NedNats LB op 6 en 7 september, De Peel

stunthenk

PH-SAM
Op zaterdag en zondag 6 en 7 september worden op De Peel weer de Nederlandse Kampioenschappen Lijnbesturing gevlogen. In de klassen F2B, beginners kunstvlucht, Old Time en Classic stunt, mini teamrace, F2D en 1,5cc combat, en Basic Carrier. Aanmelden kan bij Rob Olijve, op olijve@casema.nl
Uitnodigingen met meer details worden door hem later deze maand verstuurd. Voor mensen die nog niet eerder hebben meegedaan of de wedstrijd hebben bezocht, De Peel is een militaire basis, dus is voorinschrijving verplicht om de basis op te mogen.
De Nederlandse Kampioenschappen in de klassen F2A, F2C en F2F worden zoals het nu lijkt op 4 en 5 oktober op de SUL banen in Utrecht gevlogen. Aanmelden voor deelname weer bij Rob Olijve, maar hier is de toegang vrij.

Ik neem aan dat er niet op de basis overnacht mag worden? Kan er iemand een camping in de buurt aanraden? Gaat er ook 1.5cc dieselcombat gevlogen worden?

Gaat er ook 1.5cc dieselcombat gevlogen worden?
Even uit de uitnodiging geknipt:

[FONT=&quot]F2D (COMBAT) + COMBAT 1,5 cc[/FONT]

[FONT=&quot]zaterdag 10.30 uur – 17.00 uur[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]Reglement 1,5 cc Combat:[/FONT]

[FONT=&quot]Elke modelconstructie is toegelaten. Eén model per vlucht.[/FONT]
[FONT=&quot]Motor: 1,5 cc diesel. Lijnlengte 12,85 m[/FONT]

Wat een rare lijnlengte. Hoe ik ook reken, ik kom nergens aan een heel aantal rondes die in een kilometer passen.
Daarom hadden we vroeger 13,27 m, dat waren er dan 12.
Mijn 1,5 modellen vlogen daar uitstekend aan.
Bij 13 rondes zou het 12,25 m worden.

Oeps, de lijnlengte over het hoofd gezien... Ik heb ook lijnen van 13,27m...
De kans dat ik zelf combat ga vliegen is zeer klein maar je weet maar nooit.

Even uit de uitnodiging geknipt:

[FONT=&quot]F2D (COMBAT) + COMBAT 1,5 cc[/FONT]

[FONT=&quot]zaterdag 10.30 uur – 17.00 uur[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]Reglement 1,5 cc Combat:[/FONT]

[FONT=&quot]Elke modelconstructie is toegelaten. Eén model per vlucht.[/FONT]
[FONT=&quot]Motor: 1,5 cc diesel. Lijnlengte 12,85 m[/FONT]

Wat een rare lijnlengte. Hoe ik ook reken, ik kom nergens aan een heel aantal rondes die in een kilometer passen.
Daarom hadden we vroeger 13,27 m, dat waren er dan 12.
Mijn 1,5 modellen vlogen daar uitstekend aan.
Bij 13 rondes zou het 12,25 m worden.

Hi Bruno,

Een vraagje, wordt de lijnlengte gemeten vanaf het middelpunt v/h model tot middelpunt handvat,of is het zuiver de lijnlengte ?

Groeten

Sal

Hi Bruno,

Een vraagje, wordt de lijnlengte gemeten vanaf het middelpunt v/h model tot middelpunt handvat,of is het zuiver de lijnlengte ?

Groeten

Sal
Hallo Sal,

Hier meten we altijd hart handvat/ hart model.

Tot over anderhalve week :bye:,

Bruno

Sal, dan moeten we maar een paar setjes lijnen maken denk ik. :confused:
Ik heb nog een rol combatlijn en nog een paar zakjes thimbles. Kunnen we iets afspreken? Dan doen we dat bij mij thuis. Ik heb ook de lange lintmeter liggen hier...

Sal, dan moeten we maar een paar setjes lijnen maken denk ik. :confused:
Ik heb nog een rol combatlijn en nog een paar zakjes thimbles. Kunnen we iets afspreken? Dan doen we dat bij mij thuis. Ik heb ook de lange lintmeter liggen hier...

Hi Jo,

ikzelf ga geen combat vliegen op de Peel,maar Nino wel. Hij gaat waarschijnlijk deze week nog eens komen oefenen ,en dan maken we de lijnen ineens op de juiste lengte.
Ik hou je op de hoogte.

Sal

Mijn inschrijving is ook sinds gisteren binnen. Ik heb me toch maar ingeschreven voor 1.5cc dieselcombat. En dit na amper 1 vluchtje (met een slecht draaiende motor). We zullen wel zien wat komt zeker? Mijn bedoeling is om een beetje lol te hebben en een beetje te vliegen. Ik was nog aan het twijfelen om me voor gevorderden stunt in te schrijven maar ik weet niet of ik daar klaar voor ben.
Nog een praktisch vraagje: Moeten we op de vliegbasis zaterdagavond op een bepaald uur oprotten of mag er tegen zonsondergang nog een beetje met vrijvlucht geklooid worden?
Zijn er nog deelnemers die vrijdag- en zaterdagavond op campind "de pionier" verblijven?

Dit weekeinde is onze reguliere datum voor de NedNats. Ben ik even blij dat we nu niet in weer en wind op De Peel staan te tobben!

Back