Nederlandse F5B wedstrijddata bekend

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Dit is de lijst met definitieve wedstrijd data.
Zie de agenda op F5B.nl

We beginnen met een kennismakingsdag op 27 maart.

Dat is de invliegdag, dus telt niet voor het klassement
We gaan dan de apparatuur testen, modellen invliegen, zelf wat oefenen, elkaars spullen bewonderen, etc.
Ook zal ik het tijdwaarnemingsysteem even uitleggen zodat meerdere mensen weten hoe het werkt.

De wedstrijden worden door het hele land gevlogen.

Hou deze dagen vrij, dit zijn de wedstrijddagen.
Het zijn 5 dagen waarvan 3 uitslagen gelden voor het eindklassement.
Dus 2 schrapresultaten.

15 mei
12 juni
17 juli
14 augustus
25 september

25 september is de laatste wedstrijd inclusief prijsuitreiking, zorg dat je daar zeker bent!

Grts Gert-Jan

Laatst bewerkt:
Hallo GertJan,

goed bezig. Een zomerstop is voor mij niet echt nodig. Het is dan juist te hopen dat het weer het mooiste is. Wellicht is het handig te plannen dat ze net voor of na de schoolvakanties plaats vinden. Oktober vind ik persoonlijk voor een wedstrijd al aan de late kant.

Tja en het weer is natuurlijk in Nederland altijd een onzekere factor. Er zijn geloof ik wel KNVvL regels over wanneer een wedstrijd geannuleerd wordt.

Wordt er trouwens met limiters gevlogen in de f5b fai klasse?

GJ, Kijk even naar de datums van de eurotour competities. Niet zo zeer om te voorkomen dat de competitie dagen in NL op de zelfde datums vallen maar meer wat betreft wanneer ze beginnen en weer ophouden met vliegen.

contest modellsport

Zoals je ziet, begint half Mei en einde half September.

Denk dat het misschien verstandig is om dit ook aan te houden voor de wedstreiden in NL om te voorkomen dat er problemen zijn met slecht weer. Dan ook meteen wat betreft die oefen dag, februarie/maart is ook nog best koud!

Ik kan mij natuurlijk goed voorstellen dat jullie net zoals ik staan te springen om eindelijk eens te gaan vliegen. :)

Wat betreft het WK, gewoon door roosteren. Ook de eurotour stopt er geloof ik niet voor. Voor mij is het niet erg als ik een NL wedstreid mis tijdens het WK. Veel belangrijker is dat jullie veel vliegen en gebruik maken van het mooie weer. Dat betekend ook dat er tijdens piekje zomer de wedstreiden best dicht bij elkaar mogen komen te liggen.

Selecties voor een WK team denk ik maar uitstellen tot 2011/2012 als er dan genoeg animo voor is om met een team te gaan. Natuurlijk zou ik graag iemand mee hebben naar het WK 2010 maar dat is wellicht ook zo wel te regelen zonder dat we daar moeilijk over moeten gaan doen.

Ik heb net weer even gebeld met Peter Keim (knvvl).

Even wat informatie gevraagd aan een oud wedstrijdvlieger.

Dit eerste jaar stellen we limiters niet verplicht.
Iedereen die eenmaal gezien heeft hoe handig de logger / limiter is die schaft er wel 1 aan.
Dus volgend seizoen heeft iedereen er 1 en dan stellen we ze verplicht.

De invliegdag wil ik express zo vroeg doen omdat ik dan 3-4 weken pauze in wil lassen om iedereen de kans te geven nog wat dingen te veranderen of aan te schaffen.
Het zijn tenslotte geen onderdelen die je op de hoek van de straat kan kopen, ik zou geen enkele modelbouwwinkel in Nederland weten die ons aan spullen kan helpen.
Dus februari / maart is een goede tijd, en dan de 1e wedstrijd in april.

Ik begrijp dat we geen zomerstop willen, dus we vliegen door in juni/juli/augustus.
Laatste wedstrijd zal eind september zijn.

Ik leg de agenda's van de Contest tour en pylonwedstrijden er naast, er zijn een paar mensen die F5B en pylon vliegen, die wil ik de kans geven om beide te vliegen.
De Contest tourwedstrijden in de buurt van Nederland wil ik zelf vliegen dus die hou ik ook vrij.

Normaal gesproken zouden er 4 wedstrijden gevlogen worden waarvan 1 schrap.
Ik probeer 5 wedstrijden te houden met 2 schrap, dan kunnen twijfelaars eventueel later instappen, mochten ze toch F5B willen vliegen.

Omdat de limiters vervallen vliegen de budgetliners en de echte F5B kisten door elkaar.
Als je dan een keer een goede dag hebt met je budgetliner maak je nog een kans om van een F5B te winnen.
Reglement is gelijk.

Slecht weer.. het zal vast wel gebeuren dat het rotweer is.
De avond voor de wedstrijd word beslist of de wedstrijd doorgaat of niet.
Dus in ons geval vrijdagavond voor 20.00
Dit gebeurd in overleg met de contactpersoon van de organiserende club en de wedstrijdleiding.
Het zal ook wel besproken worden op dit forum dus iedereen heeft inspraak.

Inschrijfgeld:
Om de organiserende clubs tegemoet te komen vragen we inschrijfgeld.
Bedrag gaan we nog vaststellen, ook weer in overleg.

"Bedrijfs"kleding:
Ik ben bezig met regenjacks (oranje) en T-shirts of polo's, ook oranje.
Voor mensen die een wedstrijd meevliegen komen er andere t shirts dan voor de "toeschouwers".
Dat lijkt me een goede optie.
Dus er komen voor toeschouwers T-shirts of polo's met het Nederlandse F5B logo en voor de echte vliegers komen er jacks, t-shirts of polo's met het logo en je naam.
Tenminste, daar ben ik mee bezig.

Op de wedstrijden zal ik proberen het een en ander mee te nemen aan onderdelen.
Mocht er dan een prop of spinner sneuvelen zit je niet zonder.
Alles voor inkoop + btw (voor de vliegers)

Komende week krijgt iedereen die op de maillijst staan van f5b een mailtje, je kan dan terugmailen wat je er van vind, ideeen zijn welkom.

Grts Gert-Jan

GertJan, geweldig hoe je alles op weet te pakken en f5b toekomst geeft in Nederland.

Pylon wedstrijden waren afgelopen jaar bijna allemaal op zondag dus daar heb je waarschijnlijk weinig "last" van. Hoewel, mocht het samen vallen dan vlieg ik zeker f5b mee, maar van Joris gok ik dat hij pylon gaat vliegen.

En als iemand met een bugetliner van een f5b kist wil winnen dan offer ik me hier graag voor op ;)

Schiet me trouwens te binnen dat we 2 echte piloten in ons midden hebben, dus hoe eerder de data bekend zijn des te meer kans is er dat ze vrij kunnen krijgen.

Ja, daarom zit ik er ook een beetje achteraan, mensen moeten wel die dag vrij kunnen nemen.

Waar kan ik trouwens de data vinden van F5D / quicky voor 2010?
Joris moet ook meevliegen, was 1 van de beste vliegers op de meeting dus die moet meedoen.

En de budgetliners.. wedden dat ze het seizoen met een F5B wedstrijdkist vliegen???

Ik heb al een datum voor de eindwedstrijd, met uitreiking van de beker en zo..
voor 99% zeker wordt dat 4 september.

GJ

Wat betreft mijn rooster (piloot), ik ben niet van plan om mijn vakantie dagen te gebruiken voor F5B NL meetings. Daar heb ik er te weinig voor helaas, dan blijft er niks aan vakantie over. Als ik 5 dagen opneem krijg ik 9 dagen vrij. Als ik 1 of 2 dagen los op neem krijg ik er niks gratis bij.

Implaats daarvan vraag ik de rooster maker mijn 2 a 3 dagen vrij (weekend) in te plannen op de wedstrijd dagen zodat ik even snel op en neer kan naar NL. Dat werkte afgelopen 2 jaar ook prima met de UK wedstrijden. Dus voor mij is de deadline dat ik het moet weten slechts 3 maanden voor de datum.

Ik ga proberen in totaal naar 4 eurotour wedstrijden te gaan. Op dit moment zit ik te kijken dat ik tijdens Berg op den Heist een week vrij heb (9 dagen) dat ik dan met de auto weer naar NL door kan karren. Verder plannen om naar Zurich te vliegen voor Pfaffikon en naar Piza voor de competitie in Prato. Met easyjet vanaf London Gatwick. Dat is voor mij op dit moment makkelijker dan naar een wedstreid in Duitsland met de auto. Moet nog maar even zien, vooral of ik dat allemaal wel kan betalen (niet dus).

Verder is er op 3/4 Juli waarschijnlijk een eurotour wedstrijid in Engeland. En dan wel in Middle Wallop wat minder dan een uurtje van mij (Southampton) vandaan is. Als er iemand langs wil komen?

Even op een rijtje mijn kalender;
14/15 Mei Pfaffikon
5/6 June Prato
19/20 June Berg op den Heist
3/4 Juli Middle Wallop
18-25 Augustus Muncie USA

plus 5x NL en 6x UK comps waar mogelijk.

Wordt een druk jaartje!!! OOPS!!!

Laatst bewerkt:
De data voor de pylonrace wedstrijden moeten nog geprikt worden. Dat zal waarschijnlijk volgende maand gebeuren.

Ik ben al weer wat verder met de wedstrijd data.

Er komen er nog 2 bij maar de volgende data staan al vast:

27 maart
Dat is de invliegdag.
We gaan dan de apparatuur testen, modellen invliegen, zelf wat oefenen, elkaars spullen bewonderen, etc.
Ook zal ik het tijdwaarnemingsysteem even uitleggen zodat meerdere mensen weten hoe het werkt.

De wedstrijden worden door het hele land gevlogen.
De voorlopige data, we missen nog 2 data.

Hou deze dagen in ieder geval vrij!

17 juli
14 augustus
25 september

25 september is de laatste wedstrijd inclusief prijsuitreiking.

Grts Gert-Jan

Daarom ben ik ook wat aan het "bouwen" geweest vanmiddag. Kom maar op, ik kan nu iedereen aan met m'n vers afgeplakte aileron en flap sleuven ;)

De definitieve data staan in de eerste post.
Ik zal komende week een mailtje rondsturen en de kalander op de F5B website zetten.

GJ

Back