net de wiesel gebouwd maar nu overhit de regelaar steeds

2000 mah is wel aan de lage kant.
ik zou het met een dikkere nimh (4600 mah ofzo) of met een lipo proberen.
Daarmee los je in ieder geval het probleem op dat hij helemaal inkakt qua snelheid als hij in het water ligt. Je moet de hoeveelheid weerstand die water biedt hier onderschatten.
Probeer maar eens met je arm door de lucht tr zwaaien en probeer hetzelfde vervolgens eens onder water ;)

Het probleem van de warmte zul je waarschijnlijk toch moeten oplossen met waterkoeling.

Laatst bewerkt:
Hallo Mini,

2000mAh is inderdaad niet erg veel, maar de oer-Wiesel voer met véél kleinere capaciteit accu's, dus dit moet ook lukken, zij het niet zo lang qua vaartijd.

De regelaar is een autoregelaar, die werken lang niet altijd goed in een boot, bovendien is een achteruit op een speedboot de beste manier om je boot over de spiegel onder water te trekken, in een speedboot heb je voldoende aan 'forward only'. Leer vér vooruit kijken, om uit de problemen te blijven.

Voor een speed 500 vind ik de prop te groot, begin eens met een 28 mm en als alles blijft werken en koel blijft, ga dan een maatje groter.
Welke motor heb je, de 6307 of de 6308?

Welke vliegregelaar gebruik je nu? Heb je een link?

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
welk nummer motor het is weet ik nu niet, kijk ik morgen wel
het is de modelcraft t 50-b van conrad
maar is die lrp niet goed dan ??
is wel 180 amp :p

Hallo cross,

Die 180A is de maximale piekbelasting, die de fabrikant opgeeft onder optimale condities.
Die heb je in ingebouwde toestand in een dichte romp zelden.
Dit soort waarden is dus verkoopgeleuter en kun je gevoegelijk negeren...

De Modelcraft t 50-b van Conrad, zou geen moeite met de Speed 500 moeten hebben mits(!) je prop niet te groot is.

Een té grote prop onder een boot zorgt voor veel weerstand voor de motor, Patrick gaf al een mooie vergelijking tussen water en lucht, de motor zal proberen die grote prop rond te draaien en zal enorm veel stroom trekken, méér dan de regelaar kan leveren, die zal dus warm worden en, als je mazzel hebt afschakelen op overtemperatuur, óf de doorbranden.

Overbelasting los je ook met waterkoeling niet op, de motor, regelaar schroef en in mindere mate batterij, moeten goed op elkaar zijn afgestemd.

Op 7,2V zal je Wiesel niet bijzonder snel gaan, 7 of 8 (als de regelaar dat aan kan) zal een stuk vlotter gaan.

Groeten, Jan.

hej minicross125.
Ik heb zelf ook een lrp ai pro regelaar in mijn boot gehad toen ik net begon en dat werkt echt niet . Het probleem dat jij nu hebt had ik toen ook , naar een paar seconden sloeg hij stil en de regelaar was heet.
Koop gewoon een watergekoelde bootregelaar die zijn vaak ook nog goedkoper volgens mij .
Nog een minpuntje van de ai pro ,je kunt hem alleen met sensored motors gebruiken .Dus je kunt nooit zomaar een nieuwe motor erin doen tenzij je er 1 met een sensor hebt. Dit is allemaal moeilijk doen terwijl het makkelijk kan .

mvg erwin

rotte accu's!!!

accu's lekker voor de motorfiets gaan gebruiken en voor de wiesel en nieuw setje 6/7cellen gaan gebruiken of een 2s lipo

in een boot word veel meer stroom getrokken dan in een auto/motorfiets.

het waterkoel systeen van ploman74 kan je wel uit je hoofd zetten.
dat is bedoelt voor boten met een hydro aandrijfing
en dus niet voor eco/fsr modellen waarbij de schroef onder de boot zit.

je inlaat komt op een centimeter afstand van de prop onder de boot
deze steekt ongeveer 1cm uit de romp vandaan en staat iets naar voren gericht.

mvg jaimy

Laatst bewerkt:
je kunt even nagaan of je regelaar wel goed hebt aangesloten... door de motor draden te verwisselen. als een regelaar volgas achteruit moet geven dan wordt deze veel te heet en slaat af.
heb het zelf ook gehad met een rokar regelaar in Tamiya Hornet stond ook andersom
werd te heet en blokkeerde.

mvg serge

ja dat heb ik gedaan, ik heb al een nieuwe regelaar en die doet het tot nu toe perfect zaterdag ga ik na het water en maak ik er een filmpje van
ik ben trouwens al begonen met de bouw van een andere wiesel :p
gr van manuel

Back