Negatieve ervaring eerste bestelling bij HobbyKing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Een dikke maand geleden heb ik een eerste bestelling bij HobbyKing geplaatst.

Nu had ik gemerkt bij het nalezen van de email ter bevesting van de betaling dat ik het huisnummer in het afleveradres verkeerd had opgegeven (237 ipv 37, te snel geweest... 37 is overigens het laatste huisnummer in de straat).
Ik stuur dezelfde avond nog een email met het juiste afleveradres, in de hoop...

Aangezien de levering langer duurde dan verwacht ga ik een kijkje nemen op de tracking info. Wat blijkt: het pakket was al teruggestuurd wegens verkeerd afleveradres. Ik contacteer HobbyKing support met de vraag om het pakket terug te sturen. Antwoord: we kunnen terugsturen, maar transportkost opnieuw betalen, of het bedrag verminderd met transportkost wordt terugbetaald.

Ik ben dus 29,95 dollar kwijt omwille van de fout van, in mijn ogen, HobbyKing. Ik heb alles gedaan wat in mijn mogelijkheden lag om de fout recht te zetten. Verder heeft niemand heeft me ooit gebeld om te melden dat het pakket niet kon afgeleverd worden (telefoonnummer moet ingevuld worden in account info bij HK... wat is het nut?)

Ben dus helemaal niet tevreden over de service van HobbyKing. Hopelijk kan ik op deze manier vele andere enthousiaste modelbouwers deze miserie besparen. Uiteraard zal ik nooit meer bij HK bestellen.

Hobbyking heeft toch het adres niet foutief ingevoerd?
Zodra je afrekend staat het afleveradres ook vermeld hoor.

Jij hebt er een aantal keer over heen gekeken, kunnen hun niks aan doen.

Als ik een adres verkeerd in TomTom invoer, moet ik de navigatie dus ook de deur maar uit doen omdat hun mij verkeerd laten rijden?

sorry dat ik het zeg, maar ik bestel al heel lang bij HobbyKing en werkelijk waar nooit problemen gehad. Bestellingen liggen binnen 10 dagen op mijn deurmat en goede service.

het is niet kwaad bedoeld naar jou, maar ik vind niet dat je hobbyking de schuld kan geven voor iets wat jezelf niet goed gedaan hebt.

Nog 1 vraagje, toen jij 's avonds reageerde (is het daar al 6 uur later) had je toen ook al een mailtje met het bericht dat je pakket al ingepakt stond? Dan ben je dus al te laat en is het pakketje naar het postkantoor.

Tuurlijk makker,

Ik hoor het je graag zeggen, je geeft een verkeerd leveringsadres op (ander nummer) en je geeft een firma die 10.000 Km verder zit de schuld dat ze je adres niet vinden..

Ieder internetbedrijf werkt samen met lokale partners (B-post enz...) Die mannen werken op een strak schema en hebben soms 30 en meer adressen aan te doen, als iedereen er met zijn klak naar toe gooit komt die bezorger nog enkel in het weekend thuis

Eén tip, gebruik pay pal. Nooit geneut met het ingeven van foute gegevens en je hebt pay pal garantie...

De enige die hier zijn verantwoordelijk moet opnemen ben jij bij het opgeven van foute gegevens.

Je bestelt nooit nog iets bij HK? Goed voor je!

Stevo

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Ik ben dus 29,95 dollar kwijt omwille van de fout van, in mijn ogen, HobbyKing. Ik heb alles gedaan wat in mijn mogelijkheden lag om de fout recht te zetten. Verder heeft niemand heeft me ooit gebeld om te melden dat het pakket niet kon afgeleverd worden (telefoonnummer moet ingevuld worden in account info bij HK... wat is het nut?)

Nee. Je bent 29,95 dollar kwijt door een fout van jezelf.
Makkelijk om dan een leverancier in Hongkong de schuld te geven; jij hebt zelf de fout gemaakt.
We hebben daar een spreekwoord voor:
"Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten."
Verder heeft het weinig zin om je eigen fouten hier te etaleren. Je zal weinig medelijden opwekken.

Laatst bewerkt:
Tja, je bent zelf de schuldige...
En dan schuif je het af ?

Niet echt een fraaie actie...

Daarnaast is het een zaak tussen jouw en de winkel,en daarnaast zijn winkel besprekingen niet toegestaan....

Maar het in dik gedrukte vindt ik nog wel het ergste van de startpost!

Edit, Grappig Roel, zelfde tijd, zelfde strekking ;)

ik het huisnummer in het afleveradres verkeerd had opgegeven ................................van de fout van, in mijn ogen, HobbyKing.

beetje lomp dat je hier meneer hobby king gaat lopen afze*ken.

Je zegt zelf al dat jij het verkeerde adres erop gezet hebt.

Sluiten dit draadje!!!

Tja, je bent zelf de schuldige...
En dan schuif je het af ?

Niet echt een fraaie actie...

Daarnaast is het een zaak tussen jouw en de winkel,en daarnaast zijn winkel besprekingen niet toegestaan....

Maar het in dik gedrukte vind tik nog wel het ergste van de startpost!

Edit, Grappig Roel, zelfde tijd, zelfde strekking ;)

Ja maar beter getypt;)

Stevo

Tracking info van Kongkong Post geeft aan dat het pakket op pas 9/8/2011 is opgepikt bij HobbyKing.

Ik heb op 7/8/2011 (in reply op de email ter bevestiging van betaling komende van HK, nog geen 10 minuten na ontvangst) het juiste adres al doorgegeven.

Wat maken die 10000 km nu uit, we zijn 2011! Ik verwacht service, ongeacht de lokatie.

Hun shipping process is niet robuust. Het afleveradres nog even dubbelchecken net voor versturen zou al heel wat problemen vermijden.

Maar goed, mijn verwachtingen liggen blijkbaar veel te hoog... zonde

@ baggeraar:

Beetje vriendelijker verzoek mag ook wel hoor ;)
hahah

@ stevo, weet je nu waarom ik de EDIT functie zo vaak gebruik....
Maar oe!, een mod met een typo / type fout/ ver-typing, wees gerust, zoek eens op al mijn berichten..
Vindt je der veeeeeeeel meer.... ;) Het is jammer dat ik zoveel moet typen, als de users zich nu eens gedroegen, had ik veel minder te typen, en minder typo's gemaakt.... ;)

Laatst bewerkt:
Wat maken die 10000 km nu uit, we zijn 2011!

Je hebt het volgens mij niet door, het komt blijkbaar op 500 meter (of 200 huisnummers) aan tussen leveren en niet....Het maakt beslist wat uit...:-)

Stevo

Laatst bewerkt:
Beetje vriendelijker verzoek mag ook wel hoor
heb ik buiten de deur ook gedaan hoor
smileface008.gif

i know ;)
Kreeg idd een kwalijk bericht, maar op zich is dit wel een leerzaam draadje, dus leer ervan, vul NOOIT je verkeerde adres in.. Je weet wat je dan kunt verwachten!

Laatst bewerkt:
Voor alle duidelijkheid: ik had verkeerdelijk 237 opgegeven, het moest 37 zijn. Nummers 38, 39 en volgende bestaan dus helemaal niet in de straat...

Overigens zeer fijn om te zien dat ik blijkbaar de enige ben met deze negatieve ervaring.

Bij deze case closed!

Je eigen ruiten ingooien en dan de schuld op een ander steken?
Goeie binnenkomer. :lol:

Wordt je ook boos op de ober als je 33 bier besteld en krijgt, ook al staan er maar 3 stoelen? ;)

Laatst bewerkt:
Voor alle duidelijkheid: ik had verkeerdelijk 237 opgegeven, het moest 37 zijn. Nummers 38, 39 en volgende bestaan dus helemaal niet in de straat ...
Daar heeft de bezorgdienst m.i. een steek laten vallen, ze hadden kunnen (of moeten?) bellen.

Laatst bewerkt:
als het probleem al ergens ligt ligt dat bij de post.
hobbyking heeft gedaan wat jij opgegeven hebt.
Verzend afdeling zit vaak los van de helpdesk support.
Als je dit constateerd zou ik de chat adviseren die kan je direct bereiken.
Mail kan nog wel eens paar dagen vertraging kennen.

Hallo allemaal,

Een dikke maand geleden heb ik een eerste bestelling bij HobbyKing geplaatst.

Nu had ik gemerkt bij het nalezen van de email ter bevesting van de betaling dat ik het huisnummer in het afleveradres verkeerd had opgegeven (237 ipv 37, te snel geweest... 37 is overigens het laatste huisnummer in de straat).
Ik stuur dezelfde avond nog een email met het juiste afleveradres, in de hoop...

Tot zover heb ik precies hetzelfde meegemaakt.
Toen via support dezelfde dag ook het correcte adres aangegeven.
Volgende dag reeds bericht terug of mijn aangegeven wijziging correct was. Hierop bevestigend geantwoord.Het pakket werd toen op mijn correcte adres afgeleverd.
Het kan dus ook goed gaan.
Jij zal net pech gehad hebben dat de administratieve afhandeling mbt het correcte adres achter liep op de bestelling zelf.
Daar kan je natuurlijk HK nooit de schuld van geven denk ik.
Het moet je er niet van weerhouden toch met hen zaken te doen. Meestal goed materiaal en erg goedkoop.
En als jouw adres er eenmaal correct in staat zal het in principe altijd goed moeten gaan.
Alleen de douane kan nog voor oponthoud zorgen...
Heb nu zo'n 22 bestellingen gedaan, grote en kleine, 2x controle door douane en daar is het bij gebleven tot nu toe en alle pakketjes netjes thuis bezorgd gekregen.
Toch succes verder met je hobby..

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=51.753951,5.727327

Wat maken die 10000 km nu uit, we zijn 2011! Ik verwacht service, ongeacht de lokatie.

Je verwacht service?? je wilt er alleen niet voor betalen, als je dichter bij huis besteld krijg je meer service. Alleen is de prijs er dan ook naar.. Maar dan heb je wel de service die je anno 2011 kunt verwachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back