Nederlandstalige bouwtekeningen

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
hoi iedereen!

Ik wil beginnen met modelvliegen maar ik, heb weer een probleem!
Mijn oog viel eerst op de charter van robbe maar ik ben maar 12 en ik kan eigenlijk alleen nederlands, dus is mijn vraag:
Kent iemand een trainer ( beginnerstoestel) die je uit een Nederlandstalig bouwpakket kan bouwen?

Alvast bedankt,
modelbeginner

Nee helaas zijn die er niet, is misschien een tip voor Salamander om hier eens een tekening van te maken waarna een bedrijf er misschien een goedkoop bouwpakket van kan maken.

Ik had ooit een link naar een site met vertalingen van Nederlands-Engelse-Duitse modelbouwtermen maar die site bestaat niet meer. Kent iemand andere?

Ik heb ooit is de "ibis" van "laser models" gebouwd.
Dit is een beginnersmodel met een span van 1,7 meter.
Er bestaat ook nog een versie de "colibri" met een span van 1,4 meter denk ik. Deze bouwdozen zijn van een belgische fabrikant en de handleiding wordt in het nederlands geleverd.
Van beide toestellen bestaat een bouwpakket met of zonder rolroeren.

Er zijn dus weinig tekeningen die in het nederlands zijn!
Ik zal mij er dan wel bij moeten neerleggen, maar ik had toch nog een vraagje, heeft er iemand de tekening van de robbe charter je op mijn E-MAIL zoud kunnen sturen? ( modelbeginner@hotmail.com )
En als je toevallig nog een gratis vertaler ( internet ) kent, laat het weten

alvast bedankt,
modelbeginner

en hoe wou je die dan gaan printen ?

beter om een copie via de post vragen :wink:

De meeste vertaalservices (is mijn ervaring) zijn niet goed in staat echt modelbouw-specifieke woorden goed te vertalen.
Enkele interessante vertaalservices zijn o.a.:
http://babel.altavista.com/tr
http://www.freetranslation.com

Mocht je er met deze echter niet uitkomen, dan heb je natuurlijk ook dit forum nog om eventuele onduidelijkheden te laten verduidelijken. ;) :lol:

@Gerard: de meeste (professionele) copyshop's kunnen wel printen op A0 hoor. (mocht dit te klein zijn dan zul je de tekening over meerdere vellen papier moeten printen en aan elkaar plakken. (Met A0 geen probleem, met A4 een ramp) ;)

jaja, gerard_nl,
maar ik heb wel het probleem dat ik van mijn ouders nooit mijn adres op het internet mag geven!!!
Dus het zal wel moeten lukken via de printer zeker :? !

groete,
modelbeginner

Modelbeginner goede zaak dat je niet zomaar je adres geeft!
Je hebt twee mogelijkheden;
1) Vraag aan een van je ouders even mee te kijken zodat ze weten dat het geen 'rare' praktijken betreft.
2) Als je een digitale tekening hebt ga dan even naar Multicopy. (je profiel geeft niet aan in welke stad je woont, dus kijk even op multicopy.nl voor een vestiging bij jou in de buurt.

leuk maar,
ik weet dat mijn ouders dat nooit vertrouwen :roll:
en digitale tekening?????? wat bedoel je?

Via email is digitaal. ;)
En als je ouders het niet vertrouwen, ondanks zelf even te hebben gekeken, is je enige optie middels email (al vraag ik me af of iemand de tekening van een Charter digitaal heeft) en deze te laten printen bij je plaatselijke copyshop. :)

@Ron: ik heb dacht ik laatst toen ik een tekening bij VTH heb besteld een lijst gekregen met Duits/Nederlandse vertalingen van veel gebruikte woorden. Ik zal vanavond eens kijken of ik deze nog ergens heb liggen, en zo ja, dan zal ik deze wel even inscannen. :)

maar die vertaling kan ik best gebruiken,
je mag het altijd opsturen!

Ik durf je niet te garanderen dat ik hem uberhaupt nog heb, maar ik zal vanavond eens kijken en dan upload ik de gescande versie wel even. :)

geen probleem,
er is echt geen haast bij, want ik denk het is nu toch Paasvakantie, dat ik nog eens de club ga een kijkje nemen, die zullen me er wel alles vertellen hoop ik :D !
Want je kan er ook een testvluchtje maken met een clubvliegtuig, ik denk dat ik dat dan eens zal doen en dan zien we nog wel: digitale bouwtekeningen van de charter robbe zijn nog altijd welkom
stuur een berichtje en ik zal mijn e-mail adres geven!

Je kunt je e-mail adres via een PB'tje (persoonlijk bericht) naar een ander lid van dit forum sturen. De PB knop vind je onder elk bericht, alleen de geadresseerde kan het lezen.

Hmm..ik heb net even die lijst van vth opgezocht en blijkt dat het een woordenlijst is van Duits/Engels/Frans en dus geen Nederlands. :?
Mocht er iemand zijn die desondanks toch interesse heeft in een gescande versie, laat het dan maar even weten. (het zijn namelijk 7 pagina's)

Graag, geef maar door!

een digitale bouwtekening van de robbe charter zijn altijd welkom!

Jonathan,
Heel fel bedankt, met een beetje zoekwerk zal het wel lukken!

P.S. ( wie een digitale tekening van de robbe charter heeft, laat het weten)

Remon, het heeft een groot voordeel, je hebt al een flinke voorsprong zo gauw je Duitse les krijgt op school. En als je vragen hebt, met de hele zooi naar de vliegclub, vragen, kijken, informeren.

Back