Nederlands historisch zeilschip, het schip van de Ruyter, de 7 Provinciën

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Hoosterw, 1 sep 2014.

  1. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.005
    Locatie:
    Brugge
    +1 :( hoe kan ik nu op de leuk knop drukken, als je niet meer post?
     
  2. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.325
    Locatie:
    Den Haag
    Heel jammer idd. Ik geniet als vlieger erg van dit verslag (stiekem ook een botenman). Hopelijk houd je iig plezier in deze mooie hobby, met of zonder mbf. Hopelijk met. Hou je taai!
     
    Hans Groenenberg vindt dit leuk.
  3. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.433
    Locatie:
    Helena Geertje
    O nee toch, datvinf ik ontzettend jammer, had ik echt niet zien aankomen. Kunnen we j er nog op andere gedachten brengen? Zeg trouwens ook gewoon als iets als kwetsend word ervaren, dat hoeft vaak helemaal niet d erg bedoeling te zijn. Volgens mij bentu juist een van de 'ouwe rotten' op dit deel van het forum en word u gewaardeerd. Maar goed, misschien schiet mijn mensenkennis tekort. Succes verder, het ga je goed
     
  4. Heinrich

    Heinrich

    Lid geworden:
    26 jan 2020
    Berichten:
    2.382
    Locatie:
    China
    Oh oh! From a purely personal point, all I can say is that is a great pity. I for one have an awful lot from you when it comes to scratch-building, precision of work and dedication to a single project. The fact that my planking on the Haarlem worked out so well, is because of you who pointed out my incorrect "zeeg" at the beginning AND told me how to correct it with the styrofoam template of the berghouten. The gallery in particular, is also a point of reference to me. By just looking at the number of "hits" on your build log, it is clear that it is one of the most read bouwverslae on the forum - and where there are high tress, there will always be strong wind as well. However, when all is said and done, I respect your decision and wish you the very best with the 7P in future.
     
    Ronk vindt dit leuk.
  5. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
  6. Mees Ippel

    Mees Ippel

    Lid geworden:
    6 jun 2006
    Berichten:
    1.690
    Locatie:
    Werkendam
    Volgens mij is dit een van de forums met de minste steken onder water en wordt ieders werk zeer gewaardeerd. Al vraagt 'steek onder water' natuurlijk weer om een zeemansuitleg.
    Je hebt hier een van de betere bouwsels en verrast ons regelmatig met een vernieuwende aanpak.
    Het blijft natuurlijk een plaats met korte woorden en regeltjes zonder gezichten, en dan wordt een regel wel eens anders gelezen dan hij bedoeld is.
    Dus............ vandaag even een rondje fietsen en daarna weer aan de slag......en vergeet niet dat wij ook wel eens iets willen leren.
     
  7. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.176
    Locatie:
    Leeuwarden
    Het is net wat Mees schrijft, ik dacht eigenlijk ook dat het vrij rustig was tegenwoordig, heel jammer dat er toch posts zijn waar jij je aan irriteerd.
    Maar je moet doen wat je hersens ingeven, dus veel plezier, en veel succes met je verdere bouw van de 7 Provinciën, en hopelijk tot weerziens. (hopelijk binnenkort)
     
  8. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Dit had ik niet zien aankomen en vind ik heel erg jammer Hans. Ik heb alle respect voor je besluit maar hoop dat we je project toch later verder mogen volgen. Houd je taai!
     
  9. Hans ik vind het jammer dat je dit besluit hebt genomen, bijzonder jammer.
     
  10. Peterh80

    Peterh80

    Lid geworden:
    14 jan 2020
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Los Angeles
    Hoi Hans,
    Ik heb niet eerder gereageerd hier omdat ik me, vol bewondering, door je hele verslag aan het werken was. En nu kom ik bij het eind en zie dat het risico bestaat dat je dit forum de rug toekeert.... Dus mijn eerste bericht aan jou is wellicht gelijk m’n belangrijkste hier! Hans, weet alsjeblieft dat jouw verslag en jouw kunstwerk hier meer impact heeft dan je je wellicht realiseert. Het heeft mij meermaals geïnspireerd de lat hoger te leggen, inspiratie te vinden, en door te zetten als het tegen zit. En ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ‘stille’ bewonderaar ben.
    Daarnaast is jouw werk en dit verslag meer geworden dan zomaar een verslagje. Het is een ode aan de vergane glorie van het ambacht, een naslagwerk voor de modelbouw wereld en in mijn bescheiden mening kan dit verslag zo in boekvorm worden uitgebracht en jouw schip zal uiteindelijk in een museum terecht komen als een nalatenschap die bij zal dragen aan het levend houden van Neerlands glorie.

    Met andere woorden, het zou eeuwig zonde zijn als je je door een paar internet galbakken uit het veld laat slaan! Hans, de admiraal heeft een schip nodig en z’n hedendaagse volgelingen hebben inspiratie nodig! Neem een momentje pauze als t nodig is, maar kom dan alsjeblieft terug! Blom heeft z’n werk nooit afgemaakt, Dik heeft de eindstreep niet gehaald, laat dat alsjeblieft niet de gedachte zijn die we aan jouw naam overhouden!

    Met vriendelijke groet en oprechte bewondering,

    Peter
     
    Ronk, Joppie, TIMBERWOLF en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Arno Groffen

    Arno Groffen

    Lid geworden:
    26 mei 2020
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Effen, Breda
    Helemaal eens en niets aan toe te voegen. Graag blijven doorgaan waarmee je bezig was.
     
    walter10 vindt dit leuk.
  12. R. Lub

    R. Lub

    Lid geworden:
    10 mrt 2006
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Sneek
    Een dergelijk besluit doet ons allen zeer. Op een Duitse modelbouw site maakt men onderscheidt tussen de bouwverslagen en een rubriek genaamd Commentaar op het bouwverslag, Met het openen van een dergelijke rubriek voorkomt men dat een keurig bijgehouden bouwverslag wordt vergald door andere leden. Op deze manier verkrijgt men een zuiver bouwverslag waaraan de schrijver (bouwer) alleen mag plaatsen. Is dit niet iet voor de moderatoren om deze 2e rubriek in het leven te roepen.
    Door het vergallen van dit soort leden zijn er inmiddels al vele modelbouwers van het forum verdwenen.
     
    TIMBERWOLF, Jaques, Gerko511 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Roald Zuiderduin

    Roald Zuiderduin

    Lid geworden:
    20 jan 2021
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Nieuwegein
    Beste Hans,
    Ik ben net zo onervaren als nieuw op dit forum en ik weet niet wat er allemaal gezegd is. Maar wat een domper is dit.

    Ik vind je een ware kunstenaar en laat mijn vrienden en kennisen jouw creaties graag zien. Alle begrip natuurlijk voor je besluit maar ik hoop ten zeerste jouw werk te mogen blijven bewonderen en ook zeker van te leren.
     
  14. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Zeer goed voorstel!
     
  15. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    In het vorig forum software kon je je eigen verslag schoon houden van onzin
     
    Ronk vindt dit leuk.
  16. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    De afgelopen week heb ik rustig voorbij laten gaan en verder niet gereageerd.

    Wat mij diep ontroerd heeft zijn de overweldigende reacties. Dit had ik totaal niet verwacht. Totaal overrompeld. Sprakeloos.

    Dus HARTELIJK DANK voor iedereen die zo zijn medeleven heeft getoond, ofwel hier, of in de gelagkamer of via pm. Dit heeft mij heel goed gedaan en ook doen besluiten om in ieder geval mijn verslag van de 7P door te zetten hier. Wat kun je anders na zoveel 'geweldig verbaal geweld' daar valt 'dat andere' [meer woorden ga ik hier niet aan verspillen] totaal bij in het water.

    Dank jullie allemaal nogmaals, voor de hartelijke, warme, inspirerende, opbeurende, motiverende etc etc woorden.

    Hans.
     
    Gerko511, Avado, bram1324 en 16 anderen vinden dit leuk.
  17. jean41

    jean41

    Lid geworden:
    14 dec 2019
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Valthermond
    Komt het toch weer goed. Fijn!!!
     
    Hans Groenenberg en Hoosterw vinden dit leuk.
  18. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.718
    Locatie:
    Tilburg
    Yess, Hans is back in town.,,,,:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
    (vrij vertaald: heel blij dat je weer terug bent Hans;);))
     
    Herby63, Hans Groenenberg en Hoosterw vinden dit leuk.
  19. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.176
    Locatie:
    Leeuwarden
    Dit is een hartstikke goed bericht Hans, hier ben ik heel blij om:thumbsup::thumbsup:
     
    Herby63 en Hoosterw vinden dit leuk.
  20. Roald Zuiderduin

    Roald Zuiderduin

    Lid geworden:
    20 jan 2021
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Nieuwegein
    Virtueel hang ik de vlag uit!
     
    Hoosterw vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina