nep schijfremmen op wielen

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door BlackFox, 12 dec 2003.

  1. BlackFox

    BlackFox Guest

    Ik ben van plan om nep schijfremmen te zetten op mijn wielen, maar ik weet alleen nog niet precies hoe.
    -Ofwel op mijn wieladapter ofwel op het wiel zelf
    -Het vastmaken weet ik ook nog nie, waarschijnlijk lijmen
    -Het wordt een alu plaatje met een diameter van 2cm ofzo en 2 of 3 mm dik denk ik.
    -Ik zou ook graag remklauwen hebben, maar daar weet ik ook nog niet hoe ik het moet vastmaken zonder dat de klauw dan meedraait als het wiel draait (op een echte auto blijft de remklauw nl op dezelfde plaats :p)

    Kzou graag eens wat meningen en tips hierover horen of zijn er mss mensen die iets dergelijks al hebben gedaan ?
    Laat maar los :D
     
  2. Guest

    Guest Guest

    Ik heb wel een foto met auto met schijfremmen ik weet niet of je er wat aan heb :p

    [​IMG]
    Bij dat pijltje :p
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik heb wel vaker gezien dat ze dat met een kartonnetje doen, waar ze een schijf op 'printen'. En dan in het wil hangen
     
  4. BlackFox

    BlackFox Guest

    Zoals op die foto wil ik het ook, maar geen karton, gewoon blinkende aluminium :lol:
    Kheb eens gekeken hoe dat bij een FG in elkaar zit, maar ik kom er niet echt goed aan uit:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kijk dat zijn werkende, maar die bij de bovenste auto zijn geheel nep
     
  6. marvin

    marvin Guest

    die op de fg zijn tog niet zo moeilijk na te maken, je moet alleen wat freeswerk doen, en ik zie vaak dat ze het binneste ringetje van een cd pakken, daar een 6kant in vijlen en beschilderen
     
  7. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    kartonnetje tss je wieladadptor en je wiel al doende vind men een oplossing
    en de remklauw zet die op de C-hub (weet geen goede nederlandse naam)
    dat ding dus waar dat stuk inkomt waar dan je as in zit 8O snappie ?
    ik ga het ook eens proberen te maken terwijl ik zit te wachten op de motor voor men vliegtuig
    ik laat wel iets weten als het wat word
     
  8. BlackFox

    BlackFox Guest

    Bedoel je dit ding :
    [​IMG]
     
  9. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    hier op de hpiracing site staan ook een paar 1/10 auto's met nep remmen ziet er erg kewl uit en zelf met remklauwen erop.

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  10. BlackFox

    BlackFox Guest

    das em dus, zo wil ik et ook :D
    Nu nog weten hoe :p
     
  11. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Volgens mij heeft hij ze gewoon aan dat ding vast gemaakt waar je lagers inzitten. want ze draaien niet mee.
     
  12. BlackFox

    BlackFox Guest

    Waar zitten dan ergens lagers op de as ?
    Het hoeft ook niet te draaien, maar heeft het wel mooi gedaan met veel detail, vooral die remklauwen.
     
  13. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    als je je wiel eraf haal en dan je wieladapter weg haal kijk je recht in je lagers en waar die lagers inzitten heeft hij ze denk ik aan vast gemaakt.
     
  14. Stijn S

    Stijn S Guest

    kijk op www.tamiya.nl en aan de rechterkant op de hoofdpagina zie
    een balk met allemaal links naar verschillende merken. druk op de link
    Hotworks heb je dat gedaan kijk dan helemaal onderaan de pagina, want daar staan velgen te koop met schijfremmen succes.



    Groetjes Stijn :D
     
  15. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    de tm08 en 09 zien er inderdaad erg stijlvol uit met die remschijven, bij mij doen een paar plaatjes het niet.
    op http://www.hotworksracing.com/product.htm kun je de schijven los zien, zijn erg gaaf maar ik vraag me af of deze ook los te krijgen zijn, en hoeveel offset je erbij krijgt als je deze op normale wielen zet, het lijkt er op dat je eerst de schijfrem op de zeskant zet en op de schijfrem de velg pas komt.

    je zult een bepaalde offset krijgen, waardoor je wielas misschien te kort blijkt :?:
    bij een tm08 of tm09 velg zal dit wel opgelost zijn maar bij een andere standaardvelg????
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    En je hebt er meteen mooie velgen bij :)
     
  17. Stijn S

    Stijn S Guest

    deze velgen met schijfremmen zijn 16,95 en worden per 4 verpakt. En natuurlijk zitten er schijfremmen + lichtere wielmoertjes bij.
    of er remklauwen op de schijfremmen zitten weet ik niet, maar ik denk van niet.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja , op de site staat dat ze er wel bij zitten.. Dus neem ik aan van wel :)
     
  19. BlackFox

    BlackFox Guest

    De schijven zitten erbij ja, maar ik zie geen remklauwen.En ik wil ze het liefst zelf maken (modelBOUW :p )
    persoonlijk vind ik de velgen ook niet zo mooi, behalve TM09 dan.De schijven zelf zijn wel mooi.
    Ik heb eens tegoei gekeken bij mijn auto maar ik zie dus echt geen lagers zitten in de buurt van het wiel zoals Pasqual zei.Ik kan het wel op de wieladapters doen en dan bewegen ze ook mee, maar dan kan ik geen remklauwen zetten en dan is er waarschijnlijk wat speel op, tenzij ik natuurlijk schijven van 5mm dik neem ofzo.
     
  20. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    yup dat ding
     

Deel Deze Pagina