Nederlandstalige handleiding easy charge

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Henri1973, 23 aug 2019.

  1. Henri1973

    Henri1973

    Lid geworden:
    21 aug 2019
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Eerbeek
    Kan iemand mij helpen aan een handleiding liefst Nederlandstalig van een easy charge+, yellowrc digitale lader of een duidelijke uitleg over gebruik want ik kom er niet uit .
    Ik heb in het menu alles toestaan volgens mij maar lader zegt dat de accu vol is binnen 3 min dat is wel erg snel !!!

    In het menu Nihm accu geselecteerd en capaciteit op 3000mah gezet max laadstroom van 3,5 en dan enterknop vast houden en dan gaat die lopen , wat doe ik verkeerd ?
     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Hoe oud is de accu?
     
  3. MeMyself

    MeMyself

    Lid geworden:
    24 jul 2019
    Berichten:
    11
    Locatie:
    De Zoo
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    En als het in een andere taal is zijn er genoeg free document translators online te vinden....
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Die accu is gewoon oud, niet meer geschikt om de lader een delta peak te laten zien.
    Je kunt hem wel op 1 amp. laden, waarschijnlijk laad hij dan wel door.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Bij NiMh bestaat er iets als een false peak, gewoon nog een keer starten en nog een keer en nog een keer....
    Soms moet een lege/versleten accu er even doorheen komen maar ook de ene lader geeft sneller een false peak dan de ander. Als de accu warm wordt weet je dat die vol is, als de accu op 1 plek warm wordt weet je dat die een rotte cel heeft.

    Andere opties om te proberen en te controlereen:
    - controleer of de stekkers niet te soepel in elkaar vallen, dat kan duiden op een slecht contact
    - probeer een lagere laadstroom van bv 2A of 1A, soms gaat dat even wat beter
    - en dan kan je eventueel nog met de delta peak setting spelen:
    https://www.yellowrc.com/app/download/10205701521/YELLOWRC+New+Manual.pdf?t=1459253144
    Pagina 5
    Die zou op 5mV per cel moeten staan, zet die gewoon eens iets hoger, bv 7mV
     
  7. Henri1973

    Henri1973

    Lid geworden:
    21 aug 2019
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Eerbeek
    Bedankt voor de reacties ik heb hem meerdere keren geladen en nu werkt het wel ,beide accu's worden egaal warm en kan er zeker 20 minuten per accu mee rijden .
    Nogmaals bedankt
     

Deel Deze Pagina