Nederlandse lrk motoren

ron van sommeren

Forum veteraan
Rond augustus/september in de winkel voor onder de 60 Euro (volgens opgave), kant en klaar. Wederom volgens opgave, draaide de testmotor met 16 windingen, 14 magneten, 10*CP1700 en een 11x7 prop (merk ???) 9.800 toeren bij een stroom van 42 ampere. Mooi kleurtje. Meer informatie heb ik niet/mag ik niet geven. Klinkt lekker interessant, die laatste opmerking over informatie ... ;)

afb1267.jpg

afb1268.jpg

Hmm...... Als we uitgaan van een APC prop kom ik aan veel meer dan 100% rendement. Jammer dat je dan zo'n grote accu mee moet nemen om te voorkomen dat de accu snel door overlading ontploft!

Euuh vergeef me mijn onkunde maareuhh

Dit is een zelfbouwkit voor een borstelloze? met de hand te wikkelen?
Wil ik wel proberen....

Ben al lang op zoek naar iets betaalbaar...

Zo herkennen jullie mijn tronie ook.
Ik voel me haast verplicht om naar die meeting te komen.

Krijg zin om ook voor die vlaai (Vlaams=toert) te gaan :lol:

Niek zei:
Ja, mij ook! 8O

Goeiemorgen, zeg... 8O
Wie nu nog niet weet dat men op 22 juni op de Electro Fly-in verwacht wordt heeft toch even NIET zitten opletten...
Ik zei het in Boskoop nog, "Nou die aankondiging kan wel weg, want iedereen weet het nu wel"
Wat kan een mens zich vergissen... :?

Ik durf het haast niet te zeggen... :oops: Ik hoef niet eens een LB-wedstrijd te vliegen en toch kan ik niet komen:
Optreden in de buurt van Emmen. :D
Afgelopen zondag voor het eerst weer het podium op, nu met onze nieuwe derde man en voor je het weet speel je ineens weer overal. 8O
Soms betekent het leven keuzes maken uit dingen, die je eigenlijk wel allemaal zou willen doen....

Ja, langzamerhand drong tot mij door dat wij elkaar een aantal keren straal voorbij gelopen zijn... :oops: Maar dat maken we nog wel een keer goed, helaas niet op 22 juni :cry:

ron van sommeren zei:
Bruno van Hoek zei:
... Ik zei het in Boskoop nog, "Nou die aankondiging kan wel weg, want iedereen weet het nu wel" ...
Aha, was jij dat? Dan heb ik toen even niet op zitten letten.

Binnenlopes, buitenlopers, en ook nog voorbijlopers?

Hmm, nieuw motorconcept? :twisted:

Binnenkort start dezelfde persoon (ik denk dat een aantal van jullie al wel weet wie dat is) de produktie van deze twee onderstaande indoor/slow-fly borstelloze buitenlopers en regelaar. Ik heb het adres van deze thread gestuurd zodat hij zelf wat technische en financiële gegevens kan plaatsen. Het zijn geen lrk's want 6 polen, 10magneten en geen lrk-wikkeling.

ned_buitenloper.jpg

ron van sommeren zei:
(ik denk dat een aantal van jullie al wel weet wie dat is)

Euh, krijgen diegene die het nog niet weten misschien nog een tip?

Niels

Back