Nederlandse handleiding van Spektrum DX6i

Discussie in 'Model elektronica' gestart door roel-2, 23 mei 2011.

  1. roel-2

    roel-2

    Lid geworden:
    5 feb 2007
    Berichten:
    17
    Locatie:
    opglabbeek
    Beste,
    Ik ben op zoek naar de nederlanse handleiding van de DX6i. Heb echt alle draadjes en de doorverwezen sites afgegaan maar helaas niets. Wie o wie kan mij helpen!
    Groetjes Roel
     
  2. booster666

    booster666 Guest

    engels is nu toch zo geen moeilijke taal om te leren ook niet hé
    misschien als je vraagt wat je met de dx6i wil doen dat we het je kunnen uitleggen maar bij mijn weten bestaan er geen nederlandse handleidingen want de mijne is alleen in t frans, engels, duits en spaans
     
  3. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    blader in ieder geval dit draadje eens door, misschien zie je dan ook aan wie je het beste de vraag kan stellen.
    [52919] spektrum-dx6i
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
  5. roel-2

    roel-2

    Lid geworden:
    5 feb 2007
    Berichten:
    17
    Locatie:
    opglabbeek
    Tot nu toe geen problemen met de zender en kan me nog altijd behelpen met het engels, maar ik kom van een mx12 en heb daar eens een nederlanse handleiding van gevonden hier op het forum en geloof mij, ik heb toen nog veel meer bijgeleerd over de zender, vandaar mijn vraag.
    Pure interesse wat het beestje allemaal kan ;-).
    Groetjes Roel (ben ook geen krak in andere talen)
     
  6. roel-2

    roel-2

    Lid geworden:
    5 feb 2007
    Berichten:
    17
    Locatie:
    opglabbeek
    Niemand?
     
  7. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.288
    Locatie:
    Boskoop
    Ik heb mij nu 2 keer in de engelse handleiding van de DX6i verdiept om te proberen een probleem van iemand hier op het forum op te lossen, maar ik moet zeggen dat het ook niet altijd even duidelijk is wat er mogelijk is, en hoe het bereikt kan worden. En ik durf te zeggen dat mijn kennis van de engelse taal ruim voldoende is, dus het is gewoon de manier waarop het geschreven is. Een vrij algemeen probleem van handleidingen overigens.
    Een voorbeeld: het is mogelijk om verschillende flap settings in te stellen voor start en landing (pag. 69). Het instelscherm laat NORM+ en LAND zien. Nergens is te vinden wat NORM+ is (Start?), en ik zie maar 1 schakelaar gemerkt Flap/Gyro. Er word wel beschreven hoe de rolroeren als flaps gebruikt kunnen worden (pag. 45), maar niet hoe je een aparte servo voor flaps kunt gebruiken. Snapt iemand het nog?
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2011
  8. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    downloaden van handleiding en een vertaal progje er overheen laten lopen , zelf de zinsopbouw weer herstellen met de juiste bewoording .printen en klaar.
    maar eigenlijk is de bediening van de zender zeer eenvoudig ,kwestie van een toestel pakken en alles aansluiten ,propje van de motor af (kan zo dus niet voor ongelukken zorgen )en spelen met je zender .

    de 1e paar keer heb ik het met de handleiding er bij gedaan ,maar dan heb je hem ook niet meer nodig .behalve als ik met helicopters wil gaan spelen,maar dat zal niet gauw gebeuren .
     

Deel Deze Pagina