nederlands op z'n smals

• Topicstarter Topicstarter nexxt
  • Startdatum Startdatum
N

nexxt

Guest
Ik ben vandaag op ether jacht geweest en dat viel niet mee de drogisterijen bij ons hebben het niet 1 kan het bestellen maar alleen maar flesjes van 100 cc en ik mocht er dan niet mer als 2 van afnemen volgens de dame. Nu ben ik langs een chemie groothandel gereden en daar kan ik zo een vat van 200 liter kopen ze zeiden echter dat ze het wel moesten bezorgen omdat het om een gevaarlijke stof was toen ik mij ADR certificaat liet zien mocht ik het zo meenemen:rolleyes: verleiding was groot net zo als het vat toch maar niet gedaan zegaan in ieder geval kijken voor een kleinere verpakking. Leuk was ook dat er 1 drogisterij dat de dame van rond de dertig niet wist wat wonderolie was, toen ik uitging leggen waar het ook voor gebruikt werd adviseerde ze mij laxeer tabletten. Mijn vrouw schoot in de lach en is gauw naar buiten gelopen. Morgen maar eens de Apotheek testen.

ik kreeg vanavond wat ether van mijn zusje die gebruiken het bij het sminken bij toneel om lijm weg te halen maar die kunnen ook alleen 100 cc halen. Ik heb de brandstof gemix en het 1,5 cc loopt super en wat geluid betreft valt het mij heeel erg mee het vliegen minder. Het vloog iets sneller als verwacht en de uitslagen waren en als je dan het tankje vol gooit draait hij best wel lang. Overigens het zweet kwam van de warmte:rolleyes:. Maar het model is heel zelfs de prop en gan nu gauw een trainertje bastellen.

dat bedoel ik met nederlands op z'n smalst de plaatselijke drogist mag geen grote hoeveelheden verstrekken en bij de groothandel kan het wel in grote hoeveelheden en dan nota bene bij een web shop per post terwijl het een gevaarlijke stof is als de verpakking scheurt of knapt hoop ik dat ik niet in de buurt ben.

ik denk niet dat die gast puur voor het bezit die gevangenisstraf opgelegd kreeg, maar alleen omdat hij er dus harddrugs mee wilde maken.
je kunt het altijd even bij de politie of het juridisch loket (als ze daar ook vragen vantevoren beantwoorden) navragen.

overigens is het trouwens ook niet toegestaan om meer dan 40 liter brandbare vloeistof in huis te hebben. vreemd genoeg valt diesel daar ook onder :s

Ik moest er toch uit om de katten te voeren, kan ik net zo goed even op het forum kijken.
(Wat hadden we weer een superdag, gisteren in Stadskanaal! :thumbsup::banana:) De thuisblijvers hadden weer ongelijk.

ik denk niet dat die gast puur voor het bezit die gevangenisstraf opgelegd kreeg, maar alleen omdat hij er dus harddrugs mee wilde maken.
je kunt het altijd even bij de politie of het juridisch loket (als ze daar ook vragen van tevoren beantwoorden) navragen.
LB vliegen is meestal een onschuldige, maar levenslange verslaving, dus dat kan in ons nadeel werken....;)

overigens is het trouwens ook niet toegestaan om meer dan 40 liter brandbare vloeistof in huis te hebben. vreemd genoeg valt diesel daar ook onder :s
Met 40 liter dieselpeut heb ik voldoende voor een heel leven dieselvliegen (vanaf mijn 13e tot hopelijk nog 20 jaar na nu).

Laatst bewerkt:
ik verwacht niet dat die gast uit dat linkje er mee ging lijnvliegen (of welk ander dieselmotortje er dan ook mee ging aandrijven) ;)
Zonde eigenlijk, mensen worden er zoveel aangenamer door.....:mrgreen:

Even on-topic:
Ik heb gisteren weer eens diesel gestart (en wel een Webra Record, waarmee ik in 1966 voor het eerst gemotoriseerd vloog) en ik moet zeggen, dat was zo leuk (OK, we wonnen de 2e ronde, dat helpt ook mee...) dat ik nodig weer eens wat eigen peut moet zien te scoren (om in de terminologie te blijven ;))
Volgens mij had Webra peut 25% olie en min. 30% ether, of ben ik m'n eigen recepten nu ook al vergeten :confused:.

Laatst bewerkt:
Even uit ongerustheid het linkje van Robert-Jan bekeken. Gelukkig bleek het een berichtje uit België te betreffen. Ondanks ruim 10 jaar strafadvocatuur was mij namelijk niet bekend dat bezit van ether in Nederland strafbaar is. Ik hoop dat ik niet alsnog regelegeving over het hoofd heb gezien.

Back