het taalgebied. Het is dus voor de meeste fabrikanten niet lonend om een handleiding in het Nederlands te vertalen. Dit geldt voor bijna alles wat je koopt, radio's, TV's, Cd spelers, Computers, enz. enz. enz.
Voor zover ik weet geldt in Duitsland en ook in Frankrijk een wet die eist dat er ook een handleiding in de landstaal bij MOET zitten. De Nederlandse overheid vindt zo'n eis kennelijk niet nodig dus blijven we maar aanmodderen.
Overigens hoef je niet altijd jaloers te zijn op die handleiding in de landstaal. Ik heb handleidingen gezien die gewoon onleesbaar waren. Alleen de woorden waren uit het Chinees in het Duits vertaald en niet de gramatica. Hierdoor was het een raadsel wat er stond.
Klein voorbeeldje vertaalt naar het Nederlands, "Inleg de Batterij. De lader is +, min niet veranderen! Drukken aanzetten, na aansluiting adapter. Batterij in afval niet chemisch weggooien, vragen. Pas op. Met volle batterij is niet leeg. Duur 2 uur. Minder is 3 uur gaat anti shock uit."
Ik weet ongeveer waar het over gaat omdat ik meer met dit soort handleidingen van doen heb maar wat moeten de "gewone" gebruikers hier nu mee????

Back