@#@%!! NET verkeerd om!

jan brilman

Forum veteraan
een wingstrut block bevestigen en dan tot de conclusie komen dat ie verkeerd zit
Wie overkomt dat ook wel eens; je denkt dat je het helemaal goed doet, ben je klaar: zit het net verkeerd om (of is een
onderdeel exact 10 cm. te kort). :evil:

Is hier onderzoek naar gedaan? :?

Is dit iets typisch mannelijks? :roll:

jan.

hmmmm, ja, weleens een deuropening gemaakt in een gipsen muurtje, ipv 10 mm lekker 10 cm genomen, blijft een erg vreemd gezicht.

idd, heb ik ook al vaker met rolroeren van vliegende vleugels gemaakt. Gewoon 2 dezelfde uit bals snijden en dan 1 kant schuin schuren om 2 verschillende te krijgen........ Naja, laat maar :roll:

Jep, idem.. inlijmen van de servo nadat de dekplaten over de hele vleugel had gelijmd defect.
20x getest.. maar toch opeens defect. server los moeten schroeven en 3 draadjes over solderen op een nieuwe servo.

Eerst de stekker behuizing op de kabel schuiven dan de stekker vast solderen... Eerst de stekker behuizing op de kabel schuiven dan de stekker vast solderen... Eerst de stekker behuizing op de kabel schuiven dan de stekker vast solderen... Eerst de stekker behuizing op de kabel schuiven dan de stekker vast solderen...

... Argh vergeten, weer los solderen :roll:
Vaste prik bij tulp stekkertjes. Helemaal iri als ik net een 5 (of meer) polig snoertje met veel priegelwerk vast heb gesoldeerd.

Met alle respect, maar dat van Satoer is niet wat ik bedoel. :nooo:

Het is wel stom (het is zelfs ontzettend stom :wink: ), maar het is op een andere manier dom: gewoon (weer?) vergeten. :?

Dat van dat muurtje in de WC, dat net aan de verkeerde kant staat, dat is nou precies wat ik bedoel. :yes:

Twee linker vleugels, latje precies 10 cm te kort afgezaagd, die dingen. :evil:

En waar ik benieuwd naar ben: hoe kan dat nou? :?:

Overconcentratie? :roll:

jan.

romp1_400x300.jpg

vleugelbevest5_400x300.jpg

Jan dat doet iedereen, maak je geen zorgen het is nog geen Altzheimer.

dag allemaal ,

niets met modelbouw te maken...

ik was de remmen van mijn 1966 Buick aan het herstellen , nieuwe remcylinders in de voorwielen aan het steken ...

na enkele uren proberen dat cylinder eruit te halen , is het mij eindelijk gelukt ...

nieuw cylinder erbij gelegd en erop gemonteerd...

remmen getest , alweer een lek --> ik had natuurlijk de oude remcylinder weer erop gemonteerd ... :roll:

....

ooit een cylinderkop vervangen op een Detroit-Diesel motor , je krijgt daarbij een volledige omslag met allerlei voegen , O-ringen , cylinderkoppakkingen , enz...

cylinderkop eraf , nieuw cylinderkop erop , met alles erop en eraan , klaar om te starten ( 10 uur na de aanvang van de werkzaamheden )...

omslag gescheurd om het in de vuilbak te smijten , en op dat moment , dat kleine onnozele rubber voeg die van de omslag valt ... :hammer: :bad-words: :onweer:

vier uren gezocht van waar dat voeg kon komen ...

eindelijk gevonden --> het diende om een deel van olie , die diende om de kleppen te smeren , terug te zenden naar de carter .

heeft zonder voeg gedraaid , kwam soms wat olie uit de cylinderkop als wij naar bakboord rolden ... :roll:

de groetjes ,

Laurent

Hans Meij zei:
Jan dat doet iedereen, maak je geen zorgen het is nog geen Altzheimer.

Altzheimer is nog zo slecht niet. Kun je met pasen je eigen eieren verstoppen en eindeloos een boek of televisieserie herbekijken. :wink:

' k weet het flauwe grap :oops:

Stevo

Heb daar ook nog een verhaaltje over.
Vorige week bij mijn opoe langs geweest en kreeg gelijk de volle lading, van waarom wij zo lang waren weggebleven.
Ach zeur niet, vorige weekend waren we ook al hier......( was wel een half jaar geleden........):oops: .
OOOOOOh ja, is ook zo................ :P :wink:

Ps waar gebeurt.

Sorrie opoe

Bij een verbouwing een waterpas lijn zetten en dan de zware balk onder i.p.v. boven de lijn bevestigen (Waardoor een zoldervloer zwaar zou gaan aflopen). Best lastig als je de zaak hebt opgehangen met keilbouten en de uitstekende draadeinden al hebt afgezaagd/doorgeslepen.

Wel grappig dat ik (hoewel ik me dat helaas meestal achteraf pas besef) tijdens zo'n handeling al een gevoel heb van: "Er gaat iets niet goed", "even bij de les blijven", "etc" maar dus niet de tijd neem om naar mijn gevoel te luisteren.

Back