Net nieuw en zoekt een vliegmaatje rond Arnhem (Rheden)

Hallo allemaal,

ja dit is mijn eerste post. Ik heb 10 dagen geleden een Esky belt cp v2 gekocht en ben net met deze geweldige leuke hobby begonnen.

Inmiddels ben ik er al wel achter dat heli vliegen niet echt makkelijk is, maar ik oefen bijna iedere dag 2*15 minuten (2 batterijen).

Ik gebruik geen simulator (ja, dat zal vast geld besparen maar in het echt is het VEEL leuker).

Inmiddels kan ik de heli redelijk hoveren en op een plek houden....het begin is er! En dat heeft me tot nu toe slechts 2 setjes rotor bladen en een kromme feathering as gekost.

Is er iemand in de buurt van Rheden (Arnhem) die ook net begonnen is en wat ervaringen wil delen?

Groet!
Mark

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik ben ook net begonnen met deze geweldige hobby en heb ook een belt-cp v2. Alleen die van mij is al stuk, me vader die dacht ik zet hem even aan maar de idel up switch stond op aan -_-' direct de main gear kapot nog geen 10 min uit de doos hahaha. Maja ik heb me er ook al een beetje in verdiept en denk dat als ik de onderdelen binnen heb al wel een beetje kan hoveren.

Jammer dat je bij arnhem woont. ik woon zelf bij Enschede in de buurt.
Naja veel vlieg plecier in ieder geval.

Gr,
Ricardo

lol, dat was wel even schrikken zeker!

Een beetje leren hoveren heeft mij ongeveer 10 batterijen gekost (1,5 uur).

Ik vond het nog vies tegenvallen.

Nu kan ik de helicopter redelijk stabiel op 1 meter boven de grond houden en ben ik voorwaarts/achterwaarts en links/rechts aan het oefenen, allemaal met de staart naar me toe.

Groet!

kijk weer allemaal mensen die beginnen met deze hobby. Gaaf he!

Zelf ben ik met een lama coax begonnen ander half jaar geleden, wat me prima beviel. Leuk om op een club wat mensen te leren kennen.

Zoekt iemand een vliegmaatje in de buurt van Delft??
Chiel

Goede tip Ron, meteen gedaan:)

Inmiddels is mijn ESC in rook opgegaan en zit ik te wachten op een reactie van V-nix (garantie). Die zal morgen wel komen hoop ik.

Er ligt hier nu een pak sneeuw dus vliegen lukt toch niet erg, en sneeuw is natuurlijk ook heeel leuk!

Als je een beetje vervoer hebt ( fiets neem ik aan) kom dan eens naar Duiven, is niet heel ver vanuit Arnhem ( ligt er aan noord of zuid..)
Hier wordt veel gevlogen in het horsterpark.

Voor info; ModelVliegClubDuiven :: Index

Groeten Jeroen

Back