djjr moet eigenlijk ook nog even laten zien op een plaatje hoe die verbinding, pen/houten haak nu onderop de vleugel is verlijmd.
Zou ik zelf met twee kunsstof M5 bouten monteren, ipv van 1 boutje. Net iets stabieler.
Vind zo'n boutenzooi allemaal ontzettende overkill en nodeloze complicatie van het in oorsprong prima ontwerp.
Gewoon zoals altijd bij de Charter en vergelijkbare trainertjes even in iedere zijkant 2 stuks 6 mm gaatjes boren (zijkanten stapelen en dan in 1 keer boren, zitten ze meteen goed), zie je bewerkte foto.
Tijdens de bouw, na het samenbouwen van rompspanten en zijkanten, twee stukken beuken rondhout van 6 mm diameter van links naar rechts door de romp steken en op een dusdanige lengte afzagen, dat er stukjes van 1 cm buiten de romp uitsteken. puntjes even afronden (half bol vormig), vastlijmen en klaar.
Leg je vleugel op de goede plek op de romp, 6 grote, stevige elastieken kruislings over de vleugel spannen. Na het vliegen even vetvrij maken, desnoods wat talk poeder en na 10 vluchten vervangen.
Hier is je tank:
Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking*
En de clunk dan vervangen door zo iets:
Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking*
Al kan ik niet zweren dat het formaat goed is.
Ik gebruikte als ontluchting een iets kortere slang met de originele clunk.
Als je de 3e (overloop) leiding na het vullen afsluit, houd je, totdat je ontluchtingsclunk niet meer in de brandstof hangt, steeds een constante toevoerdruk.
Heb met dit systeem ruim 10 jaar succesvol F2B gevlogen (aansluitend nog 3 jaar electro en vervolgens een sabattical dat nog niet is afgelopen...

) en daarbij is de brandstof aan enorme g krachten onderhevig. Gewoon doorlopen tot de laatste drup.